TIESAI REIKIA TAVO PALAIKYMO PRISIDĖK
Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą

„Iki“: sočiai ir sveikai papietauti mokyklinukas gali už 7 litus

Mokiniai
123rf.com / Mokiniai
Šaltinis: 15min
0
A A

Kasmet mažųjų moksleivių tėvai su nerimu laukia naujų mokslo metų. Prasidėjus jiems reikia pasirūpinti ne tik būtiniausiomis knygomis ar rašymo priemonėmis, bet ir pasukti galvą, kaip užtikrinti, kad jų atžalos mokykloje sočiai ir sveikai maitintųsi. Prekybos tinklo „Iki“ skaičiavimais, sotų ir sveiką maistą, kokį rekomenduoja gydytojai dietologai, vaikui į mokyklą galima kasdien suruošti už maždaug 7–12 litų.

Gydytoja dietologė sudarė rekomenduojamą maisto davinio meniu vaikui visą savaitę – nuo pirmadienio iki penktadienio. Jame vyrauja daržovės ir vaisiai, ruginė duona ar duoniukai, kasdien – ir po negazuoto vandens buteliuką.

„Dažnai šiltam maistui skirtus kišenpinigius vaikai išleidžia pirkdami įvairius saldumynus, riebius užkandžius, saldžius gėrimus ar tiesiog tai, kas jiems atrodo skanu, ir užuot sočiai papietavę mokykloje jie visą dieną kramsnoja užkandžius. Todėl galbūt geriau vietoj dalies kišenpinigių vaikams suruošti pietų krepšelį, kuriame būtų sotaus ir pilnaverčio maisto, jeigu šie nenusipirktų šiltų pietų, ir maistingų užkandžių“, – sako privačios ligoninės ir poliklinikos „Kardiolita“ gydytoja dietologė Lina Viniarskaitė.

Pasak jos, norint formuoti sveikos vaikų mitybos įpročius, patartina laikytis kelių paprastų taisyklių: maistas turi būti ne tik naudingas sveikatai, bet ir skanus bei patogus valgyti tiesiai iš priešpiečių dėžutės. Tėvai turėtų pasistengti, kad kaskart atsidaręs priešpiečių dėžutę jaunasis moksleivis joje rastų mėgstamą ir įdomiai paruoštą maistą. Visi maisto produktai turi būti tinkamai supjaustyti, kad vaikui būtų patogu jį valgyti, lengva paimti į rankas.

„Jeigu vaikams norisi, galima nepamiršti ir jų taip mėgstamų saldumynų, tačiau užuot pripildžius lauknešėlį daug cukraus turinčiais saldainiais, juos pakeisti sveikatai naudingais gardėsiais: avižiniais sausainiais ar džiovintais vaisiais. Taip pat labai svarbu pasirūpinti, kad vaikas nepristigtų skysčių. Geriausiai tam tinka negazuotas vanduo. Nors tai nėra vaikų mėgstamas gėrimas, padės paprasta gudrybė – vandenį galima supilti į žaismingą vaikišką buteliuką ar pagardinti šaukšteliu uogienės“, – sakė L. Viniarskaitė.

Gydytoja dietologė sudarė rekomenduojamą maisto davinio meniu vaikui visą savaitę – nuo pirmadienio iki penktadienio. Jame vyrauja daržovės ir vaisiai, ruginė duona ar duoniukai, kasdien – ir po negazuoto vandens buteliuką.

„Atlikus skaičiavimus paaiškėjo, kad dienos porcija sveikos mitybos principus atitinkančio maisto – pietus, užkandžius ir gėrimus – vaikui galima suruošti neišleidžiant nė 10 litų. Jeigu vaikas pietus yra įpratęs valgyti mokykloje ar namuose, galima jam įdėti tik sveikų užkandžių ir vandens, kas atsieis po maždaug 3,5 lito per dieną“, – sakė Valdas Lopeta, prekybos tinklo „Iki“ Viešųjų ryšių departamento vadovas.

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Dakaras 2018

Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką