-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Autosalonai taip pat panoro COVID-19 kompensacijų, tačiau jų negavo

Naujų automobilių salonuose per karantiną nebuvo matyti nei pirkėjų, nei pardavėjų – jie buvo nutraukę veiklą, todėl verslininkai piktinasi, kad jiems valstybė nekompensuoja nuomos mokesčio. Paramą skirstanti „Invega“ teigia, kad naujų automobilių prekyba nebuvo uždrausta ar kitaip ribojama. Autoverslininkai ieško premjero užtarimo.
Kia automobilių salonas Vilniuje
Kia automobilių salonas Vilniuje / Valdo Kopūsto / 15min nuotr.

Per karantiną nedirbo

„Kia“ automobiliais prekiaujanti „Kia Auto“ per karantiną, kaip ir dauguma kitų autosalonų, buvo užvėrę duris pirkėjams. „Mes iškart supratome, kad privalome užsidaryti, kaip ir kitos nemaisto parduotuvės, esame mažmenininkai“, – 15min pasakojo „Kia Auto“ vadovas Gintaras Kaukėnas.

„KIA“ automobiliai prekiaujanti bendrovė patalpas nuomojasi, todėl kai valstybė verslui pažadėjo iš dalies kompensuoti nuomos išlaidas, prekeiviai greitai parengė dokumentus. „Mes nedirbome visą karantiną – veikė tik servisas. Pateikėme visus dokumentus, net ir papildomus, kai mūsų paprašė „Invega“. Tačiau netrukus mūsų laukė du siurprizai“, – kalbėjo verslininkas.

Valdo Kopūsto / 15min nuotr./Kia automobilių salonas Vilniuje
Valdo Kopūsto / 15min nuotr./Kia automobilių salonas Vilniuje

Kompensaciją už nuomos išlaidas skirstanti „Invega“ atsakė automobilių salonui, kad jie pagal Statistikos departamento klasifikavimą priskiriami didmenininkams, nors iš tiesų taip nėra. „Mes ne didmenininkai, tokie nėra ir kiti automobilių salonai. Didmenininkai veikia kitos šalyse, mes esame mažmeninkai arba dileriai, kaip priimtina vadinti“, – pasakojo G.Kaukėnas.

Kita staigmena – automobilių pardavėjai šiandien sužino, kad per karantiną jie galėjo neuždaryti savo salonų ir toliau tęsti veiklą, nors tuomet aiškiai buvo teigiama, kad ne maisto prekyba iš esmės yra draudžiama. „Likome lyg kvailio vietoje“, – piktinosi G.Kaukėnas.

„Invega“: sąrašą peržiūrime

Statistikos departamento klasifikavimas į paramos paraštes nusviedė ir lietuviškų rūbų gamintojus, kurie nuomojasi parduotuves. Jiems „Invega“ taip pat atsisakė padengti išlaidas, nes jie priskiriami prie gamintojų, kuriems per karantiną niekas nedraudė dirbti.

Po 15min publikacijos trečiadienį Vyriausybė nusprendė, kad ir gamintojai turi teisė į kompensaciją dėl nuomos.

„Mes taip pat bandėme įtikinėti „Invegą“, kad nesame didmenininkai, tokiais net tapti negalime, bet atsižvelgta nebuvo“, – tvirtino „Kia auto“ vadovas. „Invega“ atsakė, kad pagal Statistikos departamento aiškinimą, bendrovės pagrindinė veikla – didmeninė prekyba automobiliais, o tai nebuvo ribojama per karantiną.

„Invegos“ Marketingo skyriaus vadovė Asta Slapšienė 15min pakartojo tą patį – vadovavosi ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriumi, kuri bendrovę vadina didmenininke. Tiesa, gali būti pokyčių.

„Šiuo metu sąrašas peržiūrimas, tad jeigu bus nuspręsta jį praplėsti ar bus pasirinktas kitas kriterijus, pagal kurį bus nustatoma, kad konkreti veikla buvo uždrausta ar apribota, tuomet paraiškas bus galima įvertinti papildomai“, – sakė ji.

Įtaria, kad bando taupyti

Lietuvos autoverslininkų asociacija bandė įtikinti Vyriausybę, kad laikyti naujų automobilių pardavėjus didmenininkais yra klaidinga, o „Invega“ tiesiog klaidina.

„Nei viena Lietuvoje registruota šakos įmonė neturi gamintojo suteiktos teisės verstis didmenine transporto priemonių prekyba“, – 15min teigė asociacijos valdybos narys Petras Ignotas.

„Mes suprantame, kad jie turi daug paraiškų, nespėja susidoroti, įsigilinti į kiekvieną laišką. Bet reikia skirti, kur yra mažmenininkas, o kur didmenininkas, ir pakeisti klasifikatorių“, – įsitikinęs jis.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Petras Ignotas
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Petras Ignotas

Pasak jo, dalis automobilių salonų patalpas nuomojasi, dalis turi savo, tačiau visi jie karantino metu buvo uždaryti, nes toks buvo Vyriausybės nurodymas. „Dabar atrodo, kad valstybė išpūtė tokį didelį burbulą, kad bus visi paremti, gaus kompensacijas, tačiau iš tiesų susidaro įspūdis, kad „Invegai“ liepta taupyti“, – sakė P.Ignotas.

Statistikos departamentas paaiškino, kad UAB „KIA AUTO“, kaip ir kitų įmonių, užsiimančių automobilių prekyba, pagal klasifikatorių užsiima didmenine ir mažmenine prekyba.

Be to, prekyba automobiliais neskirstoma į didmeninę ar mažmeninę, į tą pačią klasę įeina ir naujų ir naudotų transporto priemonių didmeninė ir mažmeninė prekyba, taip pat įeina ir prekybos agentų veikla.

„Pagal klasifikavimo taisykles, nėra svarbu, kaip gamintojas realizuoja savo pagamintas prekes ir ar turi fizinę parduotuvę, ar ne. Todėl, vadovaujantis EVRK, skirstant paramas, subsidijas, kompensacijas ar naudojant kitiems tikslams, turi būti gerai išanalizuoti klasifikavimo principai ir taisyklės ir nustatyta, ar jie yra tinkami norimam pasiekti tikslui“, – sakoma komentare.

Veiklos kodas yra keičiamas tik Lietuvos statistikos departamentui turint pakankamai duomenų apie pasikeitusį įmonės veiklos pobūdį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius