Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Fiat 500e“ testas: miesčioniškas kartingas su baterija

Ar mažas itališkas hečbekas, kuris pastarąjį dešimtmetį buvo surenkamas Lenkijoje, galėtų būti laikomas kultiniu? Ko gero, daugelis iškart drįs garsiai pareikšti, jog – ne, ir iki to toli gražu. Vis dėlto, pažvelgus į elementarią pardavimų statistiką ir situaciją daugelyje Vakarų Europos didmiesčių, tuomet drąsiai tartą neigiamą atsakymą norėtumėte atsiimti.

Subalansuotas miestui

Būsime nuoširdūs. Iš elektrinio „Fiat 500“ nesitikėjome ničnieko. Vien dėl potyrių vairuojant praėjusios kartos modelius, tad prieš atidarant dureles ir pradėjus važiuoti, iškart nusiteikėme neiškelti lūkesčių pernelyg aukštai. Visgi, radikalių pokyčių ir nesinorėjo tikėtis, mat pakabos sistemų konstrukcija išliko praktiškai tokia pati. Priekinėje pakaboje – laiko patikrintos „MacPherson“ kolonos, o gale – pusiau nepriklausoma pakaba (sukamoji sija). Lyg ir – nieko ypatingo, ar ne? O, bet, tačiau.

Vos tik pajudėjus bei perkopus 20 km/val. greitį – automobilis uždainuoja. Tikrai. Akimirkai pasigirsta Nino Rotos daina „Amarcord“, kuri pasigirsta tik akimirkai ir tokiu pačiu greičiu nutyla.

Pradėjus sukioti širdžiai mielos formos vairą ir pradėjus išnaudoti elektrinės pavaros suteikiamą momentinę akceleraciją, kai koja labiau paspaudžia akceleratorių, „Fiat 500“ nušvinta kitomis spalvomis. Tik nesupraskite tiesiogiai – priešais akis nenušvis vaivorykštė, – tačiau vairo lengvumas ir automobilio vikrumas padeda mieste jaustis, lyg turėtum geriausią įrankį, skirtą nardyti tarp eismo juostų, vienu pirštu sukiojant vairą pastatyti automobilį į stovėjimo vietą ar tiesiog apsisukti ankštoje vietoje.

Dėl gerokai žemesnio gravitacijos centro bei optimaliau paskirstyto automobilio svorio tarp priekinės ir galinės ašies „Fiat 500“ tapo automobiliu, kurį yra smagu vairuoti. Šis nedidelis išsišokėlis posūkius įveikia kaip brandesnis, aukštesnės klasės ratuotis. Panašu, kad „Fiat 500“ pagaliau nebenori būti automobiliu, kurio galinė pakaba priverčia jį strikinėti lyg kalnų ožka.

„Fiat 500“ privalumas yra tas, jog automobilio pakaba buvo suprojektuota atlaikyti ne ką geresnės nei Lietuvoje kokybės Italijos kelius. Akmenimis grįstos alėjos, retkarčiais kiauri užmiesčio keliai arba lygios kaip stiklas autostrados padėjo italams surasti tą optimalų vidurkį, kuris praverčia čia – Lietuvoje, kur taip pat netrūksta tikrų margumynų, su kuriais retkarčiais nesusitvarko net ir kompaktinės klasės hečbekai. Nors paviršiai su didžiuliais nelygumais gali gerai sudrebinti „Fiat 500“, tačiau salone pasigirs tik duslus garsas. Automobilis nepraranda stabilumo, važiuoja tvirtai įsikibęs į važiuojamą dalį, o minkštos sėdynės padeda daug ką išfiltruoti.

Tačiau tiems, kurie pasimėgaus dinamika mieste ir tikėsis įspūdžių posūkiuose, teks nusivilti. Nors mieste ganėtinai jautrus ir lengvai sukiojamas vairas suteikia smagumo, važiuojant užmiesčio keliais vairavimo malonumą trikdo kiti komponentai. Elektrinis variklis išsikvepia, o stabdžiai, kurių veikimas yra vangus, nesuteikia vairuotojui didelio pasitikėjimo. „Honda e“ šioje srityje yra pranašesnė. Kita vertus, kas nori karštakošio „Fiat 500“, anksčiau ar vėliau, nusipirks „Abarth“.

Pigių elektromobilių nebūna

Automobilių gamintojams vis žadant, jog čia pat už kampo laukia pigių ir visiems įperkamų elektromobilių flotilė, dabartinė situacija priverčia galvoti kitaip. Vidutinio dydžio, statistinės šeimos poreikius patenkinančio elektromobilio kaina gali labai lengvai pasiekti 50 000 eurų, ir kaip žinote patys, turint 50 000 eurų biudžetą atsiveria gerokai platesnės ir įdomesnės automobilių pasirinkimo galimybės.
Tik neišsigąskite – „Fiat 500“ nekainuoja 50 000 eurų, tačiau turint labai daug noro ir galimybių, maksimaliai įrengtas itališkas elektrinis hečbekas gali atsieiti beveik 40 000 eurų. Kad ir kaip bežiūrėtumėte – tai yra didžiulė suma.

Maksimaliai įrengtas, praktiškai visus įmanomus priedus turintis modelis visuomet kainuoja per daug, ir „Fiat 500“ nebus išimtis, tačiau porą žingsnių paėjus atgal ir automobilio konfigūratoriuje elgiantis protingai, tuomet galutinė suma nebebus tokia baisi.
Mažesnės talpos bateriją turintis modelis Lietuvoje kainuoja nuo 24 990 eurų, tačiau šią versiją reikėtų ignoruoti vien dėl per mažo nuvažiuojamo atstumo, kuris siekia vos 185 kilometrus. Teoriškai, tokio atstumo turėtų užtekti kasdienėms kelionėms, bet tik ne Lietuvoje, kur oro sąlygos keičiasi dažniau negu pasirodo naujas „iPhone“, o nemokamos įkrovimo stotelės dažniausiai būna užimtos brangių „Teslų“ ar savanaudiškų „CityBee“ ar „Spark“ vairuotojų.

Jeigu norite išvengti bereikalingų stoviniavimų ir įkrovimo stotelių ieškojimų, mes rekomenduotume apsvarstyti versijos, kainuojančios 29 990 eurų kandidatūrą, mat už 5000 eurų didesnę sumą gausite ne tik talpesnę bateriją, kurios dėka galėsite įveikti bent 300 kilometrų distanciją su viena įkrova, bet ir daugiau žaislų, be kurių toks stilingas automobilis tiesiog praranda prasmę.

Idealiai tinka didmiesčiams

Mažas ir elektrinis – daugeliui Lietuvos vairuotojų tai skamba kaip tragikomedija. Juk mažas automobilis negali pasiūlyti patogios sėdynės, jis negali pasiūlyti norimos dinamikos ir jis negali sutalpinti keturių asmenų šeimos. Tai, iš dalies, yra tiesa, tačiau dalį problemų šis „Fiat 500“ sugeba išspręsti.

Kadangi „Fiat 500“ visuomet buvo mylimas kaip idealus ratuotis didmiesčių gyventojams, elektros pavara aprūpintas modelis išsprendžia nemalonių vibracijų, važiavimo savybių, komforto ir eksploatacijos kaštų problemas. Prie to pridėkite žavų dizainą, itališkiems automobiliams nebūdingą ergonomiką bei šūsnį naudingų technologijų ir netrukus suprasite, jog italai sukūrė iki smulkmenų išbaigtą ir kone tobulai didmiesčiams tinkamą automobilį.

Be abejonės, jis nėra toks originalus kaip „Honda e“ ar talpus kaip „BMW i3“, tačiau „Fiat 500“ sugeba užimti tarpinę poziciją tarp šių dviejų elektromobilių. O ir nuvažiuojamas atstumas kaip reikiant pranoksta anksčiau paminėtus konkurentus. Ypač „Honda e“, kurios nuvažiuojamas atstumas – tiesiog beviltiškas.

Privalumai

• Sugebėjo išlaikyti pirmtako išskirtinumą ir mielumą
• Priklausomai nuo turimo biudžeto, galimybė rinktis vieną iš dviejų akumuliatoriaus dydžių
• Išsiskiria džiuginančiu efektyvumu
• Spartus baterijos įkrovimas
• Interjeras, kuriame pagaliau jauku būti
• Keliu rieda ne kaip nykštukinis automobiliukas.

Trūkumai

• Elektrinė pavara turi savo kainą
• Tyliai pasvajojame, koks šis „Fiat 500“ būtų nuostabus su benzininiu varikliu
• Įkrovimo laidai užima nemažą dalį bagažinės tūrio
• Kai kurie priedai esantys papildomos įrangos kataloge galėtų būti jau standartinėje įrangoje
• Stori galiniai statramščiai riboja matomumą žiūrint atgal.

Duomenys apie automobilį: „Fiat 500 La Prima“

• Automobilio išmatavimai (Ilgis/Plotis/Aukštis): 3632 mm, 1683 mm, 1527 mm;
• Kėbulo prošvaisa: 114 mm;
• Automobilio svoris: 1365 kg;
• Bagažinės tūris: 185 – 550 (l);
• Akceleracija nuo 0 iki 100 km/val: 9,2 sekundės;
• Akceleracija nuo 60 iki 100 km/val: 5,5 sekundės;
• Didžiausia variklio išvystoma galia: 118 AG;
• Didžiausias išvystomas sukimo momentas: 220 Nm;
• Sąnaudos testo metu (mieste/užmiestyje/greitkelyje) (kWh/100): 11,9 / 14,6 / 18,8;
• Su pilnai įkrautomis baterijomis nuvažiuosite: ~ 250 kilometrų;
• Padangų išmatavimai bandytame modelyje: 205/45 R17;
• Pigiausio/Bandyto automobilio kaina: 24 990 / 38 990 eur;
• Garantija: 5 metai be ridos apribojimo;
• Baterijos talpa: 42 kWh (naudotina 37,3 kWh);
• Įkrovimo sparta: nuolatine elektros srove (DC) – iki 85 kW, kintamos elektros srove (AC) – iki 11 kW.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Reklama
LPC meno galerijoje eksponuojamos parodos turi išskirtinę misiją
Reklama
Top 5 „Dreame“ dulkių siurbliai 2024
Užsisakykite 15min naujienlaiškius