-65% metinei prenumeratai! Išskirtinis pasiūlymas.
Išbandyti
Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

„Nissan Qashqai“ krosoverio istorija: nuo koncepto iki segmento lyderio

Dar 2002-aisiais metais iš 25-ių „Nissan“ inžinierių, dizainerių, verslo plėtros bei planavimo specialistų sudaryta komanda Japonijoje susibūrė dėl dvylikos mėnesių trukmės projekto, kurio tikslas buvo sukurti naujos kartos „Almera“ modelį, galėsiantį konkuruoti su „Seat Altea“ ir „Golf Plus“.
„Nissan Qashqai“
„Nissan Qashqai“ / „Nissan“ nuotr.

Ketino kurti naujos kartos „Almera“, bet persigalvojo

Po devynių mėnesių, 2002-ųjų gruodžio 13-ąją projekto komanda nusprendė, kad kuriamas modelis neatspindi tų inovacijų, kurias „Nissan“ gali pasiūlyti, o ir pirkėjai iš „Nissan“ tikisi daugiau.

Naujojo „Almera“ vizija nebuvo tokia konkurencinga, kokios mes tikėjomės.

„Puikiai atsimenu tą laikotarpį. Naujojo „Almera“ vizija nebuvo tokia konkurencinga, kokios mes tikėjomės. Automobilis neturėjo tokio žavesio, kokiu tuo metu galėjo pasigirti „370Z“, „X-Trail“ ar net trečios kartos „Micra“ modelis.

Tuomet mano kolega Hirohide Tagawa pasiūlė kurti mažesnį „Murano“ modelį ir pradėti vystyti SUV kategorijos automobilių rinką“, – prisimena Techninio „Nissan“ centro Europoje automobilių vystymo vadybininkas Peteris Brownas.

„Nissan“ nuotr./„Nissan Qashqai“
„Nissan“ nuotr./„Nissan Qashqai“

2002-ieji metai buvo krosoverių įsiveržimo į rinką pradžia. Jei tais metais Europoje buvo parduota 316 tūkst. SUV, tai 2009-aisiais skaičius išaugo net iki 714 tūkst. Dabar skaičiuojama, kad vien Europoje krosoverių važinėja net 1 mln. 260 tūkst. vienetų. Prie šio augimo nuo 2006-ųjų gerokai prisidėjo ir „Nissan“, išleidęs pirmąjį „Qashqai“ modelį.

Tiesa, sedanus ir hečbekus įpratę vairuoti pirkėjai iš pradžių į SUV automobilį žiūrėjo kiek atsargiai. Pirkėjai lygino degalų sąnaudas, interjero kokybę ir garso izoliaciją, manevringumą ir praktiškumą naudojant kasdien.

„Nissan“ nuotr./„Nissan Qashqai“
„Nissan“ nuotr./„Nissan Qashqai“

„Mums pavyko įtikinti pirkėjus ir pakeisti stereotipus. Pirkėjai suprato, kad SUV, tai tarsi šeimyninis hečbekas su padidinto pravažumo savybėmis.

Kaip matome šiandien, idėja atsisakyti „Almera“ ir kurti pirmąjį krosoverį „Qashqai“ pasitvirtino.

Kaip matome šiandien, idėja atsisakyti „Almera“ ir kurti pirmąjį krosoverį „Qashqai“ pasitvirtino“, – tvirtino P.Brownas.

Į darbus kibusiai kūrėjų komandai gimė „Qashqai“ vizija – aukštesnės sėdėjimo pozicijos, didesnių ratų ir prošvaisos automobilis, kuriame keleiviai jaustųsi tarsi hečbeke. „Nissan“ kūrėjai šitaip vienu šūviu šovė į du zuikius – tiek, SUV, tiek hečbekų pirkėjus.

Tomo Markelevičiaus nuotr./„Nissan Qashqai“
Tomo Markelevičiaus nuotr./„Nissan Qashqai“

2003-ieji ir 2004-ieji metai buvo idėjos įgyvendinimo laikotarpis. Specialistų komandai teko spręsti ir variklio klausimus. Tam buvo pasirinktas „Renault Scenic“ naudotas 1,5 dCi variklis. Dauguma technologinių sprendimų buvo daromi semiantis įkvėpimo iš hečbekų segmento, tačiau perkeliant visą ant SUV platformos.

Nors kūrėjai planavo, kad „Qashqai“ gimimas tęsis 18 mėnesių, tačiau jau po pusės termino komanda artėjo prie savo darbų pabaigos. Visiškai naujas modelis, SUV kategorijos „Qashqai“ pirmą kartą visuomenei pristatytas kaip koceptas 2004-ųjų Ženevos automobilių parodoje.

Tomo Markelevičiaus nuotr./„Nissan Qashqai“
Tomo Markelevičiaus nuotr./„Nissan Qashqai“

Jo pristatymas buvo lydimas įvairių nuomonių ir atsiliepimų. Vieni automobilių ekspertai negailėjo pagyrimų „Nissan“ idėjai, kiti svarstė, ar Japonijos gamintojas nepatirs fiasko.

„Vienas iš mūsų automobilio skirtumų tarp kitų SUV buvo tas, kad mes nusprendėme keturių varomųjų ratų sistemą pasiūlyti ne abosliučiai visiems „Qashqai“, bet tik 40 proc. visų pagamintų. Pavyzdžiui visi „X-Trail“ ar „Toyota RAV4“ buvo gaminami su keturių varomųjų ratų pavara. Mes surizikavome. Manėme, kad tikrai ne visiems SUV vairuotojams reikalinga 4WD sistema ir mažai pirkėjų apskritai kada nors važiuoja bekele“, – prisiminė P.Brownas.

Tomo Markelevičiaus nuotr./„Nissan Qashqai“
Tomo Markelevičiaus nuotr./„Nissan Qashqai“

„Nissan“ nusprendė, kad dviejų varomųjų ratų modelis pasižymės ir mažesnėmis degalų sąnaudomis. „Qashqai“ buvo numatytas 1,5 litro dyzelinis bei 1,6 benzininis agregatas. Taip pat kaip alternatyva iš „X-Trail“ buvo pasiskolintas ir dviejų litrų variklis.

2006-ųjų Paryžiaus autosalone buvo pristatytas serijinės gamybos „Qashqai“ ir jau 2007-ųjų vasarį prasidėjo prekyba. Nepaisant skeptikų nuomonių netrukus naujasis modelis taip išpopuliarėjo, kad greit tapo populiauriausiu gamintojo modeliu per visą 80 metų istoriją.

„Nissan“ nuotr./„Nissan Qashqai“
„Nissan“ nuotr./„Nissan Qashqai“

Jau 2007-ųjų pabaigoje „Nissan“ buvo pardavęs beveik 100 tūkst. „Qashqai“ vienetų. Nuo to laiko prabėgo dar atšuoneri metai, ir gamintojas jau skaičiuoja, kad visame pasaulyje šį krosoverį įsigijo 2,6 milijono žmonių.

2010-aisiais „Nissan“ rinkai pristatė ir dar vieną SUV. Šį kartą tai buvo išraiškingas kompaktinės klasės krosoveris „Juke“. Šis modelis taip pat netrukus sulaukė pirkėjų dėmesio ir dabar gamintojas skaičiuoja, kad „Juke“ visame pasaulyje parduota daugiau nei milijonas vienetų.

„Nissan“ nuotr./„Krosoverių karnavalas“ Prancūzijoje
„Nissan“ nuotr./„Krosoverių karnavalas“ Prancūzijoje

Gamą galutinai užpildė 2014-aisiais metais pristatytas naujos kartos „X-Trail“, kurį palankiai vertino didesnių SUV pirkėjai.

„Galima sakyti, kad „Qashqai“ man asmeniškai buvo labiausiai įsimintinas modelis. Jį kurdami jautėmės ypatingai, todėl džiaugiamės, kad pirkėjai tai įvertino. Apie tai kalba pardavimų skaičius visame pasaulyje. Fantastiška buvo stebėti, kaip vyko modelio gamybos ciklai, o viską vainikavo pirkėjų įvertinimas“, – sakė P.Brownas.

Praėjusiais metais „Nissan“ krosoverių pardavimai Europoje viršijo 400 tūkst. vienetų ir rinkoje užėmė 12,7 proc. dalį. Vien 2014-aisiais „Nissan Qashqai“ įsigijo 240 tūkst. pirkėjų.

Pažintis su krosoveriais Alpių keliuose

Būtent su šiais trimis modeliais – „Qashqai“, „Juke Nismo RS“ bei „X-Trail“ gamintojai pakvietė susipažinti iš arčiau Prancūzijoje surengtame „Crossover Carnaval“ renginyje.

Iš įvairių šalių susirinkę žurnalistai turėjo progą šiuos modelius išbandyti važiuojant vaizdingomis Monblano kalno papėdėmis, kalnų keliais ir vietos miestelių gatvėmis.

„Qashqai“ su 1,2 litro DIG-T varikliu – subalansuotas šeimai

Pirmiausia išbandėme antrosios kartos „Nissan Qashqai“. Pasirinkome modelį su mechanine pavarų dėže bei benzininiu 1,2 litro darbo tūrio varikliu su turbina. Važiuojant siaurais kalnų keliais „Qashqai“ nustebino manevringumu, tačiau tokiomis salygomis jautėsi galios stygius. Juk viso labo tai tik 115 arklio galių ir 190 niutonmetrų generuojantis DIG-T agregatas.

Šis modelis kur kas gyvesnis, kuomet po variklio gaubtu slypi 1,6 litro DIG-T motoras, kuris į ratus perduoda 163 arklio galias. Tačiau net ir 1,2 litro variklio pilnai pakako važiuojant miestelių gatvėmis.

Tomo Markelevičiaus nuotr./„Nissan Qashqai“
Tomo Markelevičiaus nuotr./„Nissan Qashqai“

Gamintojas deklaruoja, kad vidutinės šio variklio degalų sąnaudos siekia 5,6 litro šimtui kilometrų. Bandymų metu buvo važiuojama nesiekiant ekonomiškumo rekordų. Vairuojama buvo judant kartu su eismo srautu ir siekiant išgryninti degalų sąnaudas realiomis sąlygomis.

Maršruto gale borto kompiuteris informavo, kad pasiekėme 6,2 litro šimtui kilometrų degalų sąnaudas. Priminsime, kad važiavome kalnais, miesteliais bei greitkeliais, tad tokios degalų sąnaudos tikrai pateisinamos.

„Nissan“ nuotr./„Nissan Qashqai“
„Nissan“ nuotr./„Nissan Qashqai“

Ieškantiems maksimalaus ekonomiškumo derėtų rinktis dyzelinį 1,5 darbo tūrio dyzelinį variantą, kuris išvysto 110 arklio galių. Jo deklaruojamos degalų sąnaudos – vos 3,8 litro šimtui kilometrų.

Iš viso „Qashqai“ gali būti komplektuojamas su dviem benzininiais ir dviem dyzeliniais varikliais.

Įspūdį paliko itin lengvas vairas ir sklandžiai perjungiamos pavaros mechaninėje transmisijoje. Taip pat nustebino gera garso izoliacija salone.

Tomo Markelevičiaus nuotr./„Nissan Qashqai“
Tomo Markelevičiaus nuotr./„Nissan Qashqai“

Nors šis modelis su bandytu varikliu vargiai paliks įspūdį greitį ir adrenaliną mėgstančiam vyrui, tačiau puikiai tiks šeimos moteriai, kurios maršrutas tai kelionė ne tik iš namų į darbą ir atgal, bet ir kasdienių reikalų tvarkymas, vaikų vežiojimas bei kitos kelionės.

Kelionė su šeima? „Qashqai“ tam puikiai tiks. Automobilio gale erdviai jausis ne tik keleiviai, bet ir be vargo bagažinės skyriuje tilps atostogų reikmenys.

Tomo Markelevičiaus nuotr./„Nissan Qashqai“
Tomo Markelevičiaus nuotr./„Nissan Qashqai“

„Juke Nismo RS“ – smagus ties kiekvienu sūkiu

Kitas modelis, į kurį persėdome antroje dienos pusėje – „Juke Nismo RS“. Ši „Juke“ versija po variklio gaubtu slepia patobulintą 1,6 litro DIG-T benzininį variklį su turbina. Šis komplektas sukuria 218 arklio jėgų ir yra itin vikrus.

Šį automobilį taip pat išbandėme kildami ir leisdamiesi kalnų keliais. Lenkimo manevrai buvo įmanomi tokiose kalnų kelių vietose, kur su kitu varikliu apie juos negalėtum net pagalvoti. Aštrus variklio darbas ir ausiai malonus riaumojimas „Juke RS“ suteikia kovingumo.

Tomo Markelevičiaus nuotr./„Nissan Juke Nismo RS“
Tomo Markelevičiaus nuotr./„Nissan Juke Nismo RS“

Mechaninė pavarų dėžė vairuotojui leidžia jaustis užtikrintai ir mėgautis kiekvienu „Nismo RS“ sūkiu.

Šis modelis tiesiog alsuoja sportiškumu. Apie tai byloja ne tik išorės apdailos elementai, bet ir automobilio salonas. „Recaro“ stiliaus sportinės sėdynės vairuotojui leidžia jaustis itin komfortabiliai posūkiuose.

Tomo Markelevičiaus nuotr./„Nissan Juke Nismo RS“
Tomo Markelevičiaus nuotr./„Nissan Juke Nismo RS“

Išorė? „Skonio reikalas“. Tačiau džiugina plačios personalizacijos galimybės. Pirkėjas gali rinktis ne tik spalvas ir ratlankius, bet ir spalvų derinius apdailoje. Taigi, kiekvienas čia atras savo spalvų spekrą.

Sportiškas „Nismo RS“ gausiai prikimštas įvairių saugumo technologijų. Davikliai seka akląją zoną, neleidžia nukrypti nuo linijos, perspėja apie judančius objektus.

Tomo Markelevičiaus nuotr./„Nissan Juke Nismo RS“
Tomo Markelevičiaus nuotr./„Nissan Juke Nismo RS“

Degalų sąnaudos? Patikėkite, vairuojant „Nismo RS“ jos yra visai neįdomios.

Mintys visuomet sukoncentruotos į vairavimą, manevravimą, nes tą daryti su „Nismo RS“ yra be galo malonu.

VIDEO: „Nissan Juke Nismo RS“

„X-Trail“ – didesnis, tačiau ekonomiškas

Trečiojoje bandymų dalyje persėdome į „X-Trail“, kuris buvo pristatytas su naujuoju 1,6 litro darbo tūrio benzininiu DIG-T varikliu. Žinoma, su turbina. Šis variklis krosoveriui atiduoda 163 arklio galias esant 5600 apsukų per minutę ir 240 niutonmetrų sukimo momentą tarp 2000-4000 apsukų per minutę diapazone.

Aišku, „pagazuoti“ kaip su „Juke Nismo RS“ šiuo automobiliu nepavyks, tačiau galios pakanka lengvai išjudinti „stambiausią“ „Nissan“ šeimos krosoverį. Variklis yra pakankamai gyvas spustelėjus akseleratorių ir prie mažesnių apsukų, bet tikėtis pribloškiančio efekto neverta.

Tomo Markelevičiaus nuotr./„Nissan X-Trail“
Tomo Markelevičiaus nuotr./„Nissan X-Trail“

Važiavimą nelygiais ir remontuojamais keliais puikiai kompensuoja „X-Trail“ važiuoklė – automobilyje netenka kratytis. Norintiems dar daugiau komforto ir laisvės važiuojant derėtų rinktis automatinę transmisiją, tačiau mes ir vėl pasirinkome modelį su mechanine pavarų dėže.

Kalnų keliuose išbandėme ir „X-Trail“ diegiamą pagalbinę sistemą „Hill Start Assist“. Automobilyje sumontuoti davikliai supranta, kada automobilis stovi įkalnėje ir automatiškai užfiksuoja visų keturių ratų stabdžius. Stabdžiai atleidžiami spustelėjus akseleratorių. 

Tomo Markelevičiaus nuotr./„Nissan X-Trail“
Tomo Markelevičiaus nuotr./„Nissan X-Trail“

Šiame modelyje gausu saugumo įrangos – įdiegta vairuotojo dėmesingumo sistema, juostos laikymosi, aklosios zonos, ilgųjų ir trumpųjų šviesų perjungimo bei kitos technologijos. NCAP bandymų metu „X-Trail“ įvertintas penkiomis žvaigždutėmis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kaip sutaupyti įsirengiant automatinę laistymo sistemą?
Reklama
Testas apie vėjo elektrines: ką žinote apie elektros gamybą iš vėjo?
Reklama
Dantų atkūrimas per parą – implantacijos laimėjimas, leidžiantis akimirksniu susigrąžinti šypseną
Reklama
„Lidl“ parduotuvėse – išskirtinės „UEFA EURO 2024“ kortelės: kviečia surinkti visą kolekciją
Užsisakykite 15min naujienlaiškius