-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kontrolieriai atidžiau stebės elektroninę prekybą augintiniais Europoje

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) prisijungs prie Europos Komisijos iniciatyvos „e-dogs and cats“. Šioje iniciatyvoje pasisiūliusios dalyvauti valstybių narių kontrolės institucijos koordinuotai organizuos jų šalyse veikiančių interneto svetainių, kuriose siūloma parduoti šunis ir kates, kontrolę. Numatyta, kad akcija vyks apie 2 mėnesius, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Katė
Katė / „Shuterstock“ nuotr.

Jos metu visų dalyvaujančių šalių inspektoriai stebės, ar interneto svetainėse pardavėjai suteikia visą reikiamą informaciją apie siūlomus augintinius. Taip pat bus siekiama nustatyti atvejus, kuomet prekybą augintiniais bandoma pateikti kaip dovanojimą ar perdavimą, taip išvengiant mokesčių.

Pirmą kartą visos Europos Sąjungoje organizuojamos akcijos metu, mėnesį laiko bus tikslingai ieškomos ir atrenkamos prekybai skirtos interneto svetainės, vertinamas jose esančių skelbimų turinys, aiškinamasi, ar pirkėjui suteikiama pakankamai informacijos apie parduodamus gyvūnus. Be to, VMVT inspektoriai vykdys ir fizines patikras veisimo, globos ir pardavimo vietose tam, kad galėtų įvertinti, ar prekiautojai gyvūnais augintiniais laikosi nustatytų reikalavimų.

Apie akcijos metu nustatytus nesąžiningos prekybos praktikos atvejus, internete pateikiamus neišsamius pasiūlymus ir taikytas poveikio priemones visos dalyvaujančios šalys pateiks informaciją Europos Komisijai, kuri apibendrins duomenis ir spręs dėl galimo griežtesnio teisinio elektroninės prekybos gyvūnais augintiniais reglamentavimo.

Šios iniciatyvos tikslai, siekiai ir veiksmų programa buvo pristatyta VMVT vykusiame susitikime su kitų kontrolės institucijų, privačių veterinarijos gydytojų, nevyriausybinių gyvūnų globos organizacijų ir prekiautojų gyvūnais augintiniais atstovais. Taip pat aptartos dabar kylančios problemos parduodant ar įsigyjant augintinį elektroninėje erdvėje. Kaip pabrėžė susitikimo dalyvius pasveikinęs VMVT direktorius Darius Remeika, elektroninės prekybos apimtys nuolat auga, todėl ir šioje sferoje norisi maksimalaus aiškumo ir tvarkos.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Darius Remeika
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Darius Remeika

„Šiuolaikinė elektroninė erdvė mirga nuo įvairių pasiūlymų apie parduodamus ar dovanojamus gyvūnus augintinius. Paprastai tokiuose skelbimuose nurodoma tik šuniuko ar kačiuko veislė ir kontaktinis pardavėjo telefonas. Tad dažnu atveju pirkėjas rizikuoja įsigyti nelegaliai išveistą, be privalomų sveikatos patikrų ar nevakcinuotą nuo pasiutligės augintinį ir pan. Kaip tik todėl ir siekiame, kad interneto erdvėje galiotų vienodai aiškios ir skaidrios taisyklės, nesukuriančios bereikalingų administracinių suvaržymų ir padedančios apsaugoti tiek pačių augintinių gerovę, tiek ir šuniuką ar kačiuką nutarusių įsigyti pirkėjų interesus“, – pabrėžė D.Remeika.

Visoje Europoje akcija prasidės š. m. spalio 15 d. Apibendrintus duomenis ir išvadas VMVT yra numačiusi paskelbti 2019 m. vasario mėn.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius