Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Geriausias muštynių žaidimas šiuo metu, arba „Guilty Gear Strive“ apžvalga

Šį kartą pradėsime nuo esminio dalyko – „Guilty Gear Strive“, bent jau šiuo metu, yra geriausias muštynių žaidimas rinkoje. Ir taip, tai reiškia, kad jam neprilygsta nei vis dar turiniu pildomas ir labai sėkmingas „Mortal Kombat 11“, nei muštynių fanų iki šiol žaidžiamas „Tekken 7“ nei, žinoma, jokia „Street Fighter“ dalis.
„Guilty Gear Strive“
„Guilty Gear Strive“ / Vytauto Lukaševičiaus nuotr.

Galima sakyti, kad žaidimo kūrėjai „Arc System Works“ pasiekė zenitą ir su naujausia „Guilty Gear“ dalimi ilgamečiai muštynių žaidimų kūrėjai smarkiai pranoko save bei kitus rinkos žaidėjus. „Guilty Gear Strive“ yra naujas muštynių žanro standartas, o nežinantys apie šią seriją ir pažaidę „Strive“ tikrai ims domėtis ir senesnėmis dalimis.

Atrodo, it žaistume anime serialą

Kas „Guilty Gear Strive“ taip smarkiai išskiria iš kitų? Pirmiausiai – grafika ir stilistika. Neįprasta pradėti kalbėti apie žaidimą nuo jo grafikos, bet šiuo atveju ji tokia akivaizdi bei išskirtinė, kad tai pastebės visi. Žaidimas paprasčiausiai atrodo kaip pilnavertis anime filmukas. Taip, net kovos atrodo taip, lyg tik ką išleistas šiuolaikiškas anime filmas. Visos kovos prasideda ir baigiasi specialiais anime intarpais, sukurtais kiekvienai veikėjų porai individualiai, o kai viskas persijungia į pačią kovą – sunku pastebėti skirtumą. Netgi veikėjų super atakos, kurių kiekvienas turi po kelias, čia yra tarsi atskiri anime filmukų intarpai.

Žaidimo kūrėjai visuomet garsėjo savo puikiais 2D muštynių žaidimais, tačiau kaip jie meistriškai būtent „Strive“ dalyje apjungia tai su 3D elementais ar sukuria 3D įspūdį – neįtikėtina. Tad grafika ir žaidimo anime stilistika, vienareikšmiškai, yra kažkas, ko dar niekada nebuvo nei viename kompiuteriniame žaidime ar bent jau padaryta taip, kaip tą padarė „Strive“ kūrėjai. Todėl žaidimą verta įsigyti ar bent išbandyti vien dėl to.

Dalykas, kuris muštynių žaidimuose – svarbiausias

Kitas aspektas, kodėl „Guilty Gear Strive“ atleidžia iš užimamų pareigų visus „Mortal Kombat“, „Tekken“ ir kitus žaidimus – balansas. „Strive“ tikrai parodo, kas yra nepriekaištingas balansas muštynių žaidime, o tai šiame žanre yra kaip vanduo ir duona. Mūsų dėmesiui – 15 skirtingų veikėjų, bet visi iki vieno, iš balanso pusės, yra lygūs. T. y. žaidėjas gali valdyti netgi šios dalies bosą iš karto (jo nereikia specialiai atrakinti), bet tai tikrai nereiškia, kad kitas žaidėjas ar kompiuterio valdomas kovotojas jo nenugalės taip pat lengvai. Lygiai taip pat ir žaidžiant internetu prieš kitus – šiame žaidime labai sunku padaryti pigias atakas ar kaip nors kitaip gudrauti – žaidimas sukurtas taip, kad visos kovos būtų kiek įmanoma lygiavertės.

Vytauto Lukaševičiaus nuotr./Įspūdinga tai, kaip kūrėjai patys atverčia savo kortas ir mokina mus išvengti jų pačių sukurtų atakų
Vytauto Lukaševičiaus nuotr./Įspūdinga tai, kaip kūrėjai patys atverčia savo kortas ir mokina mus išvengti jų pačių sukurtų atakų

Grįžtant prie 15 veikėjų, iš kurių galime rinktis žaidime. Kalbant muštynių žanro standartais – toks „rosteris“ (bendras personažų skaičius, iš kurių galime rinktis) nėra itin didelis, bet jau dabar paskelbta, kad daugiau veikėjų bus su atsisiunčiamu turiniu, todėl ilgainiui šis skaičius tikrai smarkiai pildysis. Iš kitos pusės, visi 15 veikėjų yra taip kruopščiai sukurti, kad žaidžiant su kiekvienu iš jų atrodo, kad žaidžiame atskirą žaidimą. Gerai įvaldžius vieną, su kitu – viskas prasideda iš pradžių.

Ir tai tikrai vienas retų muštynių žaidimų, kur visi kovotojai maksimaliai išplėtoti bei su kiekvienu verta žaisti tol, kol jį įvaldysime ar išmoksime mechanikas. Žaidimo balansas nulemia, kad net valdant lėtą veikėją turime gerus šansus prieš greitą, o jei valdysime iš pirmo žvilgsnio lengvai valdomą ir per stiprų veikėją – su juo vis tiek bus taip pat sunku nugalėti kompiuterio valdomus varžovus. Ką jau kalbėti apie gyvus žaidėjus.

Vietoje istorijos – 4 valandų anime filmas

Dar vienas aspektas, kuris yra išskirtinis „Guilty Gear Strive“ žaidime – jo istorijos režimas. Taip, čia yra istorija, ji pakankamai ilga ir tikrai įdomi, bet... joje mes nė trupučio nežaisime. Tik žiūrėsime. Visas žaidimo istorijos režimas yra tiesiog kaip vientisas anime serialas. Jo trukmė – apie 4 valandos su puse, žiūrint iš eilės, bet galima daryti pertraukas tarp skyrių ir žiūrėti viską kaip atskiras serijas. „Guilty Gear Strive“ siužetinės istorijos piešimas, atlikimas, efektai – viskas verta geriausių šiuolaikinių anime gerbėjų dėmesio. Be to, kūrėjai, nedėdami į siužetą kovų, kurias valdytų žaidėjas, gali jas istorijos įkarštyje padaryti taip, kaip nori ir kaip jos būtent anime seriale atrodytų geriausiai.

Dėl to su žaidimu „Strive“, galima sakyti, mes gauname šiuo metu geriausią muštynių žaidimą ir, priedo, tarsi atskirą anime serialą su tais pačiais veikėjais ir jų istorijomis. Ar esate kada matę ar žaidę ką nors panašaus? Tarsi to būtų maža – „Guilty Gear“ serijos gerbėjai, kurių tarp skaitančių šį tekstą kol kas, turbūt nėra daug, gali džiaugtis papildomai, nes „Strive“ pagaliau užriša visus praėjusių serijos žaidimų galus ir yra tarsi visos serijos kulminacija.

Žaidimas itin draugiškas naujokams

Jei apie „Guilty Gear“ seriją nelabai ką žinote, pačiame žaidime yra visos diagramos, pagrindinių įvykių bei veikėjų sąrašas ir net detaliai paaiškintos sąsajos tarp atskirų veikėjų skirtingais laikotarpiais, kuriuos apėmė visi prieš tai buvę serijos žaidimai. Ar nuo šito informacijos kiekio pradės skaudėti galvą? Absoliučiai, bet galite mąstyti ir paprasčiau – pabandėte „Strive“, patiko, tuomet po vieną išbandykite ir kitus serijos žaidimus. Didelė tikimybė, kad nesigailėsite.

Vytauto Lukaševičiaus nuotr./Kiekvieno personažo pergalės filmukai verti atskiro dėmesio.
Vytauto Lukaševičiaus nuotr./Kiekvieno personažo pergalės filmukai verti atskiro dėmesio.

Taip pat pagarba kūrėjams už tai, kad, žinodami, kiek mechaniškai sudėtingas ir gilus jų žaidimas, jie paruošė turbūt vieną geriausių naujų žaidėjų įvedimo bei apmokymo sistemų. Tai – misijų režimas. Jis čia suskirstytas itin smulkiais segmentais ir labai iš lėto, dėsningai, paaiškina žaidėjams, kaip bei ką galima daryti žaidime. Iki tokio lygio, kad net mokina, kaip išvengti unikalių, skirtingų veikėjų atakų.

Tiesa, įvaldyti šį misijų režimą nebus lengva, nes kiekvieną pamoką turime sėkmingai pakartoti bent 3 kartus iš penkių, jei nesigauna – įskaitos negauname. Tad paprakaituoti čia tikrai reikės, bet už tai viską įveikus lengviau seksis pačiame žaidime.

Žaismas ir žaidimas tinkle

Kalbant apie patį žaidimą, žaisti galėsime tik arkadinį režimą ar internetu. Prie interneto sugrįšime netrukus, o kalbant apie arkadinį režimą – jis čia platesnis ir gilesnis nei kitų žaidimų siužetinės kampanijos. Deja, „Strive“ nesiūlo atskirų kiekvieno veikėjo pradžių bei pabaigų su kiekvieno jų istorijos prieskoniais, o tik kelias dialogo eilutes tarp tam tikrų veikėjų, bet už tai čia daug atsišakojimų bei skirtingų kelių, priklausomai nuo to, kaip gerai žaidžiame.

Vytauto Lukaševičiaus nuotr./...ir uždėti jam Džiokerio kaukę
Vytauto Lukaševičiaus nuotr./...ir uždėti jam Džiokerio kaukę

Todėl tikėtina, kad arkadinis režimas suvalgys liūto dalį laiko, kurį praleisite su žaidimu. Na, ar bent tol, kol neišbandysite internetinių kovų režimo. Čia, vėlgi, kūrėjai inovuoja ir pristato visą atskirą apipavidalinimą vien šiam režimui.

Jame turėsime susikurti savo „avatarą“, o tada su juo keliauti po milžinišką bokštą, kuriame galėsime kovoti su kitais veikėjais. Įspūdinga tai, kad žaidimas labai išsamiai pamatuoja mūsų galimybes ir leidžia mums kautis tik tame bokšto aukšte, kuriame yra mūsų lygio žaidėjai ar vos stipresni. Jei žaidimui pasirodome pakankamai stiprūs, į silpnesnių žaidėjų aukštus net nesame įleidžiami ir atvirkščiai. Taip kūrėjai automatiškai užkardo nesąžiningas kovas, kur patyrę žaidėjai tiesiog išsišaipo iš besimokančių.

Dėl šios priežasties net „online“ kovos žaidime visuomet įdomios, nes mes kaunamės prieš panašaus lygio ar sugebėjimų varžovus kaip ir mes patys. Dar kūrėjai gyrėsi bei akcentavo savo „netkodą“, kuris užtikrina, jog visos kovos vyktų sklandžiai ir be strigimų. Testuojant žaidimą tuo įsitikinti nepavyko, nes būtent strigimų buvo nemažai, bet kitiems žaidėjams ar apžvalgininkams šių problemų nekilo ir jie akcentavo, kad „Strive“ „netkodas“ – visai kito lygio nei praeitų „Guilty Gear“ žaidimų ar net „Mortal Kombat“ bei kitų muštynių grandų.

Vytauto Lukaševičiaus nuotr./„Online“ režime galėsime tiesiog susikurti pilvotą savęs atspindį...
Vytauto Lukaševičiaus nuotr./„Online“ režime galėsime tiesiog susikurti pilvotą savęs atspindį...

Taip pat „online“ pilyje galėsime naršyti įvairias papildomas funkcijas, surasti galeriją arba žvejoti. Žvejyba čia smulki, bet smagi atrakcija, kurios metu už žaidime surinktus pinigus galėsime patys susižvejoti skirtingą papildomą turinį nuo naujų kostiumų iki koncepcinių piešinių ir panašiai.

Karalius mirė, tegyvuoja karalius!

Apibendrinant, galima konstatuoti, kad „Guilty Gear Strive“ yra geriausias šiuo metu rinkoje esantis muštynių žanro žaidimas ir jam paprasčiausiai nėra lygių. Jis visiškai netikėtai atstatydino iki šiol karaliavusį „Mortal Kombat 11“, kuriam paskutiniu metu nelabai kas ir sudarė konkurenciją, bei tikrai ilgam įsitvirtino muštynių žanro soste. Todėl kalbant apie „Guilty Gear Strive“ vertinimą, jam reikėtų skirti du įvertinimus – kaip kompiuterinio žaidimo, kuriam galima būtų skirti stiprų 9-tą ir kaip muštynių žanro atstovą, kuriame jis absoliučiai triumfuoja su stipriu 10-uku ir yra vertas auksinės šio žanro atstovo karūnos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kaip sutaupyti įsirengiant automatinę laistymo sistemą?
Reklama
Testas apie vėjo elektrines: ką žinote apie elektros gamybą iš vėjo?
Reklama
Dantų atkūrimas per parą – implantacijos laimėjimas, leidžiantis akimirksniu susigrąžinti šypseną
Reklama
„Lidl“ parduotuvėse – išskirtinės „UEFA EURO 2024“ kortelės: kviečia surinkti visą kolekciją
Užsisakykite 15min naujienlaiškius