Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Šventinės vaišės: kas mus graužia iš vidaus?

Maistas.
Kęstučio Vanago/BFL nuotr. / Maistas.
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Artėja vakarėlių, užkandžiavimų ir puotavimų metas. Kitaip tariant – sunkus išbandymas skrandžiui, kepenims ir visam organizmui. Ne tik dėl persivalgymo grėsmės. Yra dar keli ne itin džiuginantys procesai, apie kuriuos jums niekas nesakė.

Gal dar pamenate vidurinės mokyklos pamokas, kuriose mokytojai aiškino apie rūgščių ir šarmų pusiausvyrą, vadinamąjį pH? Mūsų kūne balansas turėtų būti nuolat šiek tiek  šarminis.

Bet daugelis valgo tokį maistą, kuris organizmą nuolat rūgština. Kitaip tariant – netinkamai maitindamiesi pradedate rūgti. Todėl posakį „ko toks surūgęs?“ galima suprasti tiesiogiai. O rūgšties perteklius reiškia spartesnį dėvėjimąsi ir senėjimą.

Pagrindiniai simptomai

Kaip sakoma Japonijoje, ligų gali būti daug, bet visų jų priežastis viena – rūgščių kūne perteklius. Taigi, kaip sumažinti rūgščių ir padidinti šarmo organizme?

Atsakykite patys sau nuoširdžiai: ar jūsų organizmas nėra pradėjęs rūgti?

Tai nesunku išsiaiškinti. Begalinis įkyrus nuovargis, kai vakarop visai išsikvepiate, o ryte atsikeliate nepailsėję. Sunku susikaupti, mintys vis nuklysta nežinia kur? Limpa gripas ir kitos infekcinės ligos, oda sausėja, plaukai slenka, nagai plonėja ir lūžinėja. Dar sąnarių ligos kamuoti ima – organizmas rūgštines atliekas stengiasi paversti kietomis ir „išsandėliuoti“, kad mažiau kenktų kūnui. Ėda rėmuo? Na, tada labai didelė tikimybė, kad „rūgstate“. Jūsų žiniai, kraštutinė rūgštėjimo forma – vėžys.

Kas labiausiai rūgština

Nieko negąsdindami skubame pasidalinti patarimais. Ko nevalgyti, kad nepradėtum rūgti ar sustabdytum šį procesą?

Rūgštinantys produktai nebūtinai yra tie, kurie rūgštūs savo skoniu. Netgi priešingai – daugybė rūgštaus skonio produktų veikia šarminančiai. Pavyzdžiui, vaisiuose ir uogose yra daug citratų, kurie padeda sujungti rūgštis organizme. Be to, citratų pavidalu lengvai pasisavinami reikalingieji šarminiai mikroelementai.

Taigi organizmą labiausiai rūgština šie produktai: ankštinės daržovės, druska, kava, alkoholiniai gėrimai, pasterizuotos sultys, mėsa, žuvis, kiaušiniai, kruopos. Taip pat – duona, bandelės, saldumynai.

Nebūkime naivūs – vien mityba išlaikyti šarminį organizmą bus nelengva

Blogą poveikį turi dirbtiniai saldikliai, angliarūgštės prisodrinti gėrimai. Pavyzdžiui, stiklinę „kolos“ praskiedus 5 litrais vandens (maždaug tiek skysčių yra organizme), po to dar reikėtų supilti 40 stiklinių šarminio vandens, kad vėl atsikurtų pradinis vandens pH.

Tai nereiškia, kad rūgštinančių produktų išvis negalima vartoti. Tiesiog negalima jais piktnaudžiauti arba išvis maitintis vien tik jais. Tarkime, tik mėsa ir duona.

Sąrašas – ne ilgas

O kas mus šarmina? Bloga žinia – sąrašas nėra ilgas. Gera žinia – jame yra lietuvių pamėgtų produktų. O būtent – dauguma daržovių, bulvės, salotos, vaisiai ir uogos. Natūralios vaisių sultys, medus. Pienas ir pieno produktai šarminančiai veikia dėl didelio kalcio kiekio (išskyrus saldų pieną, varškę, sūrį).

Nebūkime naivūs – vien mityba išlaikyti šarminį organizmą bus nelengva. Todėl patariama papildomai kasdien išgerti kelias stiklines šarminio vandens. Bet iš kur jo gauti?

Galima pasigaminti įsigijus vandens jonizatorių (tiesa, kokybiškas aparatas kainuoja nemažai). Bet verta: pašarminus organizmą efektyviai kovojama su ligomis, žinoma atvejų, kai ištirpo inkstų akmenys, sustojo osteoporozės vystymasis, sustiprėjo imunitetas. Kartais šarminis vanduo dar vadinamas gyvuoju – jame greitai atsigauna net pavytusios gėlės ir daržovės, o paskui dar ilgai laikosi tarsi šviežios.

Verta žinoti

• pH dydžiai gali būti nuo 0 iki 14. Gamtoje esančio neutralaus vandens pH lygus 7. Jei šis rodiklis didėja nuo 7 iki 14, vanduo laikomas šarminiu. Profilaktikai ir gydymui naudojamo šarminio vandens pH paprastai būna 8–10,5. Jeigu pH mažėja nuo 7 iki 1, vanduo tampa rūgštiniu. Profilaktikai ir gydymui naudojamo rūgštinio vandens pH lygus 5,5–2,5. Šiuos skaičius verta žinoti, nes, pavyzdžiui, vandens jonizatoriuje galima nustatyti norimą pH. 

• Per menkas fizinis aktyvumas taip pat skatina rūgščių kaupimąsi organizme. Tačiau per daug sporto irgi negerai – tada kaupiasi daugeliui sportininkų žinoma pieno rūgštis, kuri irgi smarkiai rūgština organizmą. Siekiant išlaikyti šarmų ir rūgščių pusiausvyrą, rekomenduojamas pastovus, vidutinio intensyvumo fizinis aktyvumas.

• Organizme rūgštys kaupiasi ir dėl nuolatinės įtampos. Streso hormonai skatina šarminių mineralų pasišalinimą iš mūsų kūno. Taigi, valdykite nervus ir mažiau sensite bei sirgsite. Beje, didelio kiekio šarminių mineralų greitai netenkama ir karščiuojant bei  viduriuojant. Taigi, po ligos sveika pavartoti šarminančių produktų, pavyzdžiui, varškės su medumi.

• Jei organizmas ilgai būna rūgštus, iš kaulų atpalaiduojami šarminiai mineralai, nes kalcis ir kiti kaulo mineraliniai komponentai neutralizuoja rūgštis. Įrodyta, kad mitybinės kilmės organizmo rūgimas yra pagrindinė osteoporozės (kaulų retėjimo) priežastis. Kaulams būtinas kalcis, kurio yra piene, sūryje ir varškėje. O kad jis nepasišalintų, reikalingas šarmas.

• Vandens jonizatoriuje yra du skyreliui – vienas šarminiam, kitas – rūgštiniam vandeniui. Pastarasis dar vadinamas negyvuoju vandeniu. Jis taip pat gali būti naudingas – puikiai dezinfekuoja. Taip pat sulėtina organizmo bioprocesus, sumažina kraujospūdį, pagerina miegą, ramina, efektyviai gydo slogą. Rūgštinis vanduo netgi naikina smulkius kenkėjus, mikrobus, bakterijas ir grybelius, o taip pat neblogai dezinfekuoja tvarsliavą, drabužius ir avalynę.

• Šarminis vanduo savo savybes praranda greičiau negu rūgštinis, todėl daug jo prisigaminti neverta. Laikant sandariai uždarytame inde (be kontakto su oru) ilgiausiai jį galima išsaugoti  savaitę. Nereikia jo ir virinti – tuomet koncentracija sparčiai mažėja ir nyksta elektrolitinės savybės.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie 15min