Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Parduotuvės iš leidyklų vežasi vis daugiau naujų knygų: kokia ateitis laukia knygynų?

Parduotuvės iš leidyklų užsisako vis daugiau naujų knygų. Ir nors knygynai tikina knygų trūkumo nejaučiantys, reaguodami į besikeičiančius klientų įpročius ir poreikius asortimentą pildo žaidimais, puodeliais, žvakėmis ir pan. Jeigu knygų pardavimai parduotuvėse augs sparčiau, kokia laukia knygynų ateitis?
Prekybos centro „Maxima“ atidarymas
Knygos prekybos centre / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Naujos knygos – ir į prekybos centrus

Leidyklos „Alma littera“ vadovė Dovilė Zaidė pastebi, kad vis daugiau naujų išleistų knygų iškeliauja į parduotuves.

„Tai atliepia bendras tendencijas, kai mes, vartotojai ar skaitytojai, norime gauti paslaugą ar prekę čia ir dabar. Daug knygų parduodama prekybos centruose, nes prekybos vietose knygos atranda vis didesnes ekspozicines erdves, siūlomos nuolaidos“, – 15min aiškino ji.

Daug knygų parduodama prekybos centruose, nes prekybos vietose knygos atranda vis didesnes ekspozicines erdves, siūlomos nuolaidos, – tikino D.Zaidė.

Tuo tarpu „Baltų lankų“ direktorė Kotryna Žukaitė teigė, kad proporcijos tarp į knygynus ir į prekybos centrus keliaujančių leidinių išlieka daugmaž stabilios. Pasak jos, kur keliaus knyga, labiausiai lemia paties prekybos kanalo pobūdis ir formuojamas asortimentas.

„Žinoma, kad į prekybos centrus keliauja paklausiausi ir populiariausi leidiniai“, – pastebi ji.

Parduotuvėse – populiariausios knygos

Tą patvirtina ir prekybos tinklų atstovai. Pavyzdžiui, prekybos tinkle „Maxima“ šiemet perkamiausios buvo knygos, apie kurias nemažai kalbėta ir viešojoje erdvėje: K.Sabaliauskaitės „Petro imperatorė“, R.Šepetys „Tarp pilkų debesų“ ir A.Unikausko „Klauskite daktaro“.

„Šių knygų populiarumas lėmė, kad 2019 metais, palyginti su pernai, labiausiai, net 21 proc., išaugo populiariosios literatūros pardavimai“, – teigė „Maximos“ komercijos vadovė Vilma Drulienė.

Luko Balandžio / 15min nuotr./15min studijoje – „Maxima LT“ komercijos vadovė Vilma Drulienė
Luko Balandžio / 15min nuotr./15min studijoje – „Maxima LT“ komercijos vadovė Vilma Drulienė

Prekybos tinklo „Rimi“ Jaunesnysis produktų vadovas Gediminas Matonis aiškino, kad pirkėjai parduotuvėse ieško viešumoje aptarinėjamų, kritikų gero vertinimo sulaukusių, populiarių autorių knygų, todėl prekybininkai negali to ignoruoti.

„Pavyzdžiui, tokios pastarųjų metų populiariausios knygos kaip K.Sabaliauskaitės „Petro Imperatorė“, A.Tapino „Vilko valanda“ ar „Sapiens“ autoriaus Yuvalo Noah Harari knyga „Homo deus: glausta rytojaus istorija“, turėjo būti įtrauktos ir į mūsų asortimentą. Didelė tokių knygų paklausa lemia ir tai, jog į „Rimi“ pristatomi jų tiražai auga bei yra užsakomi net kelis kartus“, – sakė jis.

Didelė tokių knygų paklausa lemia ir tai, jog į „Rimi“ pristatomi jų tiražai auga bei yra užsakomi net kelis kartus, – teigė G.Matonis.

Kaip reaguoja knygynai?

Knygynų tinklo „Vaga“ pardavimų vadovė Zita Barusevičienė tikino pastebinti, kad paskutiniu metu parduotuvėse didėja knygų asortimentas, kurio pagrindas – leidyklų naujienos. Tačiau, jos teigimu, parduotuvės negali pasiūlyti tokio plataus knygų asortimento kaip knygynai.

„Žinoma, ateityje knygynai taip pat privalės keistis – turės daugiau investuoti į klientų aptarnavimą ir jų patirtį. Tarkime, kad atėjęs žmogus galėtų ne tik įsigyti knygą, tačiau ir gauti profesionalų patarimą ar rekomendaciją, siūlyti papildomas paslaugas, galimybę sudalyvauti įvairiuose renginiuose ir t.t.“, – vardijo ji.

Kad knygų trūkumo nejaučia, tikino ir įmonės „ALG knygynai“, valdančios knygynų tinklą „Pegasas“, l.e. generalinės direktorės pareigas Rita Račkaitė.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./ Knygynas
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./ Knygynas

Knygynuose ir puodeliai, ir žvakidės

Tačiau pokyčiai knygynuose jau vyksta. Tikriausiai pastebėjote, kad ten pardavinėjamos ne tik knygos. R.Račkaitė aiškino, kodėl knygynuose prekiaujama ir tokiomis prekėmis kaip stalo žaidimai, puodeliai, žvakės.

„Papildyti asortimentą kitomis prekėmis mus paskatino besikeičiantys vartojimo įpročiai ir klientų poreikiai: noras pirkti patogiai ir greitai, rasti viską, ko reikia vienoje vietoje“, – teigė ji.

Pasak jos, papildomas asortimentas tik didina pasirinkimo galimybę, literatūros neišstumia iš svarbiausios pozicijos.

„Vaga“ pardavimų vadovė išskyrė tą pačią tokių prekių atsiradimo priežastį – viską rasti vienoje vietoje. Todėl siūlo nuo raštinės reikmenų iki žaidimų ar namų ir interjero prekių.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./ Knygynas
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./ Knygynas

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius