-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2021 05 27 /12:25

Cinizmo viršūnė: 148 įmonės, gavusios valstybės paramą, įsigijo prabangius automobilius

Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) duomenimis, 148 įmonės, gavusios mokesčių mokėtojų subsidiją, skirtą nukentėjusiems nuo pandemijos, įsigijo prabangius automobilius, kurių kiekvieno vertė viršijo 50 tūkst. eurų. Iš jų net 32 įmonės pirko naujus „Bentley“, „Maserati“, „Porsche“, „Lamborghini“, „Rolls-Royce“ automobilius. Tokią informaciją ketvirtadienį Seime atskleidė Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas Mykolas Majauskas.
Atnaujinto „Bentley Bentayga“ pristatymas Vilniuje
Atnaujinto „Bentley Bentayga“ pristatymas Vilniuje / Vytauto Pilkausko nuotr.

15min jau rašė, kad Seimo Biudžeto ir finansų komitetas (BFK) paprašė VMI įvertinti, ar pernai Lietuvos įmonių įsigyti daugiau nei 700 prabangių automobilių nėra naudojami asmeniniais tikslais bei, ar tokius automobilius pirkusios kompanijos nėra gavusios paramos iš valstybės. Juridiniai asmenys per metus naujiems prabangiems automobiliams, kurių kiekvieno vertė viršijo 50 tūkst. eurų, išleido daugiau nei 67 mln. eurų.

Iš VMI gauti duomenys šokiruoja – M.Majausko teigimu, net 148 įmonės, gavusios paramą iš valstybės, pirko prabangius automobilius.

Tiesa, VMI neatskleidžia šių įmonių pavadinimų.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Mykolas Majauskas
Luko Balandžio / 15min nuotr./Mykolas Majauskas

„Yra pavyzdžių, kai įmonės, oficialiai įtrauktos į nuo COVID-19 nukentėjusiųjų sąrašą, pasinaudojo galimybe atidėti mokesčius, gavo prastovų subsidiją už darbuotojų išlaikymą, papildomai dar gavo dosnią valstybės subsidiją verslui ir pirko prabangų 100 tūkst. eurų vertės „Range Rover“ visureigį neva įmonės poreikiams“, – pavyzdį pateikė M.Majauskas.

Be to, įmonė šį prabangų visureigį įregistravo, kaip krovininę transporto priemonę su numanomu tikslu susigrąžinti sumokėtą pridėtinės vertės mokestį (PVM).

„Ir kad maža nepasirodytų, dar kreipėsi valstybės teikiamos paramos verslui, kad būtų padengtos įsigyto prabangaus automobilio lizingo įmokos. Ir šią paramą gavo. Pagal pasirašytą sutartį mokesčių mokėtojai papildomai už šio automobilio įsigijimą iki 2024 m. kompensuos 95 proc. palūkanų“, – kalbėjo M.Majauskas.

„Kažkam tokia veikla gali pasirodyti verslas. Mano akimis, tai cinizmo viršūnė“, – pridūrė Seimo BFK pirmininkas.

Kažkam tokia veikla gali pasirodyti verslas. Mano akimis, tai cinizmo viršūnė.

Kaip rašo BNS, reaguodama į žinią premjerė Ingrida Šimonytė Seime pareiškė, kad tokia praktika, kai privatūs automobiliai perkami įmonių vardu, Lietuvoje nėra nauja.

„Čia nėra atvejis, kuris nustatytas tik pandemijos metu. Čia nėra didelė paslaptis, kad Lietuvoje yra verslininkų, kurie savo privačius poreikius bando deklaruoti kaip verslo poreikius, kad galėtų nurašyti įsigijimus į sąnaudas tokio mokesčio tikslais, pridėtinės vertės mokesčio atskaita pasinaudoti“, – ketvirtadienį Seime žurnalistams sakė premjerė.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Ingrida Šimonytė
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Ingrida Šimonytė

Pasak jos, lengviesiems automobiliams pridėtinės vertės mokesčio atskaitymai pagal įstatymą nepriklauso, todėl būna „tokių kuriozinių atvejų“, kai prabangūs automobiliai deklaruojami kaip krovininiai.

„Čia yra turbūt dvigubai blogas dalykas ir, manau, kad Valstybinė mokesčių inspekcija, atlikdama kontrolės veiksmus, turi šituos atvejus ištirti“, – pridūrė I. Šimonytė.

Reikalaus grąžinti paramą

Kitas Seimo BFK žinomas panašus atvejis, kai įmonė, taip pat būdama oficialiuose nuo pandemijos nukentėjusiųjų sąrašuose, gavo mokesčių mokėtojų paramą ir įsigijo naują daugiau kaip 100 tūkst. eurų vertės „Porsche Cayenne“ automobilį įmonės poreikiams. Pagal pasirašytą paramos verslui sutartį su valstybine agentūra mokesčių mokėtojai už šio automobilio įsigijimą iki 2025 m. kompensuos 95 proc. palūkanų įmokų.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Porsche Cayenne GTS
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Porsche Cayenne GTS

„Tik keletas iš daugelio liūdnų pavyzdžių, kai, mano supratimu, yra švaistomi mokesčių mokėtojų pinigai. Mano supratimu, pats laikas VMI imtis kontrolės veiksmų ir pasibelsti į duris tų įmonių, kurios mokesčių mokėtojų paramą panaudojo prabangių sportinių automobilių įsigijimui. Išsiaiškinti, ar įmonių vardu įgytas prabangus turtas nėra naudojamas privatiems poreikiams, ar nėra piktnaudžiaujama pridėtinės vertės ir pelno mokesčio atskaitymais, ir ar nebuvo piktnaudžiaujama mokesčių mokėtojų parama“, – tvirtino M.Majauskas.

Pasak jo, pasitvirtinus tokiems atvejams būtina užtikrinti, kad mokesčiai būtų tinkamai sumokėti ir valstybės parama sugrąžinta į valstybės biudžetą.

„Valstybės teikiama parama buvo skirta išlaikyti darbuotojus darbo rinkoje, neatleisti, bet tai taip pat reiškia, kad jiems mažėjo atlyginimas būnant prastovoje, o darbdavys perka prabangų „Lamborghini“, – atkreipė dėmesį M.Majauskas.

Politikas nesutiko atskleisti įmonių pavadinimų, tačiau tvirtino, kad dažnu atveju tai buvo pakankamai smulkios įmonės, turinčios 20–30 darbuotojų.

Prašydami atskleisti šių įmonių pavadinimu 15min kreipėsi į VMI. Visgi Mokesčių inspekcija taip pat tvirtino neturinti pagrindo atskleisti konkrečių įmonių, įsigijusių automobilius, kurių vertė viršija 50 tūkst. ir gavusių subsidiją, sąrašo.

„VMI savo ruožtu įvertins, ar šių įmonių gauta subsidija panaudota pagal paskirtį t. y. įmonės likvidumui užtikrinti. Jei būtų nustatyta, kad įmonei skirta parama buvo panaudota netinkamai – įmonei reikės ją grąžinti“, - rašoma 15min gautame komentare.

Tuo tarpu nevyriausybinės organizacijos „Transparency International“ Lietuvos skyriaus vadovas Sergejus Muravjovas 15min tvirtino, kad visuomenė turi sužinoti, kurios įmonės galėjo panaudoti mokesčių mokėtojų pinigus ne pagal paskirtį. „Dabar jau išgirdę „A“, turime išgirsti ir „B“, - sakė jis.

PLAČIAU SKAITYKITE: TILS vadovas: valstybės paramą gavusias ir prabangius automobilius pirkusias įmones reikia paviešinti

Seimo BFK pirmininkas taip pat pabrėžė, kad daugelis kitų šalių pasirinko kitokį modelį remti verslą – per garantijų teikimą bankams. Tokiu atveju taupomi biudžeto pinigai, nes valstybės parama teikiama tik tuomet, jei įmonė nevykdo įsipareigojimų komerciniams bankams.

„Deja, Lietuvoje pasukome kitu keliu, turime išpūstą deficitą, neretai švaistomus mokesčių mokėtojų pinigus. Tai buvo likvidumo parama, skirta nebankrutuoti, išsaugoti darbuotojus, o pinigai panaudojami įsigyti prabangius sportiniu automobilius“, – apgailestavo politikas.

Įmonės prabangiems automobiliams išleido 67 mln. eurų

Remiantis Seimo biudžeto ir finansų komitetui (BFK) pateiktais duomenimis, praeitais metais juridiniai asmenys įsigijo šių prabangių automobilių: daugiau kaip 200 – BMW, 100 – „Mercedes“, 70 – „Porsche“, 15 – „Bentley“, 2 – „Ferrari“ ir dar 2 „Lamborghini“ markės automobilius.

„Regitra“ duomenimis, 2020 m. juridinių asmenų vardu Lietuvoje buvo įregistruota 773 naujų lengvųjų transporto priemonių, kurių vertė viršijo 50 tūkst. eurų sumą.

Bendrai juridiniai asmenys per metus naujiems prabangiems automobiliams, kurių kiekvieno vertė viršijo 50 tūkst. eurų, išleido daugiau nei 67 mln. eurų.

Fiziniai asmenys pernai iš viso įsigijo 293 prabangius automobilius, kainavusius daugiau nei 50 tūkst. eurų. Daugiausia buvo nusipirkta BMW (63), „Volvo“ (46), taip pat daugiau nei po 30 „Mercedes-Benz“, „Porsche“, „Audi“.

Brangiausias fizinio asmens įsigytas automobilis pernai buvo „Rolls-Royce“, kainavęs 430–440 tūkst. eurų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius