Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2016 12 23 /14:41

„Maxima“ ir „Norfa“ nesutaria: naudingas pirkėjams „Rimi“ ir IKI sandoris ar ne?

Penktadienį oficialiai paskelbus apie tai, kad „Rimi“ įsigys savo konkurentą IKI už 213 mln. Eur, konkuruojančių mažmeninės prekybos tinklų atstovai tikino, kad sandoris didelių pokyčių į rinką neatneš. Tiesa, „Maxima“ ir „Norfa“ atstovų nuomonės, ar dėl to laimės pirkėjai, išsiskyrė.
Spaudos konferencija apie „Rimi“ ir „Iki“ sandorį
Spaudos konferencija apie „Rimi“ ir „Iki“ sandorį / Valdo Kopūsto / 15min nuotr.

„Norfos“ atstovas: tai nebūtinai geras ženklas vartotojui

„Norfos mažmena“ atstovas spaudai Darius Ryliškis tikino, kad naujasis sandoris mažmeninės prekybos rinkoje bendrovės iš užimamos pozicijos neišjudins.

„Po susijungimo jie („Rimi“ ir IKI) užims tą pačią rinkos dalį, kurią užima abu prekybos centrai dabar. Tiesiog jie susijungs į vieną įmonę. Žodis „grėsmė“ čia nelabai tinka turbūt, tai normali konkurencija, kuri buvo ir kuri išliks“, – 15min sakė D.Ryliškis.

Nors „Rimi“ tikina, kad po IKI įsigijimo kainos rinkoje ne tik neaugs, bet gali ir mažėti, žemas kainas akcentuojanti „Norfa“ to sako nebijanti.

Vis dėlto, jo nuomone, vieno žaidėjo išnykimas iš mažmeninės prekybos rinkos nebūtinai yra geras ženklas vartotojui.

„Vartotojas visuomet suinteresuotas didesne konkurencija. Kuo daugiau žaidėjų, tuo vartotojui yra naudingiau“, – teigė 139 parduotuves visoje šalyje turinčios „Norfos“ atstovas.

Nors „Rimi“ tikina, kad po IKI įsigijimo kainos rinkoje ne tik neaugs, bet gali ir mažėti, žemas kainas akcentuojanti „Norfa“ to sako nebijanti.

„Manome, kad čia (žemų kainų segmente) mūsų niekas neaplenks, pasižymime optimalia kaina, užimame tvirtas pozicijas“, – kalbėjo D.Ryliškis.

„Norfos mažmena“ valdybos pirmininkas Dainius Dundulis pridūrė, kad iš esmės didelių pokyčių, kurie lauktų vartotojų, po naujojo sandorio tikėtis neverta.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Dainius Dundulis
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Dainius Dundulis

„Maxima“ mano, kad pirkėjai laimės

Šiuo metu didžiausią mažmeninės rinkos dalį užimančios „Maxima LT“ generalinis direktorius Žydrūnas Valkeris pažymėjo, kad nuo paaštrėjusios konkurencinės aplinkos Lietuvos pirkėjai tik laimės.

„Mano manymu, „Rimi“ ir IKI sandoris situacijos drastiškai nepakeis, pirkėjai ir toliau liks svarbiausiais, nes parduotuvių kiekis rinkoje išliks panašus ir jos visos konkuruos dėl vartotojų srauto“, – jungtuves komentavo „Maxima LT“ generalinis direktorius.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Žydrūnas Valkeris
Luko Balandžio / 15min nuotr./Žydrūnas Valkeris

Jis tikina nebijantis konkurencijos, nes „Maxima LT“ daug dirba, kad klientai neitų pas konkurentus.

„Maxima LT“ daug investuoja ir dirba, kad pirkėjai mūsų paslaugomis būtų patenkinti ir pas mus ateitų. Tai ketiname daryti ir ateityje. Šiais metais įgyvendiname kol kas didžiausią plėtros etapą tinklo istorijoje, o ateinančiais – planuojame nesustoti ir toliau plėstis“, – 15min sakė Ž.Valkeris ir patikino, kad „Maxima“ išliks lydere pirkėjams siūlomo prekių asortimento prasme.

Investicija – puikus signalas Lietuvai

Ši Švedijos bendrovės „ICA Gruppen“ investicija yra puikus signalas Lietuvai. Jis liudija tarptautinio verslo pasitikėjimą Lietuvos mažmeninės prekybos rinka ir jos perspektyvomis, o tuo pačiu ­ – visa mūsų šalies ekonomika, – teigė Švedijos „ICA Gruppen“ konsultavusi „Valiunas Ellex“ partnerė Dovilė Burgienė.

Sandoris vainikuoja mažmeninės rinkos struktūros pokyčius, kurie prasidėjo šiemet į Lietuvą atėjus „Lidl“ ir baigiasi stiprėjančia „Rimi Lietuva“ pozicija, – kalbėjo D.Burgienė.

Ji aiškino, kad formaliai sandoris bus užbaigtas tik kitų metų ketvirtąjį ketvirtį, nes jungiantis dviem konkurentams, reguliuojančios institucijos turi atidžiai įvertinti poveikį rinkai. Koncentracijos leidimai paprastai užtrunka ilgiau, nes atliekamas išsamus tyrimas.

Tačiau bet kuriuo atveju sandoris vainikuoja mažmeninės rinkos struktūros pokyčius, kurie prasidėjo šiemet į Lietuvą atėjus „Lidl“ ir baigiasi stiprėjančia „Rimi Lietuva“ pozicija. Vartotojams tai reiškia didėjantį pasirinkimą, nes stiprėjanti konkurencija verčia pasitempti visus rinkos žaidėjus. Tikėtina, kad kiti mažmeninės prekybos rinkos dalyviai atidžiai peržiūrės savo strategijas įsigijimo ar alternatyvios pasiūlos klientams prasme“, – aiškino teisininkė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius