-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Darnaus verslo konferencijoje dalyvausianti tvarumo ekspertė: „Pandemija bus lakmuso popierėlis atsakingam verslui“

Šiemet pasaulį užklupusi globali COVID-19 pandemija tapo išbandymu daugeliui verslų. Įmonių vadovai susiduria su investuotojų ir akcininkų spaudimu taupyti lėšas, mažinti pandemijos sukeltus nuostolius. Ar globalių iššūkių akivaizdoje socialinė atsakomybė bei tvarumas liks nuošalėje, ar kaip tik sulauks dar didesnio palaikymo?
Salla Ahonen
Salla Ahonen / Organizatorių nuotr.

Į šį klausimą atsakymo ieškos tarptatautinių kompanijų vadovai ir tvarumo ekspertai lapkričio 17 dieną vyksiančioje didžiausioje Lietuvoje tarptautinėje darnaus verslo konferencijoje, kurią 15min skaitytojai galės stebėti tiesiogiai.

Salla Ahonen, suomių bendrovės „Neste“ viceprezidentė, atsakinga už tvarumą, teigia, kad pasaulinė pandemija tik dar labiau sustiprino įmonės planus kartu su tarptautiniais partneriais įgyvendinti tvarius sprendimus transporto sektoriuje ir plastiko pramonėje: „COVID-19 pandemija žymės lūžį ir ilgainiui paskatins vis daugiau verslų integruoti tvarumo tikslus į savo veiklos strategiją, elgtis atsakingiau bei ryžtingiau kovoti su klimato kaita“.

Tvarumo transformacija

„Kai prieš daugiau nei dvidešimtmetį studijuodama inžineriją pasirinkau energetikos technologijų ir aplinkosaugos kryptį, šie du mokslo laukai nebuvo laikomi glaudžiai susijusiais. Socialinė atsakomybė, tvarumas buvo vertinami kaip „minkštosios“ sritys ir prisimenami tik tais atvejais, kai verslas susidurdavo su nelaime ar krize“, – pasakoja S. Ahonen.

Anot pašnekovės, dabar situacija yra kardinaliai pasikeitusi: tvarumas šiandien yra neatsiejama šiuolaikinio verslo dalis bei apima ne tik aplinkosaugą, socialinius klausimus, bet ir vidinius įmonės valdymo procesus.

„Pasaulį ištikusi pandemijos krizė pasitarnaus kaip lakmuso popierėlis ir parodys, kurios įmonės rimtai bei atsakingai siekia ilgalaikių tvarumo tikslų, o tie, kurie orientuojasi tik į trumpalaikį pelną, pandemijos egzamino neišlaikys“, – įsitikinusi S. Ahonen.

Pranešėjos atstovaujama „Neste“, 1948 metais įkurta Suomijoje, daug metų vykdė tik naftos perdirbimo ir tiekimo veiklą. Prieš gerą dešimtmetį kardinaliai pakeitusi veiklos strategiją, bendrovė šiuo metu 80 proc. savo pelno uždirba kurdama bei rinkai siūlydama įvairius tvarius produktus bei sprendimus.

Organizatorių nuotr./Asociatyvus kadras
Organizatorių nuotr./Asociatyvus kadras

Pasak S. Ahonen, dabar kompanija yra didžiausia pasaulyje tvaraus dyzelino, pagaminto iš aliejų atliekų ir likučių, gamintoja, ne vienerius metus iš eilės patenka į tvariausių pasaulio įmonių trejetuką, o šiemet vartotojų buvo pripažinta tvariausiu prekės ženklu degalų kategorijoje Lietuvoje.

Pašnekovė taip pat primena, kad ketvirtadalis bendrovės darbuotojų (beveik 1000 specialistų) dirba mokslinių tyrimų, technologijų plėtros ir inžinerijos srityje. Jie sukūrė tvarius degalus kelių transporto, laivybos bei aviacijos sektoriams, ieško būdų, kaip panaudoti plastiką kaip žaliavą degalams, chemikalams bei „naujam plastikui“ kurti.

Kviečia verslus vienytis

S. Ahonen teigia, kad kova su klimato kaita yra ilgalaikės „Neste“ verslo strategijos pagrindas.

„Esame įsipareigoję iki 2035 metų pasiekti neutralią gamybą anglies dvideginio atžvilgiu bei tai padaryti greičiau nei reikalauja ES klimato ir energetikos darbotvarkė. Per ateinantį dešimtmetį įgyvendinę atsinaujinančios ir žiedinės ekonomikos sprendimus, kartu su savo klientais siekiame mažiausiai 20 mln. tonų per metus sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį“, – akcentuoja pašnekovė.

Negana to, „Neste“ prisideda mažinant pasaulinį plastiko atliekų kiekį ir užsibrėžė tikslą iki 2030 metų kasmet perdirbti daugiau nei 1 mln. tonų plastiko atliekų.

Norint užkirsti kelią klimato kaitos krizei, didžiausią dėmesį S. Ahonen siūlo skirti inovacijų diegimui, skirtingų verslų bendradarbiavimui ir bendrų sprendimų paieškai.

„Joks verslas negali išspręsti globalaus masto iššūkių vienas, todėl visame pasaulyje kviečiame partnerius, klientus ir tiekėjus šiuos svarbius darbus atlikti kartu. Partnerystės yra atsakingo verslo pagrindas“, – kalba pašnekovė.

Kartu su tokiais partneriais, kaip „IKEA“, „Finnair“, „Lufthansa“, „KLM“, „Borealis“, „McDonald’s“ ir kitais, „Neste“ ne vienerius metus įgyvendina įvairius tvarumo skatinimo projektus, kuriuos pandemijos metu planuoja stiprinti ir plėsti.

Be S. Ahonen, savo patirtimi renginyje „Nordic-Baltic Sustainable Business Summit 2020“ taip pat dalinsis ir apie COVID-19 iššūkius tvarumui diskutuos buvęs susisiekimo ministras Rokas Masiulis, „Volvo Lietuva“ vykdomasis direktorius Nicholas Rosenberg Kjaer, kosmetikos gamintojo „BIOK laboratorija“ generalinė direktorė Romualda Stragienė, oro linijų bendrovės „SAS“ atstovė Rūta Jucienė, Klaipėdos laisvosios ekonominės zonos (LEZ) vadovas Eimantas Kiudulas. Diskusiją moderuos tvarumo ekspertas Liudas Jurkonis. Konferencijos dalyvius sveikins už aplinkosaugą, žvejybą ir vandenynus atsakingas eurokomisaras Virginijus Sinkevičius ir Suomijos ambasadorė Lietuvoje Arja Makkonen.


Renginį organizuoja Šiaurės Europos šalių (Danijos, Norvegijos, Suomijos, Švedijos) prekybos rūmai Lietuvoje, Lietuvos atsakingo verslo asociacija (LAVA) ir Šiaurės ministrų tarybos biuras Lietuvoje.

Renginys bus transliuojamas 15min portale.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius