NASA nesamdė teologų, kad šie ištirtų žmonių reakciją į ateivius

Jei ateityje įvyktų kontaktas su ateiviais, į pagalbą žmonėms atskubėtų NASA dirbantys teologai. Internautai suskubo dalintis tokia žinia, nors organizacija nėra pasamdžiusi nė vieno teologo, o projektas, kurio pagrindinis tikslas – ištirti galimą visuomenės poveikį atradus gyvybę už Žemės ribų, seniai pasibaigęs.
kosmosas
Kosmosas / 123RF.com nuotr.

Krikščioniškų ir visuomeninių naujienų portalu pasiskelbęs laikmetis.lt pranešė, kad NASA neseniai pasamdė 24 teologus iš Teologinių tyrimų centro (CTI), kurie žmonėms teiktų religinius patarimus, jei kada nors įvyktų kontaktas su ateiviais.

Portalas citavo buvusio NASA Astrobiologijos instituto vadovo Karlo Pilcherio žodžius: „Teologai buvo pasitelkti tam, kad apsvarstytų XX a. pabaigos (ir XXI a. pradžios) mokslo priemonių taikymo pasekmes klausimams, kurie religinėse tradicijose buvo svarstomi šimtus ar tūkstančius metų.“

Žinia pasiekė ir feisbuką (čia ir čia), ir socialinį tinklą „Twitter“ (čia ir čia).

Dėmesio socialiniuose tinkluose tema sulaukė po to, kai laikraštyje „The Times“ pasirodė straipsnis pavadinimu „Heavens above: Nasa enlists priest to prepare for an alien discovery“.

Straipsnyje pateikiamas interviu su Kembridžo universiteto Teologijos fakultete dirbančiu kunigu Andrew Davisonu. Jis buvo vienas iš 24 teologų, dirbusių NASA finansuojamoje programoje Teologinių tyrimų centre.

„The Times“ rašo, kad programoje buvo nagrinėjama, kaip pagrindinės pasaulio religijos reaguotų į žinią apie atrastą nežemišką gyvybę.

Tokia programa iš tiesų gyvavo, tačiau kiek seniau, o minimi 24 teologai nebuvo tiesiogiai įdarbinti NASA.

Prieš septynerius metus NASA skyrė 1,1 mln. dolerių dotaciją ne pelno siekiančiam Teologinių tyrimų centrui. Kaip rašoma centro pranešime žiniasklaidai, organizacija skelbė, kad „prižiūrės nuolatinę vizituojančių teologijos, humanitarinių ir socialinių mokslų mokslininkų komandą, kuri atliks tarpdisciplininį tyrimą apie gyvybės paieškos visatoje, už Žemės ribų, visuomenines pasekmes“.

123RF.com nuotr./Astronautas

NASA finansuota programos dalis baigėsi 2017 m.

Su projektu „Tyrimas apie astrobiologijos poveikį visuomenei“ dirbę asmenys nėra agentūros darbuotojai, patarėjai ar atstovai spaudai, naujienų agentūrai AFP patvirtino NASA atstovas spaudai.

„Taigi su šiuo tyrimu susiję mokslininkai ir tyrėjai nebuvo įdarbinti NASA, o gavo finansavimą per CTI šiam darbui atlikti“, – sakė NASA atstovas.

Skelbdama apie ką yra NASA astrobiologijos programa, organizacija pažymi, kad ji „remia mokslinius tyrimus, kurie padeda geriau suprasti, kaip Žemėje atsirado ir išsivystė gyvybė, kokios sąlygos lemia, kad mūsų visatoje esančios aplinkos gali palaikyti gyvybę bei koks gali būti gyvenamų pasaulių ir gyvybės pasiskirstymas už Žemės ribų“.

Todėl socialiniuose tinkluose platinami teiginiai apie projekte dalyvaujančius teologus, kurie tyrė „galimo kontakto su ateiviais pasekmes“, pernelyg supaprastinti.

Ši tema NASA nėra nauja – jau nuo 1988 m. organizacija siekė nagrinėti galimą visuomenės poveikį atradus gyvybę už Žemės ribų.

Bėgant metams vis daugiau žmonių pradėjo tikėti nežemiškos gyvybės galimybe, pastebi laikmetis.lt. Kad patvirtintų teiginį, portalas pateikė tyrimą. Jame konstatuojama – du trečdaliai amerikiečių tiki, jog ateiviai egzistuoja.

NASA astrobiologijos ekspertė Lindsay Hays atsakydama į klausimą, ar ateiviai egzistuoja, patvirtino, kad NASA dar neaptiko gyvybės jokioje kitoje planetoje, nematė jokių moksliškai pagrįstų nežemiškos gyvybės įrodymų.

VIDEO: Do Aliens Exist? We Asked a NASA Scientist

„Tačiau jei galvojame apie gyvybę šioje planetoje, be didžiųjų dalykų – dramblių, banginių, sekvojų – ir sutelkiame dėmesį į mažus dalykus, beveik visur Žemėje, kur tik ieškojome, radome mikrobinę gyvybę. Mūsų gyvenamosios vietos apibrėžimas vis plečiasi. Už Žemės ribų mes tik pradėjome ieškoti“, – vaizdo įraše kalbėjo mokslininkė.

Publikacija parengta 15min bendradarbiaujant su „Meta“, kuria siekiama stabdyti klaidinančių naujienų plitimą socialiniame tinkle. Daugiau apie programą ir jos taisykles – čia.