2 už 1 kainą. Vieną prenumeratą perkate, antrą dovanojate!
Prenumeruoti

Trikojai nerimą kelią ir pavyzdingiems vairuotojams: ką daryti, jei gavote baudą, nors KET nepažeidėte?

Su redakcija susisiekė vairuotoja, kuri nori paraginti atidžiau stebėti iš policijos gaunamus protokolus už greičio viršijimą. Pasak moters, atidumo dėka ir pačiai pavyko pastebėti klaidą, kuomet „trikojo“ buvo užfiksuota neva viršijusi greitį, ir paprašyti ją ištaisyti. Vairuotoja nuogąstauja, kad galbūt daugelis vairuotojų visiškai nepasigilinę tiesiog susimoka baudas, už kurias jie neturėtų mokėti. Pasiteiravome policijos atstovų, kaip lengviau pastebėti klaidas ir kodėl jos įsivelia.
Greičio matavimo prietaisų pristatymas
Greičio matavimo prietaisų pristatymas / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Temą siūlykite [email protected]

Neseniai rašėme apie panašų atvejį, kuomet vairuotojas buvo užfiksuotas viršijantis greitį, tačiau toje vietoje, kurioje net nevažiavo. Kaip paaiškėjo, KET visgi buvo pažeistos, tačiau kitoje vietoje nei buvo nurodyta atsiųstose koordinatėse.

Kaip rašo šį kartą į redakciją besikreipusi moteris, jos atvejis šiek tiek kitoks, tačiau taip pat gluminantis.

„Liepos 6 d. vakarą elektroniniu paštu gavome laišką, kuriame buvo byla su administracinio nusižengimo protokolu. Pradėjome žiūrėti į protokole surašytus duomenis ir stipriai nustebome, kad automobilis užfiksuotas vietoje, kurioje jis visiškai nevažiavo.

Patikrinę protokole nurodytas pažeidimo užfiksavimo vietos koordinates pamatėme, kad pažeidimas užfiksuotas „Via Baltica“ kelyje, atkarpoje tarp Sitkūnų ir Vandžiogalos esančiame Babtų miške, nors automobilis niekur nebuvo išvažiavęs už Kauno miesto ribų“, – teigia ji.

Moteris tikina, kad dar labiau suglumti privertė ir tai, kad automatiniu būdu suformuotame protokole nurodyta, jog automobilis buvo užfiksuotas važiuojant 70 km/val. greičiu, kuomet leistinas greitis 50 km/val.

„Kas žino šį kelią, puikiai suvokia ir tai, kad protokole nurodytoje atkarpoje leistinas greitis yra 90 km/val., todėl važiuojant 70 km/val. greičiu ne tik nebuvo padarytas joks pažeidimas, bet ir mobilusis greičio matuoklis „trikojis“ neturėjo užfiksuoti automobilio“, – teigia moteris.

Ji buvo užtikrinta, kad minėtame kelyje nevyksta jokie darbai, nes per kelias dienas kelis kartus juo važiavo. Tiesa, visai kitu automobiliu.

„Iškilo klausimas, kodėl ir kaip galėjome gauti baudą už pažeidimą, jei automobilis ne tik nevažiavo nurodytoje vietoje, bet dar ir leistino greičio neviršijo, o protokole pilna klaidų.

Kitą dieną nuvykome į kelių policiją, kad galėtume išsiaiškinti situaciją dėl gauto protokolo. Paaiškėjo, jog automatiniu būdu „trikojų“ formuojami protokolai gali būti užpildyti visai neteisingai“, – pasakojo moteris.

Klaidų pasitaiko

Pasiteiravome Lietuvos kelių policijos tarnybos, kaip gali įsivelti tokios klaidos ir ką daryti jas aptikus.

Kaip teigiama 15min atsiųstame LKPT komentare, trikojai greičio matuokliai pažeidimus fiksuoja ne asmens, įtariamo administracinio nusižengimo padarymu, akivaizdoje, todėl pasitaiko įvairių klaidų.

„Protokolas Administracinių nusižengimų registre surašomas automatiniu būdu. Dėl to ir pasitaiko klaidų, pvz. automatinė valstybinių numerių atpažinimo sistema ANPR (angl. Automatic Number Plates Recognition) neteisingai atpažino valstybinio numerio ženklus, užfiksuojama ne ta transporto priemonė. Tokiu atveju gali būti išsiųstas dokumentas asmeniui, kuris nėra susijęs su užfiksuotu Kelių eismo taisyklių pažeidimu“, – teigiama LKPT atsakyme.

Tokie netikslumai gali įsivelti tiek dėl prietaiso, fiksuojančio pažeidimus, tiek dėl policijos pareigūno, dirbančio su juo, klaidos.

„Dėl to atkreiptinas dėmesys: juridiniam ar fiziniam asmeniui surašytame pranešime dėl užfiksuoto administracinio nusižengimo yra nurodytas el. paštas, kuriuo jis (asmuo) policijos įstaigai privalo pateikti prašomą būtiną informaciją arba informuoti apie protokole surašytus (pastebėtus) neatitikimus“, – teigia LKPT.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Keliautojas ekstremalas Karolis Mieliauskas: ekspedicijose kas nors iš komandos narių visuomet peršąla ar kokia infekcija užsikrečia, o aš vis „išsisuku“
Reklama
Breketai ar kapos? Patikimiausi dantų tiesinimo būdai
Reklama
Stogas be saugos elementų – lyg automobilis be saugos diržų
Reklama
Pagal vėžio gydymą Vidurio Europos ir Baltijos šalys vis dar atsilieka nuo Vakarų Europos
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką