Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje esančių alkoholio parduotuvių tinklas paskelbė reklamą, kuri sudomino Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentą.
Reklamoje matyti taurės su alumi ir ir skelbiama 50 proc. nuolaida. Perbraukta 4,34 eurų kaina, o šalia jos nauja – 2,17 euro. Iš pirmo žvilgsnio galima susidaryti įspūdį, kad kainos nuolaida yra alui, o tai yra draudžiama įstatymu. Tačiau parduotuvių tinklo vadovė Dalia Leonavičiūtė 15min tai paneigė.
„Tai yra nuolaida tuščioms taurėms, o ne alui. Jokių akcijų alkoholiui mes neskelbiame – įstatymus puikiai žinome ir juos gerbiame“, – sakė D.Leonavičiūtė. Tiesa, reklamoje neužsimenama apie taures.
Praėjusiais metais Seimas uždraudė skelbti apie alkoholinių gėrimų kainų sumažinimą, organizuoti konkursus, žaidimus, akcijas ar loterijas. Tai padaryta priėmus Alkoholio kontrolės įstatymo pataisas, kurios įsigaliojo lapkričio 1 dieną.
Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentui reklama atrodo kitaip nei pačiai parduotuvei. Departamento Stebėsenos ir analizės skyriaus vyriausias specialistas Jonas Žala 15min informavo, kad jau yra pradėtas tyrimas dėl „Gero alaus parduotuvių“ reklamos.
„Pateikta informacija apie taikomas 50 proc. nuolaidas pilstomam alui, nuolatines ir sumažintas alaus pardavimo kainas, galimai prieštarauja Alkoholio kontrolės įstatymo reikalavimams, draudžiantiems akcijas, kurios skatina įsigyti ir (ar) vartoti alkoholinius gėrimus, bei skelbti apie alkoholinių gėrimų kainų sumažinimą“, – rašoma 15min gautame komentare.
Taip pat departamentas praneša, kad už tokį pažeidimą bendrovės baudžiamos nuo 289 iki 2896 eurų bauda, o jei pakartotinis pažeidimas – bauda jau nuo 2896 iki 5792.
„Gero alaus parduotuvių“ atstovė sakė, kad kol kas kontrolieriai parduotuvėse nesilankė.
Beje, didieji prekybos centrai sėkmingai apeina draudimą skelbti akcijas alkoholiniams gėrimams pakabindami didesnes kainų etiketes prie alkoholinių gėrimų. Apie tai neseniai rašė 15min.