Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

„Švyturio-Utenos alaus“ pardavė daugiau

„Oktoberfest“ alaus šventė Miunchene
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr. / „Oktoberfest“ alaus šventė Miunchene
Šaltinis: 15min
0
A A

Lietuvos gėrimų pramonės lyderis „Švyturys – Utenos“ alus per praėjusius 2013 metus pardavė 173,34 mln. litrų alaus ir kitų gėrimų (6 proc. daugiau nei 2012 m.), o bendrovės apyvarta pasiekė 469,98 mln. Lt ir buvo 9 proc. didesnė nei 2012 m. (428 mln. Lt).

„Pagrindinė gerų metų rezultatų priežastis – didėjantys „Švyturio“ prekės ženklo pardavimai. Mėgstamiausias Lietuvos alaus vartotojų ženklas pernai paaugo 4 procentiniais punktais ir dar labiau padidino atotrūkį nuo konkurentų”, – sakė „Švyturio-Utenos alaus“ generalinis direktorius Rolandas Viršilas.

Pasaulyje alaus rinka auga, Lietuvoje – mažėja

„Švyturio-Utenos alaus“ užimama Lietuvos alaus rinkos dalis per praėjusius metus išaugo 0,8 procentinio punkto – iki 40,7 proc.

„Švyturio-Utenos alaus“ užimama Lietuvos alaus rinkos dalis per praėjusius metus išaugo 0,8 procentinio punkto – iki 40,7 proc. Įmonė padidino rinkos dalis ne tik alaus, bet ir kitose gėrimų rinkose – 2,1 proc. punkto geriamojo vandens rinkoje (iki 14,9 proc.) bei 2,3 proc. punkto – sidro rinkoje, kurioje per praėjusius metus pasiekė 33,2% rinkos dalį.

Pasaulinės ir Lietuvos alaus rinkos tendencijos pernai išsiskyrė. Pasaulyje alaus suvartojimas augo, tačiau Lietuvoje alaus rinka traukėsi antrus metus iš eilės – 6,6 proc. pernai, o 2012 metais – 5,6 proc. Palyginti su 2011 m., rinka susitraukusi apie 30 mln. litrų ir buvo mažiausia per pastaruosius septynerius metus. Alaus pardavimai stiklo buteliuose per 2013 m. krito 11,6 proc., tačiau skardinėse išaugo net 24,3 proc.

Alaus vienkartiniuose buteliuose neperka

Alaus pardavimai plastmasinėse PET pakuotėse smuko labiausiai – net 19,4 proc. per metus. Tačiau „Nielsen“ duomenimis, alaus PET pakuotėse nuosmukis per 2013 metus tolygiai mažėjo – 2013 m. sausį, palyginus su 2012 m. alaus plastmasinėje taroje pardavimai buvo sumažėję daugiau nei trečdaliu (38,6 proc.), o metų pabaigoje, gruodį, alaus PET plastmasiniuose buteliuose suvartojama buvo tik 7,5 proc. mažiau, nei per tą patį 2012 m. mėnesį.

PET pakuotės ribojimai lėmė, kad Lietuvoje pernai buvo išgeriama net 15 proc. mažiau paties stipriausio alaus. Tačiau stipresnis nei 7 proc. alus, palyginti su Europa, Lietuvoje vis dar užima labai ženklią rinkos dalį – daugiau nei ketvirtadalį (25,9 proc.). O paties silpniausio (iki 4 proc.) alaus paklausa per metus išaugo net aštuntadaliu, tačiau tokio alaus dalis Lietuvoje sudaro vos 4,2 proc. prekybos vietose parduodamo alaus.

Renkasi lietuvišką alų

Vartotojai įsitikino, kad kokybiškiausias ir šviežiausias alus yra Lietuvos gamintojų – lietuviško alaus stiklo ir skardinėje taroje pardavimai kilo 12 proc., tuo tarpu importinio krito 18 proc.

Atsigaunant šalies ekonomikai, pernai pirmą kartą ženkliai išaugo premium – aukščiausios kokybės – alaus rinkos segmentas – toks alus pernai sudarė jau daugiau nei ketvirtadalį (25,1 proc.) Lietuvos parduotuvėse parduodamo alaus (2012 m. buvo 14,4 proc.).

„Jei skaičiuotume tik kokybę užtikrinančią alaus pakuotę – stiklo ir skardinę tarą, tai alaus šioje taroje pardavimai ne tik nemažėjo, bet išaugo 6,6 proc. Vartotojai įsitikino, kad kokybiškiausias ir šviežiausias alus yra Lietuvos gamintojų – lietuviško alaus stiklo ir skardinėje taroje pardavimai kilo 12 proc., tuo tarpu importinio krito 18 proc. Ši tendencija rodo vartotojų brandą ir ekspertiškumą“, – komentavo R.Viršilas.

Pasikeitė sidro rinka

„Nielsen“ duomenimis, per 2013 m. sidro parduota  24,3 proc. mažiau, palyginti su 2012 m. Labiausiai sumažėjo PET taroje pateikiamo sidro pardavimai (28,1 proc.), mažiau jo parduota skardinėse (15,7 proc. mažiau), tačiau net 51,2 proc. išaugo stiklinėje taroje parduodamo sidro. Premium sidras pirmą kartą pernai užėmė net 9,1 proc. segmento, nors dar 2012 metais nesiekė net 3 proc. šalies sidro rinkos.

„Švyturio – Utenos alaus“ dalis sidro rinkoje pernai paaugo 2,3 procentinio punkto ir dabar parduodame daugiau nei trečdalį šalyje išgeriamo sidro (33,2 proc.). Tik užpernai rudenį pristatytas kokybiškas „Somersby“ sidras šiemet buvo jau trečias pagal populiarumą Lietuvoje, o karštą rugpjūtį turėjo arti 10 proc. šalies rinkos. Tai atspindi stabilią ir augančią paklausą aukštos kokybės sidrui“, – pabrėžė „Švyturio-Utenos alaus“ pardavimų direktorė Aušra Vasiljevienė.

Augo ir „Vichy Classique“

„Nielsen“ duomenimis, pernai parduota 4,6 proc. daugiau vandens, o aukštos kokybės premium vanduo pirmą kartą užėmė daugiau kaip 5 proc. rinkos (paaugęs 12,3 proc. punkto).

„Vichy Classique“ vandens, filtruoto sidabro filtrais, ir plati „Vichy VivaFresh“ vandens pasiūla leido „Švyturiui-Utenos alui“ 2,1 proc. punktų padidinti savo dalį šalies vandens rinkoje –  bendrovė pernai pardavė 14,9 proc. viso geriamojo vandens Lietuvoje.
informacija
ŠVYTURYS - UTENOS ALUS, UAB
Vadovas: Rolandas Viršilas Darbuotojų sk.: 378 2015m . Pajamos: > 100 mln. Eur
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką