Dabar populiaru
Publikuota: 2015 rugsėjo 29d. 14:29

Veiklą pradeda naujas rinkodaros ir komunikacijos mokslų institutas

Privatumas
123rf nuotr. / Veiklą pradeda naujas rinkodaros ir komunikacijos mokslų institutas

Imonių ir organizacijų išlaidos reklamai Lietuvoje sudaro apie 100 mln. eurų per metus. Tačiau finansinio rinkodaros biudžetų pagrindimo ir aiškaus jų kuriamos vertės argumentavimo dauguma įmonių vadovų vis dar pasigenda. Siekiant padėti rinkodaros ir komunikacijos specialistams Lietuvoje spręsti šią ir kitas problemas, veiklą Baltijos šalyse pradeda KOG rinkodaros ir komunikacijos mokslų institutas, subūręs profesionalus, kurie dalinsis naujausiomis, įrodymais pagrįstomis, praktikoje patikrintomis ir pritaikomomis žiniomis.

„Idėją įsteigti naująjį institutą lėmė siekis skaidrinti rinkodaros paslaugų rinką ir įvesti aiškius jų efektyvumo matavimo kriterijus. Institute bus teikiamos sistemingos, vienos kitas papildančios įvairių rinkodaros ir komunikacijos sričių žinios, išryškinant įmonių rinkodaros struktūrų bei komunikacijos agentūrų kuriamą pridėtinę vertę”, – sako vienas iš instituto steigėjų, „Inspired UM” vadovas Vasaris Oržekauskas.

Pasak jo, institutas vykdys tęstinį profesinį mokymą, atliks ir inicijuos mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų veiklas, organizuos mokymus ir konferencijas rinkodaros profesionalams.

„Lietuvos įmonių rinkodaros bei komunikacijos specialistai vartotojų elgesio motyvus neretai vertina kaip nepažinią „juodąją dėžę“, o jų sprendimai renkantis prekes ar paslaugas išsamiai netiriami. Tačiau naujausi mokslo pasiekimai ir tyrimų metodai leidžia argumentuotai atsakyti į šiuos klausimus, tuo pačiu padėdami kurti efektyvesnes rinkodaros strategijas, pasirinkti adekvačias priemones, planuoti biudžetą ir galiausiai įvertinti kampanijos rezultatus“, – sako KOG rinkodaros ir komunikacijos mokslų instituto vadovas ir vienas iš steigėjų Marius Kalanta.

Vakarų valstybėse atliktų tyrimų duomenimis, net 73 proc. įmonių vadovų mano, kad jų rinkodaros specialistams stinga orientacijos į įmonės verslo rodiklius ir pernelyg susitelkiama į tarpinius prekės ženklo ar komunikacijos rodiklius.

Tiek pat vadovų laikosi nuomonės, kad rinkodaros specialistai, siekdami didinti  rinkodaros investicijų grąžą, dažnai nueina lengviausiu – kaštų mažinimo, o ne savo produktų ar paslaugų paklausos didinimo keliu. 

Tyrimai rodo, kad darbuotojų dalyvavimas tęstinio profesinio mokymo ir mokymosi visą gyvenimą veiklose didina jų motyvaciją, produktyvumą, o tuo pačiu įmonių inovatyvumą ir pelningumą, – sakė D.Gailius.

„Sunkumus pagrįsti rinkodaros veiksmų efektyvumą iš dalies lemia tai, kad rinkodaros specialistai įmonėse, rinkodaros paslaugų agentūrose ar žiniasklaidos priemonėse dažnai netinkamai formuluoja tikslus ir matuoja pasiektus rezultatus arba matuoja ne tai, ką būtų svarbu matuoti, bet tai, ką lengva išmatuoti. Vartotojų rinkodaros ir rinkodaros komunikacijos valdymo, planavimo ir įgyvendinimo procesas yra suvokiamas fragmentiškai, kai didesnis dėmesys skiriamas kampanijų techniniams parametrams, o ne tęstiniam ir nuosekliam santykio su vartotojais kūrimui“, – teigia M. Kalanta.

Pavyzdžiui, 77 proc. rinkodaros specialistų žinomumą laiko pačiu svarbiausiu rinkodaros komunikacijos efektyvumo rodikliu, ne ką mažiau (71 proc.) yra ir manančiųjų, kad reklamos įtraukimo (angl. engagement) rodikliai yra svarbiausi verslo sėkmei. Tai, kad trūksta tinkamų rinkodaros efektyvumo matavimo įrankių ir metodologijų, pripažįsta apie 51 proc. rinkodaros specialistų.

Todėl, pasak M. Kalantos, vienas svarbiausių iššūkių institutui – argumentuotai susieti rinkodaros investicijas ir verslo rezultatus, remiantis naujausiais atradimais neuromokslų, elgsenos ekonomikos ir kitose srityse.

Vienas instituto steigėjų Domantas Gailius pažymi, kad viena didžiausių Lietuvos rinkodaros paslaugų rinkos problemų yra neišplėtotas tęstinis profesinis mokymas ir mokymasis visą gyvenimą – šiose srityse gerokai atsiliekame nuo ES vidurkio.

„Tyrimai rodo, kad darbuotojų dalyvavimas tęstinio profesinio mokymo ir mokymosi visą gyvenimą veiklose didina jų motyvaciją, produktyvumą, o tuo pačiu įmonių inovatyvumą ir pelningumą”, – sako jis.

Europos profesinio mokymo plėtros centro (CEDEFOP) duomenimis Lietuvoje mažiau nei 20 proc. įmonių darbuotojų dalyvauja tęstinio profesinio mokymo veiklose, kai ES vidurkis yra beveik 40 proc., o, pvz., Čekijoje – net 70 procentų. Tęstinio profesinio mokymo kursų įmonėse trukmė vienam darbuotojui per metus mūsų šalyje tesiekia apie 6 val., ES – vidutiniškai 10 val. Didžiausia jų trukmė yra Liuksemburge, Belgijoje ir Portugalijoje (per 16 val.). Lietuva atsilieka ir pagal tęstiniam profesiniam mokymui įmonėse skiriamas išlaidas: mūsų šalyje jos tesudaro apie 1,1 proc. darbo jėgos kaštų, kai ES vidurkis yra 1,6 proc., o  Prancūzijoje – net 2,5 procento.

KOG rinkodaros ir komunikacijos mokslų instituto steigėjai yra Marius Kalanta, Vasaris Oržekauskas ir Domantas Gailius. Institutas turės Tarybą, kurią sudarys mokslininkai, verslo ir žiniasklaidos atstovai. Tarybos užduotis – formuoti instituto veiklos strategiją, bendrinant įvairių rinkos dalyvių interesus ir poreikius. 

Temos: 1 Rinkodara

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Interviu Aktualu

Buvusi Vyriausybės kanclerė M.Dargužaitė: „Jei įrašai ištrinami, tai atrodo, kad kažkas slepiama nuo visuomenės“

Gyvenimas

Ypatinga Ievos istorija: Italijoje ištekėjusi už gruzino kuria laimę Kaune ir augina kitokią dukrą

Verslas

Žalsvai–pilkas interjeras: dizainerė parodė, ką galima padaryti už 26 tūkst. eurų

N-18 Aktualu

Januliškio gyventojus sukrėtė beširdžių žiaurumas: kažkas nušovė du šeimos augintinius

15min recenzija Kultūra

Knygos recenzija. Apie pozavimą hipertikrovėje

Vardai

Viešumo vengusi Monika Šalčiūtė – apie sunkią ligą, dėl kurios nenorėjo išeiti iš namų

24sek

Geliantis Virginijaus Šeškaus klausimas: „Gal kitą kartą be lanko žaisime?“

Maistas

Vietnamiečių šeimos restoranas Vilniuje – padėka Lietuvai už šiltą priėmimą

Vardai

Apie oficialias skyrybas pranešęs Sigitas Martinavičius jau planuoja naujas vestuves Balyje

Kultūra

15min rekomenduoja: kokių renginių nepraleisti kitą savaitę?

Pasaulis kišenėje

Europos Seišeliai: Sieso salos – be turistų ir su vienu gražiausių pasaulio paplūdimių

24sek

Po krepšiais dominavęs „Neptūnas“ patiesė ir „Juventus“

Gyvenimas

Kai žmogus per kelerius metus apanka: akis pažeidžiančių ligų – daugybė

Aktualu

D.Trumpas kaltina Saudo Arabiją melavus apie žurnalisto J.Khashoggi nužudymą

24sek

Brolio pasirodymo nepakako: „Skycop“ paskutinės atakos rungtynėse krito prieš „Nevėžį“

Interviu Aktualu

Prof. Alvydas Nikžentaitis apie Lietuvos ir Baltarusijos santykius: jie įšaldyti

Gazas

Naujas degalų žymėjimas: ką daryti vietoj dyzelino įsipylus benzino?

Vardai

Alfas Ivanauskas-Fara su žmona Rima ruošiasi dar vienai plastinei operacijai

Aktualu

JAV sprendimas trauktis iš svarbios sutarties: savalaikis ar dovana Rusijai?

Verslas

Jaunieji verslininkai sėkmę atrado provincijoje: klientų ieškojo skambindami į namus

Naujienos

Interviu Aktualu

Buvusi Vyriausybės kanclerė M.Dargužaitė: „Jei įrašai ištrinami, tai atrodo, kad kažkas slepiama nuo visuomenės“

Gyvenimas

Ypatinga Ievos istorija: Italijoje ištekėjusi už gruzino kuria laimę Kaune ir augina kitokią dukrą

Verslas

Žalsvai–pilkas interjeras: dizainerė parodė, ką galima padaryti už 26 tūkst. eurų

N-18 Aktualu

Januliškio gyventojus sukrėtė beširdžių žiaurumas: kažkas nušovė du šeimos augintinius

15min recenzija Kultūra

Knygos recenzija. Apie pozavimą hipertikrovėje

Vardai

Viešumo vengusi Monika Šalčiūtė – apie sunkią ligą, dėl kurios nenorėjo išeiti iš namų

24sek

Geliantis Virginijaus Šeškaus klausimas: „Gal kitą kartą be lanko žaisime?“

Maistas

Vietnamiečių šeimos restoranas Vilniuje – padėka Lietuvai už šiltą priėmimą

Vardai

Apie oficialias skyrybas pranešęs Sigitas Martinavičius jau planuoja naujas vestuves Balyje

Kultūra

15min rekomenduoja: kokių renginių nepraleisti kitą savaitę?

Pasaulis kišenėje

Europos Seišeliai: Sieso salos – be turistų ir su vienu gražiausių pasaulio paplūdimių

24sek

Po krepšiais dominavęs „Neptūnas“ patiesė ir „Juventus“

Gyvenimas

Kai žmogus per kelerius metus apanka: akis pažeidžiančių ligų – daugybė

Aktualu

D.Trumpas kaltina Saudo Arabiją melavus apie žurnalisto J.Khashoggi nužudymą

24sek

Brolio pasirodymo nepakako: „Skycop“ paskutinės atakos rungtynėse krito prieš „Nevėžį“

Interviu Aktualu

Prof. Alvydas Nikžentaitis apie Lietuvos ir Baltarusijos santykius: jie įšaldyti

Gazas

Naujas degalų žymėjimas: ką daryti vietoj dyzelino įsipylus benzino?

Vardai

Alfas Ivanauskas-Fara su žmona Rima ruošiasi dar vienai plastinei operacijai

Aktualu

JAV sprendimas trauktis iš svarbios sutarties: savalaikis ar dovana Rusijai?

Verslas

Jaunieji verslininkai sėkmę atrado provincijoje: klientų ieškojo skambindami į namus

Gera keliauti kartu

BALTIJOS MAISTO IR GĖRIMŲ PARODA „BAF“ 2018

Įkvėpk daugiau gyvenimo

Nacionalinis sveikatos egzaminas 2018

Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką