LŽA kreipėsi į Seimą: prašo nepritarti A.Nedzinsko siūlymui dėl istorinių automobilių

Lietuvos žurnalistų autoklubas, vienijantis daugumą automobilizmo ir transporto temomis informaciją skleidžiančių žurnalistų, kreipėsi į Seimo narius. Kreipimesi prašoma užkardyti visuomenei neteisingo įstatymo priėmimą.
Standartinis 1989-ųjų Golf GTI
Standartinis 1989-ųjų Golf GTI / Thibautsl, Wikimedia(CC BY-SA 3.0) nuotr.

Seimo narys Antanas Nedzinskas pateikė svarstyti Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisą, susijusią su istorinių transporto priemonių apibrėžimu, bei atitinkamą Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo pakeitimą, kuris taip pat susijęs su istoriniais automobiliais. Pagrindinis siūlomas pakeitimas – padidinti istorinių automobilių amžiaus ribą nuo 30 iki 40 metų.

Siūlymas – žalingas automobilių bendruomenei

„Manome, kad šis pakeitimas būtų nepagrįstas ir žalingas Lietuvos automobilizmo bendruomenei. Pateikiame argumentus:
Poveikis istorinių automobilių savininkams yra nereikšmingas, bet pasekmės – didelės. Šiuo metu Lietuvoje registruota 2 600 istorinių automobilių. Iš jų tik 1 500 pagaminti tarp 1985 ir 1995 metų. Tai yra 0,1 procento parko – labai nedidelis skaičius, kuris neturi reikšmingos įtakos eismo saugumui ar aplinkos taršai. Tačiau šiems automobiliams netekus istorinės transporto priemonės statuso, jų savininkai susidurs su rimtais registracijos ir eksploatacijos apribojimais“, – rašoma kreipimesi.

VIDEO: Diskusijos dėl istorinio automobilio statuso pakeitimų: V.J.Vilūnas ir L.Barščevičius

LŽA prezidento pasirašytame rašte teigiama, kad automobilių entuziastai ir kolekcininkai aktyviai prisideda prie techninio paveldo išsaugojimo, organizuoja parodas, renginius ir prisideda prie kultūrinės įvairovės. Daugelis labiausiai vertinamų kolekcinių modelių buvo pagaminti būtent tarp 1985 ir 1995 metų. Tai „Audi Quattro“, BMW Z1, BMW 850, „Ford Escort RS Cosworth“, „Renault Clio Williams“, „Lotus Esprit“, „Ferrari Mondial“, „Toyota Supra“, „Porsche 959“, „Volkswagen Golf GTI“, „Volkswagen T2“ ir daugybė kitų. Šie automobiliai turi didelę istorinę ir kolekcinę vertę, tačiau ne visi atitinka įprastus techninius reikalavimus dėl išmetamųjų teršalų normų ar stabdžių konstrukcijos. Jei įstatymas bus priimtas, šie automobiliai bus eliminuoti iš eismo.

Lietuva išsiskirtų iš visos Europos Sąjungos, nes visose ES šalyse istoriniais laikomi automobiliai, pagaminti seniau nei prieš 30 metų. Vokietijoje, šalyje, turinčioje seniausias automobilių gamybos tradicijas ir daugiausia istorinių automobilių, galioja tas pats amžiaus cenzas. Jei Lietuva vienašališkai pakeis šią ribą, ji taps vienintele ES šalimi, kuri nustato kitokius apribojimus istoriniams automobiliams be jokio pagrįsto argumento. Kodėl Lietuva turėtų būti kitokia nei pagrindinės Europos automobilizmo šalys – Vokietija, Prancūzija, Italija?

Tarptautinė istorinių transporto priemonių federacija (FIVA) reglamentuoja istorinių automobilių amžių – nuo 30 metų.
Lietuvos automobilių entuziastai parengė peticiją prieš šį pakeitimą. Peticiją pasirašė 1 996 žmonės.

Kreipimesi teigiama, kad įstatymo pataisa naudinga siauram interesų ratui. Šios pataisos iniciatorius – senovinių automobilių klubas „Retromobile“, kurio interesai nėra suderinti su visa automobilių entuziastų bendruomene. Nei viena kita su istoriniais automobiliais susijusi organizacija ar muziejus šios iniciatyvos nepalaiko. Todėl kyla pagrįstas klausimas – ar šis pakeitimas tikrai atspindi visuomenės interesus, ar siekiama kitų tikslų?

Lietuvos žurnalistų autoklubas kviečia Seimo narius įvertinti šios įstatymo pataisos realų poveikį ir nepritarti Antano Nedzinsko siūlymui. Toks sprendimas būtų palankus ne tik automobilių entuziastams, bet ir padėtų išlaikyti nuoseklią, europinę automobilių paveldo išsaugojimo politiką.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Artėja LEA kvietimas įsigyti naujus šilumos siurblius su kompensacija
Reklama
„BITmarkets“ parodoje „Next Block Expo“ laimėjo apdovanojimą už geriausią klientų aptarnavimą
Reklama
Verslo civilinė atsakomybė: kokių sričių įmonės ją patiria dažniausiai ir kodėl?
Reklama
Amžėjimas nėra nuosprendis: kas gali padėti išlaikyti energiją ir jaunystę?