Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Ar tiesa, kad visame pasaulyje atsisakoma vidaus degimo variklių?

Socialinių tinklų vartotojus klaidina publikacijos antraštė, kurioje tvirtinama, kad nuo vasario „atsisakoma vidaus degimo variklių“. Nors gali susidaryti įspūdis, kad toks sprendimas buvo priimtas visos automobilių pramonės, tačiau po antrašte esančiame tekste aiškiai nurodyta, kad kalbama tik apie vieno gamintojo konkrečios serijos modelį.
Vidaus degimo variklis (Shutterstock nuotr.)
Vidaus degimo variklis (Shutterstock nuotr.)

„Viskas baigta. Vidaus degimo variklių atsisakoma nuo vasario mėnesio“, – skelbia skambi antraštė viename autonaujienų portale lietuvių kalba.

„Facebook“ tinkle pasidalijimas šiuo tekstu sulaukė daugybės vartotojų reakcijų – vieni gėdino autorius už klaidinimą, tačiau atsirado ir pamaniusių, kad vidaus degimo variklius draudžia Lietuvos valdžia.

Kad antraštė klaidinanti, galima pamatyti vos atsivertus tekstą.

„Hyundai“ prekės ženklas patvirtino, kad vidaus degimo variklius naudojančių N serijos modelių gamyba bus nutraukta. Tai yra aplinkosaugos pažado rezultatas“, – skelbiama straipsnio įžangoje.

Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Ottas Tanakas Hyundai N serijos testuose
Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Ottas Tanakas Hyundai N serijos testuose

Siekia pritraukti daugiau „paspaudimų“

Toks reiškinys, kuomet antraštė aiškiai neatitinka publikacijos turinio, vadinamas antraštiniu masalu (angl. clickbait).

Masinančiomis antraštėmis paprastai siekiama didinti tinklalapio populiarumą ir pajamas iš internetinės reklamos.

Rašant masinančias antraštes būdinga pateikti nepilną arba tendencingą informaciją, vartoti konotuotus žodžius – taip sužadinamas skaitytojų smalsumas ir išprovokuojamas paspaudimas ant antraštės.

Ketinama atsisakyti, bet ne šiemet

2022 metų birželį Europos Sąjunga (ES) pritarė tam, kad iki 2035-ųjų Europoje būtų nutrauktas automobilių su vidaus degimo varikliais pardavimas.

Pasiūlymas buvo pateiktas 2021 metų liepą, o šis sprendimas reikš automobilių su benzininiais ir dyzeliniais varikliais pardavimo sustabdymą de facto ir visišką perėjimą prie elektrinių automobilių Europos Sąjungoje nuo 2035 metų.

Šia priemone siekiama padėti pasiekti Europos tikslus dėl klimato, ypač tikslą iki 2050 metų tapti neutraliai klimato atžvilgiu.

Tokiu sprendimu nebuvo patenkinta Vokietija, tačiau galiausiai praėjusių metų pradžioje buvo susitarta dėl išlygų ginče dėl automobilių su vidaus degimo varikliais ateities.

Nuspręsta, kad bus leidžiama registruoti naujas transporto priemones su tokiais varikliais ir po 2035 metų, jei jos naudos tik klimatui nekenksmingus degalus.

Vokietija reikalavo taikyti išimtį automobiliams, varomiems elektrodegalais, argumentuodama, kad tokie degalai gali būti gaminami naudojant atsinaujinančiąją energiją ir iš oro sugaunant anglies dioksidą, todėl jie neskleidžia į atmosferą daugiau klimato kaitą sukeliančių teršalų.

Vidaus degimo variklis (Shutterstock nuotr.)
Vidaus degimo variklis (Shutterstock nuotr.)

15min verdiktas: manipuliacija. Klaidinančia antrašte siekiama pritraukti kuo daugiau skaitytojų.

Publikacija parengta 15min bendradarbiaujant su „Meta“, ja siekiama stabdyti klaidinančių naujienų plitimą socialiniame tinkle. Daugiau apie programą ir jos taisykles – čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius