Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Kauno taksi įmonės: šiame versle jau per daug laisvės

Kauno taksi
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr. / Kauno taksi
Šaltinis: 15min
0
A A

Kauno taksi įmonių vadovai mano, kad leidus taksi vairuotojams darbuotis savarankiškai iškilo grėsmė šios paslaugos kokybei, nes sumenko kontrolė, pagausėjo nelegaliai šiuo verslu besiverčiančių kauniečių. Kitas rūpestis baigiantis metams – artėjantis euras. Dėl to vairuotojai teigia sulaukiantys mažiau klientų nei paprastai tokiu metu.

Šiuo metu Kaune yra išduota 802 galiojantys leidimai vežti keleivius lengvaisiais automobiliais taksi. Iš jų 280 leidimų išduota įmonėms, 516 – fiziniams asmenims. Galiojančius leidimus šiai veiklai Kaune turi 21 įmonė.

Taksi vairuotojams gruodis paprastai yra auksinis mėnuo. Visgi kai kurie šio verslo atstovai pastebi, kad šiemet šventinis laikotarpis yra kitoks dėl artėjančio euro – žmonės nusiteikę mažiau išlaidauti.

Klientų dar nepagausėjo

Miesto centre užkalbintas taksi vairuotojas Romas tikino, kad kol kas klientų pagausėjimo nejaučiantis. „Žmonės dar neskuba leisti pinigų. Paprastai gruodį daugiau iškvietimų sulaukiu nuo vidurio mėnesio. Daugiausiai uždirbsiu šventinėmis dienomis, nes tada kauniečiai plačiau atveria pinigines. Tuo metu darbuojuosi vakarais ir naktimis. Po to pinigų užtenka pragyventi sausį, kai visai nebūna darbo“, – sakė Romas.

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Kauno taksi
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Kauno taksi
 

Bendorvės „Taxi Kaunas“ komercijos direktorius Saulius Karpavičius pastebi, kad žmonės po švenčių vėl prisimena taksi paslaugas maždaug sausio antroje pusėje. „Mūsų įmonės veikla kiek mažau priklausoma nuo gyventojų pajamų, šventinių laikotarpių, nes daugumą klientų vežame pagal sutartis, sudarytas su įmonėmis. Tarp jų  – daugiausiai užsienio kapitalo bendrovės, dirbančios Kaune“, – sakė S.Karpavičius.

Vairuotojai baiminasi euro

Romas sakė rimtai svarstantis sausį išvis nedirbti. „Neaišku, kiek reikės vežiotis pinigų grąžai. Maišo gi neįsimesi į bagažinę. Ką reikės daryti, jei pakiš 500 litų kupiūrą ir lauks grąžos eurais?“, – gūžčiojo pečiais taksistas.

Taksi įmonės „A&G Taksi“ vadovas Artūras Smailys teigė, kad su kolegomis parašė kreipimąsi Kauno savivaldybei ir Finansų ministerijai. „Informavome, kad nepriimsime daugiau nei 50 eurų, jei reikės iš jų duoti daug grąžos. Taksi vairuotojams pavojinga vežiotis daug pinigų. Nesame bankai, valiutos keityklos“, – sakė A.Smailys.

Jis teigė irgi pastebėjęs, kad dėl artėjančio euro žmonės dar ne tokie atsipalaidavę kaip anksčiau tokiu laikotarpiu.

Taksi versle jau per daug laisvės?

Kaune taksi važiuoti kainuoja nuo 2 litų už kilometrą. „Kūčių, Kalėdų ir Naujųjų metų dienomis, naktimis taikomas maždaug dvigubai didesnis tarifas. Tai suprantama, nes taksi vairuotojai aukoja šventes darbui“, – mano A.Smailys.

Įmonių vadovai pastebi, kad mieste atsiranda ir tokių vairuotojų, kurie nesibodi per šventes ar naktimis prašyti ir 7 litų už kilometrą. Jie mano, kad po įstatymų pataisų, kai taksi vairuotojams leista dirbti savarankiškai, labai sumažėjo jų kontrolė, atsivėrė keliai nelegaliai veiklai. „Anksčiau mokesčių inspektoriai pabrėždavo, kad taksi verslas vengia mokėti mokesčius. Tada vairuotojams pasiūlyta dirbti individualios veiklos pagrindu. Tačiau dabar dar blogiau. Įmonės neturi intereso, o dažnai ir galimybių kontroliuoti vairuotojus“, – aiškino S.Karpavičius.

Kūčių, Kalėdų ir Naujųjų metų dienomis, naktimis taikomas maždaug dvigubai didesnis tarifas. Tai suprantama, nes taksi vairuotojai aukoja šventes darbui, – mano A.Smailys.

Kaip ir kituose miestuose, Kaune taksi įmonės dabar tapo radijo stotelių nuomotojomis ir operatorių paslaugų teikėjomis savarankiškai dirbantiems taksistams.

„Tai turi daug minusų. Kur žmogui kreiptis, jei pamiršta kokį nors daiktą automobilyje ar nori pareikšti skundą dėl aptarnavimo, per didelės apskaičiuotos kainos? Mes radijo stotelių nuomos sutartyse įtraukiame reikalavimus vairuotojams, bet ne visi taip daro“, – tvirtino S.Karpavičius.

Padaugėjo nelegalių vairuotojų?

A.Smailys mano, kad Lietuvos miestai dėl jau dvejus metus egzistuojančios tvarkos buvo nublokšti į 1992 metus, kai gatvėse zujo daug nelegalių taksi, vadinamų „dušmanais“.

Jam pritarė ir S.Karpavičius, teigdamas, kad tokių nelegaliai dirbančių taksistų ypač padaugėja naktimis. „Tai labai kenkia taksi verslo prestižui. Juk žmogus stipriai permokėjęs už kelionę, kitą kartą geriau eis pėsčiomis ar ieškos kitų būdų grįžti nei kvies taksi“, – aiškino S.Karpavičius.

A.Smailys pataria nestabdyti gatvėje pirmo pasitaikiusio automobilio su plafonu, o geriau kviesti taksi vairuotoją telefonu.

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Kauno taksi
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Kauno taksi

Kauno savivaldybės Viešosios tvarkos skyriaus duomenimis, būdingiausi per patikrinimus nustatomi pažeidimai – leidimo verstis taksi paslauga neturėjimas, neteisingai apipavidalinti automobiliai, kitų būtinų dokumentų neturėjimas. Kai kurie vairuotojai su savimi nesivežioja vairuotojo kortelės, kiti automobilio salone, keleiviams matomoje vietoje neturi taksi paslaugos taisyklių ir tarifų aprašymo.

Nemažai automobilių važinėja su savadarbiais, neatitinkančiais nustatytų standartų plafonais. 

Už keleivių vežimą be leidimo gresia bauda nuo 500 iki 1 tūkst. litų. Už kitų dokumentų neturėjimą, neteisingai apipavidalintą mašiną baudžiama nuo 50 iki 100 litų.

Yra taksi ir vaikams

Prieš dvejus metus Kaune veiklą pradėjo įmonė „Sauteka“, kuri išpaišytais linksmais piešiniais taksi automobiliais vežioja vaikus. „Vežame mažuosius į darželius, mokyklėles, baseinus, šokių pamokas, treniruotes. Automobiliuose yra kėdutės, dirba nuolatiniai vairuotojai, kurie ne tik nuveža, bet ir palydi vaikus iki reikiamos vietos, po to pasitinka“, – sakė įmonės vadovė Neringa Budreikienė.

Kelionės šiais automobiliais kilometras kainuoja 3 litus. „Tai šiek tiek daugiau nei vidutinis įprasto taksi tarifas, bet mes teikiame specializuotą paslaugą, kuri reikalauja daugiau sąnaudų, vairuotojų pasirengimo“, – mano N.Budreikienė.

Pasak jos, įmonė turi kelias dešimtis nuolatinių klientų. „Tai visgi ne pigi paslauga. Savo veiklą pradėjome ir Vilniuje, ten klientų, žinoma, daugiau“, – pasakojo verslininkė.

Kauno valdžia norėtų didesnės kontrolės

Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras sakė, kad Kauno meras inicijavo didžiųjų miestų savivaldybių merų kreipimąsi į Vyriausybę dėl taksi veikos taisyklių pakeitimų.

„Siūloma suteikti teisę miestų savivaldybėms nustatyti privalomuosius reikalavimus lengvųjų taksi transporto priemonėms bei nustatyti vienodą lengvųjų taksi apipavidalinimo mieste tvarką. Šie pakeitimai leistų miestams kontroliuoti lengvųjų taksi paslaugos kokybę“, – mano P.Keras.

Jis pastebi, kad kauniečiai neblogai vertina taksi paslaugą mieste. „Gyventojų nuomonės tyrimo, nustatant vartotojų pasitenkinimą viešosiomis paslaugomis, duomenimis, šiais metais teigiamai šią paslaugą vertino 49,2 proc. – 10,7 proc. daugiau nei pernai. Neturėjo nuomonės 30,7 proc. , neigiamai paslaugą įvertino 20,1 proc. gyventojų“, – informavo P.Keras.

Pasak vedėjo, dažniausiai pasitaikantys gyventojų nusiskundimai: nakties metu, ypač šventinėmis dienomis sudėtinga išsikviesti taksi, taip pat sulaukiama nusiskundimų dėl senų, netvarkingų transporto priemonių, nemandagaus vairuotojų elgesio.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką