Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Mėsa pinga, o arbata ir kava brangsta (atnaujinta 10.17 val.)

Kainų kreivė prekybos centruose vasario mėnesį išsišakojo: pieno produktai ir šviežia mėsa pigo, tačiau daugiau kainuoja įsigyti ne pačių būtiniausių prekių.
Parduotuvė
Parduotuvė / Andriaus Ufarto/BFL nuotr.

Metų pradžioje padidėjus pridėtinės vertės mokesčiui (PVM), prekybininkai vasarį ir toliau keitė kai kurių maisto produktų kainas. Pabrango kai kuri arbata, kava, sultys, ledai, limonadas, mineralinis vanduo, konservuotos daržovės, dešros, saldumynai ir kiti maisto produktai, kurių kainos sausį nesikeitė, rašo „Lietuvos rytas“.

Jų kaina dažniausiai pakilo daugiau nei 1 proc. – tiek šiemet didėjo standartinis PVM mokestis. Ekologiškiems produktams, šviežiai mėsai, žuviai ir paukštienai, knygoms PVM didėjo nuo 5 iki 19 proc.

Padidėjus PVM, daugelis prekybininkų pagaliau ryžosi branginti ir dalį knygų. Jų kainos kovo pradžioje nebuvo pasikeitusios tik „Rimi“. Šio prekybos tinklo atstovė Rasa Juodkienė sakė, kad kainas mažinti verčia ne tik didėjanti konkurencija, bet ir stiprėjantis gyventojų įprotis taupyti.

„Žmonės prekes renkasi atsargiau. Jie gerai planuoja, ką pirkti, seka akcijas ir išpardavimus, todėl per savaitgalį gali aplankyti kelias parduotuves“, – „Lietuvos rytui“ teigė R.Juodkienė.

Prekybininkai pastebi vis daugiau pavyzdžių, kai prekių gamintojai ir tiekėjai priversti mažinti kainas dėl mažėjančios paklausos. Pavyzdžiui, ekologiško sūrio „Dobilas“ pakuotė „Rimi“ parduotuvėse praėjusiais metais kainavo 5,99 lito, o padidėjus PVM pabrango iki 6,78 lito. Tačiau praėjusią savaitę šis sūris vėl atpigo iki 5,99 lito.

„Maximos LT“ parduotuvėse toliau mažėjo alkoholio paklausa. Skirtingų gėrimų apyvarta krito 5–10 proc. Tačiau gėrimų kainos parduotuvėse dėl to nemažėjo. Vasarį kai kurių produktų kainos „Maximos“ tinkle kito vos 1 centu.

Prekybininkai pastebi, kad žmonės renkasi vis mažiau nebūtinų maisto produktų: saldumynų, jogurto, šokoladinių sūrelių, ekologiškų produktų, brangių dešrų. Jų kainos išlieka stabilios, o kai kurių net didėja. „Maxima“ kol kas nekeitė asortimento ir neatsisakė brangiausių prekių. Tiesa, kainodara kiek keitėsi.

Pernai, kai buvo fiksuojamas didžiausias maisto kainų augimas, gamintojai ėmėsi jau seniai Vakarų Europoje išbandytos gudrybės – išlaikydavo stabilias kainas mažindami produktų pakuotės dydį. Taip daroma ir dabar. Pavyzdžiui, ekologiškos duonos maišelio „Rugelis“ svoriui sumažėjus nuo 350 iki 300 gramų, jis parduotuvėse atpigo 30 centų – iki 2,29 lito. Tiek didesnė pakuotė kainavo metų pradžioje. Tuo tarpu 30 proc. riebumo grietinės ir augalinių riebalų mišinys „Baltas“ šiemet „sulyso“ iki 25 proc.

Prekybos tinklai prognozuoja maisto kainų smukimą

Kaip rašo „Verslo žinios“, pagrindinių maisto produktų kainos mažėja ir mažės toliau, teigia didžiųjų Lietuvos prekybos tinklų atstovai.

Pasak jų, itin kritus vartojimui, pieno, mėsos gamintojai nebeturi kur trauktis ir ieško rezervų kainai mažinti, o kepėjai kol kas tyli.

Vieną didžiausių šalyje prekybos tinklų valdanti bendrovė „Rimi Lietuva“ maisto produktų sektoriuje artimiausiu metu prognozuoja defliaciją, kurią lėmė prasta ekonominė šalies padėtis ir besikeičiantys pirkėjų įpročiai.

„Rimi Lietuvos“ generalinio direktoriaus Tony Holmberg teigimu, pernai lapkritį gerokai sumažėjusi pieno kaina ir toliau kryptingai krenta dėl pingančių žaliavų, o duonos ir mėsos segmente pastebima kita tendencija – mažėja vartojimas, tad gamintojai mažins kainą krentant pardavimams. Anot jo, dėl pigesnės iš užsienio importuojamos produkcijos keliamos konkurencijos labiausiai defliacijos įtakai pasiduos mėsos segmentas.

„Dalis pienininkų mažina kainas jau nuo metų pradžios, šviežios mėsos kaina yra sumažėjusi 5-7 proc., tad manome, kad tokiu pavyzdžiu turės pasekti ir duonos kepėjai, ir visi kiti gamintojai“, – teigė prekybos tinklo „Maxima“ atstovė Renata Saulytė.

Prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos direktorius Tomas Vaišvila pritarė, kad pigti gali tie produktai, kurių paklausa mažėja pakilus kainoms po Naujųjų metų.

Anot R.Saulytės, bendrovės atliktų vartotojų įpročių tyrimo duomenimis, šiuo metu fiksuojamas apie 8 proc. vartojimo mažėjimas, o žmonės dažniausiai perka produktus maisto gamybai namuose.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius