Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Monika Šalčiūtė įspėta dėl paslėptos reklamos feisbuke

Savo feisbuko paskyroje įvairias prekes ir paslaugas girianti Monika Šalčiūtė sulaukė įspėjimo. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTA), gavusi skundą, kreipėsi į feisbuko žvaigždę ir įspėjo ją dėl galimo vartotojų klaidinimo. Tačiau valstybinė tarnyba mano, jog M.Šalčiūtės sekėjai feisbuke ir taip puikiai žino, kad ji reklamuoja prekes.
Monika Šalčiūtė
Monika Šalčiūtė / Gretos Skaraitienės / BNS nuotr.

„Tais atvejais, kai yra grėsmė, kad vartotojai reklaminio įrašo socialiniame tinkle „Facebook“ nesuprastų kaip reklamos, toks įrašas būtų pažymėtas žodžiu „Reklama“, – rašoma VVTA rašte.

Į tarnybą kreipėsi kaunietis Algirdas Niuniavas su prašymu išaiškinti, ar M.Šalčiūtė neskleidžia galimai paslėptos reklamos. Jis tarnybai išsiuntė 17 nuotraukų iš M.Šalčiūtės paskyros, kur susidaro įspūdis, kad žvaigždė už atlygį reklamuoja prekes.

Kaunietis įsitikinęs, kad M.Šalčiūtė savo įrašuose reklamą pateikia kaip asmeninę vartotojo nuomonę. „Ir tokiu būdų daro įtaką įrašą skaitantiems asmenims, kurie nesupranta, jog tai yra reklama“, – teigia A.Niuniavas.

Monika Šalčiūtė reklamuoja
Monika Šalčiūtė reklamuoja

Jis mano, kad M.Šalčiūtės „veiklos tendencijas pastebėti būtų sunku ir painu“.

15min neseniai rašė apie feisbuko žvaigždžių galimą verslą, kai už tam tikrą atlygį reklamuojamos prekės ir paslaugos. Beveik visais atvejais tokie įrašai nebūna pažymėti kaip reklama, nepranešama, kad už turinį yra sumokėta.

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba išnagrinėjo kauniečio skundą ir nutarė, kad M.Šalčiūtė Reklamos įstatymo nepažeidė, nes jos sekėjai esą žino, kad ji reklamuoja prekes.

Asmeninio albumo nuotr./Monika Šalčiūtė
Asmeninio albumo nuotr./Monika Šalčiūtė

„Minimas asmuo yra socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje skleidžia subjektyvią nuomonę, kuri negali būti suprantama kaip objektyvus (nešališkas) paslaugų ar prekių įvertinimas“, – rašoma valstybinės institucijos sprendime. Kitaip tariant, feisbuko lankytojai žino, kad M.Šalčiūtė apie prekes kalba subjektyviai.

Negana to, tarnyba pareiškė, kad M.Šalčiūtė „ne kartą viešai pasisakė, kad jos socialinio tinklo profilis yra skirtas ir produktų, ir paslaugų reklamai“. Apie tai, pasak vartotojų teisių gynėjų, ne kartą rašė ir žiniasklaida.

Toks atsakymas nuvylė A.Nuniavą. „Atsakymas nuvylė, bet nenustebino. Buvo viltis, kad sveikas, logiškas protas nugalės. Kreipiausi, perskaitęs straipsnį 15min apie masinę betvarkę reklamos srityje, kai yra manipuliuojama garsenybės statusu. Ypatingai tai veikia paauglius, patiklius žmones. Po to pasidaro neaišku, kuo tikėti apskritai“, – sakė kaunietis.

Jis vylėsi, kad „atsakinga institucija imsis ryžtingų, efektyvių veiksmų ir pažabos Lietuvos garsenybių neatsakingą veiklą“.

Lankydamasis užsienio žvaigždžių paskyrose jis pastebėjo, kad prie kai kurių įrašų būna pažymėta, jog tai reklama – #Ad.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius