Vilniaus gatvėmis rieda 91 naujas troleibusas: be šoninių veidrodėlių, su stebėjimo kameromis ir „Wi-Fi“

„Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) užbaigė pirmąjį troleibusų parko atnaujinimo etapą – sostinės gatvėmis rieda jau visi 91 naujas „Škoda 32Tr“ troleibusas. Bendra įsigijimo sutarties vertė siekia daugiau nei 52 mln. Eur.
Naujieji troleibusai „Škoda 32Tr“ Vilniuje
Naujieji troleibusai „Škoda 32Tr“ Vilniuje / VVT nuotr.

Daugiau apie automobilius – rubrikoje Gazas.lt

Pranešime teigiama, kad šiuolaikinius standartus atitinkantys troleibusai užtikrina patogesnes keliones keleiviams, geresnes darbo sąlygas vairuotojams ir leidžia efektyviau organizuoti maršrutus. Šiuo metu įgyvendinamas ir antrasis troleibusų atnaujinimo etapas – balandį paaiškės papildomų 73 naujų troleibusų gamintojas.

VVT iliustr./Troleibusai „Škoda 32Tr“
VVT iliustr./Troleibusai „Škoda 32Tr“

Planuojama, kad iki 2026 m. pabaigos visas šių gamtai draugiškų transporto priemonių parkas bus visiškai atnaujintas.

„Tokie sprendimai stiprina miesto infrastruktūrą ir prisideda prie tvaresnės sostinės ateities“, – sako Vilniaus miesto meras Valdas Benkunskas.

Anot Igno Degučio, VVT vadovo, transporto priemonių atnaujinimas yra vienas iš kertinių įmonės prioritetų: „Siekiame, kad iki 2026 m. pabaigos Vilniaus troleibusų parkas būtų visiškai atnaujintas – tai leis užtikrinti patogias, komfortiškas ir saugias keliones tiek vilniečiams, tiek miesto svečiams. Šis nuoseklus atnaujinimas ne tik pagerins keleivių patirtį, užtikrins modernias darbo vietas vairuotojams, bet ir prisidės prie miesto tvarumo tikslų įgyvendinimo, mažinant neigiamą poveikį aplinkai.“

Aukščiausi saugumo standartai

Pirmieji modernūs „Škoda 32Tr“ modelio troleibusai sostinę pasiekė dar praėjusių metų birželį. Po bandomųjų važiavimų rugpjūtį į maršrutus išriedėjo pirmieji 20 troleibusų, o vėliau jų skaičius nuosekliai didėjo.

Naujieji „Škoda 32Tr“ troleibusai – vieni pažangiausių Europoje. Juose įrengta net 16 vaizdo kamerų tiek salone, tiek išorėje, todėl užtikrinamas ir keleivių, ir kitų eismo dalyvių saugumas.

Troleibusuose keleivių patogumui įrengtos erdvios sėdimos ir stovimos vietos, USB įkrovimo jungtys, veikia „Wi-Fi“ ryšys. Transporto priemonės pritaikytos ir žmonėms su specialiaisiais poreikiais – integruotos įlaipinimo rampos, tvirtinimo diržai bei specialūs pagalbos mygtukai.

Taip pat numatytos vietos dviračiams vežti, tad kelionės mieste tampa dar patogesnės.

Lankstumas organizuojant keleivių vežimą

Naujosios „Škoda 32Tr“ transporto priemonės autonomine eiga gali nuvažiuoti iki 20 km. Šis technologinis pranašumas leidžia prisitaikyti prie miesto infrastruktūros pokyčių, sklandžiai organizuoti eismą vykstant didiesiems sostinės renginiams.

„Nauji troleibusai suteikia galimybę operatyviai reaguoti į pokyčius gatvėse ir užtikrinti keleivių vežimą net ten, kur nėra kontaktinio tinklo. Tai yra didelis privalumas, nes jie gali lengvai apvažiuoti eismo kliūtis ir pasiekti tas miesto vietas, kur kontaktinis tinklas dar nėra išvystytas. Pavyzdžiui, Kalvarijų gatvėje, kur dėl vykdomų kelio darbų nuolat keičiasi eismo sąlygos", – kalba VVT vadovas Ignas Degutis.

Be to, naujieji troleibusai yra energetiškai efektyvesni – jie sunaudoja iki 25 proc. mažiau elektros energijos lyginant su senaisiais troleibusais.

Pažangūs saugumo sprendimai

Naujuosiuose troleibusuose įdiegta pažangi „Mirror Eye“ sistema – vietoje įprastų šoninių veidrodėlių sumontuotos kameros, kurios suteikia geresnį matomumą ir didesnį saugumą. Be to, SOS ir A juostos mygtukai padeda fiksuoti svarbius eismo įvykius, įspėti apie pavojus ir išvengti nelaimingų atsitikimų.

Darbo komfortą vairuotojams didina ir moderni klimato kontrolės sistema – tiek keleivių salonas, tiek vairuotojo kabina yra kondicionuojami ir ventiliuojami.

Jau kitąmet – dar daugiau naujų troleibusų

Intensyviai vyksta ir tolimesnis troleibusų parko atnaujinimas – pernai gruodį buvo užsitikrintas finansavimas naujų 73 troleibusų įsigijimui. Planuojama, kad jau balandį paaiškės šių troleibusų gamintojas. Tad kitąmet sostinės gatvėse naujų troleibusų bus dar daugiau.

Naujieji troleibusai bus žemagrindžiai, 18 metrų ilgio, iki 20 km riedantys autonomine eiga. Jų šildymo, vėdinimo ir oro kondicionavimo sistema turės būti elektrinė, kad užtikrintų komfortą visais metų laikais. Sėdimų vietų, įskaitant vairuotojo vietą, turės būti ne mažiau kaip 40, stovimų vietų – ne mažiau kaip 70.

Planuojama, kad 2026 m. pabaigoje troleibusų parkas bus visiškai atnaujintas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Bintense“ apžvalga: patikima ir reguliuojama kriptovaliutų keitykla tiesioginiams sandoriams
Reklama
LEA kviečia seną katilą keisti nauju šilumos siurbliu. Pasinaudojus skiriamomis dotacijomis galima sutaupyti net iki 90 proc. šilumos siurblio kainos