Kelionė ir ragavimai su J. ir P.Jurkevičiais – kaip „ant lėkštutės“

Italija mums ne naujiena, esame kelerius metus joje dirbę ir gyvenę, net kalbėti itališkai mokame. Bet pažintinė-gastronominė kelionė, organizuota žurnalistų Jurgos ir Pauliaus Jurkevičių, pateisino visus lūkesčius. Ji buvo kitokia, nei buvome įpratę – kai viską pats planuoji, ieškai, kur apsigyventi, ką pamatyti. Čia viską gavome kaip „ant lėkštutės“.
 Degustacija „Casale Cento Corvi“ su ūkininku Fiorenzo Collacciani
Degustacija „Casale Cento Corvi“ su ūkininku Fiorenzo Collacciani / Autorių nuotr.

Iš Fumičino oro uosto vykome „Pas Paulių ir Jurgą“ į namus Romoje vakarienės. Jūros gėrybių patiekalai keitė vienas kitą: pradžioje ragavome „crostini“ su šviežiais ir su troškintais ančiuviais, po to – „bruschetta“ su aštuonkojais, pomidorais ir pekorino sūriu.

Pirmasis patiekalas buvo kieti „al dente“ išvirti per bronzos formas perleisti Gragnano makaronai su šviežiais ančiuviais, pinijomis, razinomis, laukinių pankolių ūsais.

Autorių nuotr./Kelionė buvo skirta  alyvuogių aliejaus studijoms
Autorių nuotr./Kelionė buvo skirta alyvuogių aliejaus studijoms

Antrasis – troškintos sepijos su žaliais žirneliais, pomidorais ir ančiuviais. Viskas gausiai paskaninta šviežiu tyru alyvuogių aliejumi.

Šeimininkai apie visus patiekalus išsamiai pasakojo: iš kokių jie pagaminti produktų, kaip buvo gaminti. Skonių deriniai neįprasti, patiekalai – lengvi ir skanūs. Jūros gėrybių šviežumo belieka italams tik pavydėti...

Pasak Pauliaus, 2015-ieji įeis į istoriją kaip puikūs metai tiek vyndariams, tiek alyvuogių aliejaus spaudėjams.

Ragavome šiųmetinių produktų: Novello 2015-ųjų IGT Lacijaus vyno bei Novello 2015 Canino DOP Frantoio Archibusacci aliejaus.

Vakarienę baigėme desertu, kurį pateikė Pauliaus ir Jurgos dukra Barbora. Tai buvo kaktusinės figos su ledais, paskanintais tyru alyvuogių aliejumi. Skonių derinys išties pribloškiantis!

Autorių nuotr./Virgilijus Raginis ir Loreta Raginienė

Kitą dieną kelionę tęsėme pažintimi su Romos įžymybėmis. Skanavome tikro klasikinio „tiramisu“, mėgavomės geriausia kava Romoje „Antico Caffe Sant‘Eustachio, valgėme ledus įžymiojoje ledainėje „Gelateria Giolitti“.

Aplankėme Romos istorines vietas: neseniai turistams atidarytą Trevi fontaną, Navona aikštę, Panteoną, Kolonos aikštę. Restorane „Obika“ degustavome buivolių pieno mocarelą.

Pažintinę kelionę tęsėme išvyka į Červeterį – etruskų konfederacijos sostinę. Paulius pravedė puikią ekskursiją.

Vėliau vyno ūkyje „Casale Cento Corvi“ degustavome penkių rūšių vyną, apie kurį pasakojo pats vyninės savininkas. Po to vykome į senąją popiežių sostinę Viterbą, pamatėme, kur vyko ilgiausia istorijoje konklava, nusileidome į požeminį Viterbo miestą.

Ekskursiją tęsėme unikaliame urbanistikos paminkle Civita‘ Bagnoreggio. Miestelis įžymus tuo, kad kalnas ant kurio jis stovi, po truputį smenga.

TAIP PAT SKAITYKITE: Mirštantis miestas Italijoje: 100 proc. urbanistinės egzotikos

Visos kelionės pagrindinė tema buvo tyras naujo derliaus alyvuogių aliejus, taigi vykome į Lacijaus regiono Canino miestelį aliejaus ūkį „Borgo di Arturo“, kur nakvojome šiam ūkiui priklausančiuose svečių namuose.

Kitą rytą kelionę tęsėme alyvuogių aliejaus spaudykloje, pamatėme, ką iš tikrųjų reiškia „šaltas aliejaus spaudimas“. Apie gamybą, aliejaus rūšis, technologiją pasakojo ūkio savininkas markizas Arturo Archibusacci.

Autorių nuotr./ Pietūs ir aliejaus pažininmas kartu su  markizu Arturo Archibusacci
Autorių nuotr./ Paulius ir Jurga Jurkevičiai su markizu Arturo Archibusacci

Pietų restorane „Brusschetteria“ metu degustavome skirtingas aliejaus rūšis, markizas pasakojo, kurią rūšį su kokiu maistu reikėtų derinti. Vykome į alyvuogių giraitę, stebėjome, kaip nuimamas alyvuogių derlius.

Kelionė truko vos tris dienas, bet buvo prisodrinta gerų įspūdžių, žinių, jos metu prisiliesta prie skirtingų Italijos regionų virtuvių. Norime dar!

Pageidaujate išskirtinių emocijų ir jūs? Kviečiame prisijungti prie ragavimų „Pas Jurgą ir Paulių“ Romoje bei į kelionę Kampanijos regione balandį. Mes jau įsigijome bilietus.

Siūlome susipažinti su 5 vakarienės „Pas Jurgą ir Paulių“ meniu:

Meniu I

Crostini su šviežiais ir lengvai troškintais ančiuviais, cukinijų žiedais, pecorino sūriu ir „Montecchia Delicato“ alyvuogių aliejumi;

Genzano DOP duonos bruschetta su cukinijų žiedais ir pecorino sūriu;

Troškintos Tirėnų jūros midijos su cukinijų žiedais ir pecorino sūriu;

Granjanopaccheri makaronai su šviežiais ančiuviais, pinijomis, razinomis ir pecorino sūriu;

Gaivios žalių lapelių salotos su cukinijų žiedais ir „Montecchia Classico“ alyvuogių aliejumi;

Baltieji ledai fior di latte su cukinijų žiedu ir alyvuogių aliejumi „Montecchia Delicato“.

Meniu II

Tirėnų jūros aštuonkojų salotos su bulvėmis, salierais ir „Montecchia Delicato“ alyvuogių aliejumi;

Crostini su alyvuogių kremu;

Genzano malkų krosnyje keptos duonos bruschetta su pomidorais, bazilikais ir pecorino sūriu;

Granjanopaccheri makaronai su aštuonkojais;

Raudoname padaže troškintas aštuonkojis su rozmarinais;

Apelsinų ir pankolių salotos su alyvuogių aliejumi „Montecchia Delicato“;

Indijos figos su karštu šokoladu, pagardintu aštriuoju peperoncino.

Meniu III

Jūrų gėrybių salotos su alyvuogių aliejumi „Montecchia Classico“;

Avies sūrio bonbon su Brontės pistacijomis;

Tigrinės krevetės apelsinų ir citrinos patale;

Troškintos midijos juodų pipirų padaže su malkų krosnyje keptos genzano DOP duonos crostini;

Granjanopaccheri makaronai su ančiuviais, kriauklėmis vongole, Tirėnų krevetėmis pannochie ir pecorino sūriu;

Žalių lapelių salotos su pankoliais ir alyvuogių aliejumi „Montecchia Classico“;

Vaisių fantazija macedonia.

Meniu IV

Crostini su „Artigiano dellanduja“ paštetu nduja;

Bruschetta su šviežiais ančiuviais ir pecorino sūriu;

Spaghetti su nduja ir pecorino sūriu;

Pomidorų „bifšteksai“ su sūdytais ančiuviais, Tropėjos svogūnais, raudonėliu, pecorino sūriu ir „Montecchia Classico“ alyvuogių aliejumi;

Kalabrijos ledai – baltieji ir juodieji trumai.

Meniu V

Tirėnų jūros sepijos su „Montecchia Classico“ alyvuogių aliejumi;

Crostinisu šviežiais ančiuviais;

GenzanoDOP duonos bruschetta su pomidorais, bazilikais ir pecorino sūriu;

Granjanopaccheri makaronai su sepijomis, midijomis ir ančiuviais;

Troškinta sepija raudoname padaže su rozmarinais ir žirneliais;

Pankolių salotos su apelsinais ir alyvuogėmis;

Baltieji ledais su Indijos figomis ir juoduoju šokoladu.

Užsisakyti degustacines vakarienes galima susisiekus su Jurga ar Pauliumi kontaktais: