Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Vilkikų vairuotojų akistata su pabėgėliais Kalė uoste: kaip išvengti pavojaus?

Prancūzijoje prie Kalė uosto migrantams užtvėrus kelią žuvo vairuotojas
„Twitter“ nuotr. / Prancūzijoje prie Kalė uosto migrantams užtvėrus kelią žuvo vairuotojas
Šaltinis: 15min
5
A A

Šią savaitę trys vairuotojai Kalė uoste susidūrė su užtvara iš šakų ir kamienų. Į vieną jų įsirėžęs lenko vairuojamas mikroautobusas „Renault Master“ užsiliepsnojo ir sudegė, vairuotojo išgelbėti nepavyko. Trans.eu aiškinosi, kokių veiksmų imasi vežėjų asociacijos, transporto įmonės ar patys vairuotojai, kad išvengtų tiek įsibrovimų į priekabą, krovinio gadinimo, tiek pavojus sveikatai ar gyvybei atvejų.

„Iš asocijuotų struktūrų pusės buvo įvairių kreipimųsi į atsakingas Prancūzijos institucijas, bet problema vis tiek egzistuoja. Kreipėmės ir mes, ir lenkai, taip pat IRU bei kitų šalių asociacijos. Kadangi visa tai vyksta Prancūzijos teritorijoje, vežėjų saugumas priklauso nuo šios šalies institucijų darbo“, – aiškino vežėjų automobiliais asociacija „Linava“.

Po pastarojo tragiško įvykio Kalė uoste dvi sunkvežimių asociacijos paragino vietos ir visos Prancūzijos pareigūnus imtis tinkamiausių veiksmų šioms problemoms spręsti, kad būtų išvengta naujos tragedijos. Tačiau didelių pokyčių nesitikima, mat tiesioginės įtakos pareigūnų darbui asociacijos neturi. Jos tik gali daugiau pasakoti vairuotojams ir vežėjams apie keliavimą per pavojingus regionus.

Kaip darbdaviai saugo savo vairuotojus?

Pavojinga situacija Kalė uoste jau tęsiasi nuo 2015 metų pabaigos, kai pabėgėliai tapo agresyvesni ir pradėjo vykdyti išpuolius. Kaip rašo Trans.eu platformai priklausantis „TransInfo“, 2016 metais Kalė uoste buvo užpulti du vairuotojai iš Ispanijos.

Vieną iš jų užpuolikai atakavo 30 centimetrų ilgio peiliu. Taip pat ne kartą buvo pranešama apie įsibrovimą į vilkiko kabiną, kol vairuotojas miegojo. Būta atvejų, kai nelegalūs pakeleiviai sugadindavo krovinį, nes keliaudami ilgą laiką spėdavo paragauti vilkikuose vežamų maisto produktų, taip pat juose tiesiog tuštindavosi. Vienos poros neišgąsdino net tai, kad priekaboje buvo gabenamas lokys.

Dažniausiai taikomos saugumo priemonės – specialūs užraktai, kad nelegalus imigrantas neįsibrautų į sunkvežimį. Tokius turi beveik visi stambesni vežėjai.

„Stebime situaciją Vakarų Europoje ir aktualiausia informacija apie įvykius ar pokyčius dalinamės su darbuotojais. Ypač produktyviai išnaudojame kelių dienų mokymus, kurie rengiami į reisą išvykstantiems vairuotojams. Vairuotojų saugumas yra vienas svarbiausių dalykų, todėl mokymų metu primenama, kaip elgtis atsitikus eismo įvykiui, iškilus galimam pavojui ar stresinei situacijai“, – teigė bendrovės „Hegelmann Transporte“ direktorius Tomas Jurgelevičius.

Trumpas atokvėpis

2016 metų pabaigoje prasidėjo pabėgėlių stovyklos likvidacija. Transporto sektorius galvojo, kad pagaliau galės atsikvėpti, bet pavojus išlieka iki šiol. Vienu metu šioje stovykloje, dar vadinamoje „džiunglėmis“, gyveno apie 10 tūkst. žmonių. Manoma, kad dabar Kalė rajone yra 400–600 migrantų, kurie neatsisako savo ketinimų kaip nors patekti į Didžiąją Britaniją.

Trans.eu paklausė vairuotojų, kokių veiksmų imasi jų darbdaviai ir jie patys, kai maršrutas neišvengiamai eina per pavojingus regionus. Vairuotojai gynė savo darbdavius aiškindami, kad įmonės šiuo atveju yra bejėgės.

„Kokių veiksmų gali imtis įmonė, jei net vietinė policija nieko nesiima, kad galėtų užtikrinti saugų privažiavimą iki uosto bent 50 kilometrų atstumu“, – pasakojo sunkvežimio vairuotojas Gytis.

Vairuotojai yra labai pasipiktinę pastaruoju įvykiu Kalė uoste. Pernai situacijos rimtumą pabrėžė faktas, kad britai vairuotojai net atsisakydavo savo darbo. Kai kurie vežėjai netgi siūlė papildomas premijas už krovinių gabenimą per Kalė uostą.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką