Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

„Švyturio–Utenos alaus“ vadovas Rolandas Viršilas atskleidė, kiek brangs alus

„Oktoberfest“ alaus šventė Miunchene
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr. / „Oktoberfest“ alaus šventė Miunchene
Šaltinis: 15min
0
A A

Bendrovės „Švyturio–Utenos alus“ vadovas Rolandas Viršilas Lietuvos alaus rinkos kritimą vadina katastrofišku. Per 2013 m. alaus vartojimas mažėjo 8,5 proc. R.Viršilo teigimu, šiuo metu alaus žaliavų kaina nedidėja, tačiau dėl padidintų akcizų alkoholiui vidutiniškai alaus butelis turėtų pabrangti 10 ct. Taip pat dėl brangstančio aliuminio gali didėti alaus skardinėse kaina.

R.Viršilo teigimu, dalis alaus vartotojų perėjo į pigaus spirituoto vyno rinką, po to, kai buvo įvesti ribojimai taros dydžiui. Skardinėse pakuotėse alaus pardavimas paaugo 23,8 proc. Tuo pat metu 22,6 proc. krito importuojamo alaus pardavimas. „Lietuviško alaus galiojimo terminas yra 4 mėnesiai, o importuoto – 12 mėnesių. Manau, kad lietuviai tai ima suprasti“, – sakė R.Viršilas.

Traukiasi jau antrus metus

Remiantis „Nielsen“ duomenimis, alaus rinka traukiasi jau antrus metus iš eilės. Per 2012 metus ji smuko 5,6 proc., o 2013 m. sausį-rugpjūtį – 8,5 proc. Daugiausia, bene ketvirtadaliu, smuko alaus pardavimai plastikinėse pakuotėse – 23,2 proc., stiklo buteliuose pardavimai krito 9,9 proc.

Rolandas Virailas su žmona Aukse
Rolandas Viršilas su žmona Aukse

Dėl rinkos ribojimų per šių metų aštuonis mėnesius žymiai (20 proc.) sumažėjo stipraus alaus (7 proc.) vartojimas. Tačiau drauge su ekonomikos augimu didėja paklausa aukštesnės kokybės alui – premium segmentas šiemet užima 23,5 proc. dalį rinkos (pernai – 18,4 proc).

Mažėja importinio alaus pardavimai

Didžiausias pokytis rinkoje – mažėja importinio alaus pardavimai, o vartotojai atsigręžia į lietuvišką alų. Ankstesniais metais aludariai nuogąstavo, kad pigus importinis alus užima vis didesnę rinkos dalį.

Atmetus PET pakuotę, butelinio alaus rinka šiemet šalyje išaugo 6,6 proc., iš šio skaičiaus 21 proc. sumažėjo importinio alaus pardavimo apimtys, o lietuviško alaus augo net 13 proc.

„Vartotojo atsigręžimas į lietuvišką alų lėmė populiariausio lietuviško alaus „Švyturio Ekstra“ renesansą. Šios rūšies alaus pardavimas, palyginti su 2012 m. sausiu-rugsėju, šiemet išaugo 15,9 proc.“, – teigė R.Viršilas.

Auga kokybiškas segmentas

Sidro ir giros rinkos patyrė 21,3 proc. bei  7,6 proc. nuosmukį.

Kitų gėrimų kategorijų vystymasis – netolygus. Karšta vasara išaugino vandens rinką (pakilo 4,7 proc.), tačiau sidro ir giros rinkos patyrė atitinkamą 21,3 proc. ir 7,6 proc. nuosmukį.

„Vandens kategorija ryškiai atsigauna, žmonės renkasi aukštesnės kokybės produktus. Aukščiausios kokybės vandens pardavimas šalyje išaugo 13,7 proc. Nors kol kas jis užima tik 5,2 proc. bendroje vandens rinkoje, matyti dėsningas kilimas metai po metų“, – teigia A.Vasiljevienė.

Ir sidro kategorijoje pastebimas ryškus premium produktų paklausos augimas. Nepaisant to, kad sidro rinka sumažėjo 21,3 proc., stiklinėje taroje parduodamo sidro kiekis išaugo net 62,6 proc. 2010 metais aukščiausios kokybės sidras šalyje užėmė tik 0,2 proc. parduodamo viso sidro kiekio, 2013 metais premium sidro pardavimai siekė jau 8,2 proc.

Rinkos dalis didėja

UAB „Švyturys-Utenos“ dalis per metus padidėjo 1,3 proc. ir dabar siekia 42 proc. visos Lietuvos alaus rinkos. „Švyturys-Utenos alus“ taip pat sėkmingai padidino užimamas rinkos dalis ir kitose kategorijose: sidro rinkos dalis padidėjo 1,6 proc. ir siekia 33 proc., mineralinio vandens rinkos dalis pakilo 2,3 proc., dabar bendrovė užima 14,9 proc. Šios bendrovės rinkos dalis giros segmente pakilo 2,1 proc. – iki 11 proc.

„Skirdama didžiausią dėmesį aukštos kokybės premium produktams mūsų bendrovė tolygiai didina savo dalį alaus rinkoje ir kitose mažesnėse kategorijose. Tokia ilgametė mūsų strategija pasiteisino“, – įsitikinęs „Švyturio-Utenos alaus“ vadovas.

Pirmo bokalo nupylimas Lietuvoje yra ekonomiškai jautrus klausimas, – sakė A.Vasiljevienė.

Alaus vandeniu neskiedžia

Nors pilstomo alaus pardavimai sudaro tik 7 proc. visų „Švyturio–Utenos alaus“ pardavimų, bendrovės atstovai pabrėžė, jog per metus 890 kartų patikrino alaus kokybę Lietuvos baruose.

„Nepatenkinamos kokybės atvejų skaičius dviženklis, tačiau kol kas geranoriškai edukuojame. Jei situacija nesikeis, imsime viešinti“, – sakė bendrovės rinkodaros direktorė Aušra Vasiljevienė.

Dažniausi pažeidimai – netinkamos laikymo sąlygos, nakčiai neuždaromi vamzdžiai. „Pirmo bokalo nupylimas Lietuvoje yra ekonomiškai jautrus klausimas“, – sakė A.Vasiljevienė.

Bendrovės atstovai sklaidė mitą, jog alus baruose gali būti skiedžiamas vandeniu tiesiai iš bačkų. „Techniškai tai neįmanoma. Nė vieno tokio atvejo nustatyta nebuvo. Skiesti galima tik jau įpiltą alų“, – patikslino R.Viršilas.

informacija
ŠVYTURYS - UTENOS ALUS, UAB
Vadovas: Rolandas Viršilas Darbuotojų sk.: 376 2015m . Pajamos: > 100 mln. Eur
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką