-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2021 01 01 /20:18

Dakaro ralio „nulinis“ greičio ruožas: kodėl jis toks svarbus ir kas iš lietuvių startuos pirmas?

Dakaro ralio prologas arba „nulinis“ ruožas – labai svarbus etapas. Pernai tikro prologo nebuvo, o tik testinis ruožas. Jo metu lenktynininkai viso labo pramankštino raumenis dieną prieš startą. Tad šiemet šis SS0 ruožas lems labai daug.
RouteMAP_Routes-00
Dakaro ralio testinis greičio ruožas SS 0

Po „nulinio“ greičio ruožo SS0 (angl. SS – special stage) įvyks lenktynininkų pergrupavimas. Šiame vos 10-11 km greičio ruože atletai jau nebe raumenis mankštins, o tarpusavyje išsiaiškins, kuris greitesnis.

Kaip skelbia organizatoriai, numatoma SS0 danga – žvyras, smėlio nebus.

Laisvydas Kancius atidarinės trasą

Pirmieji startuos keturračiai ir motociklai – 9.55 val. Lietuvos laiku. Įdomu tai, kad Laisvydas Kancius startuoja 9.55 val. 30 sek. Jis taps antruoju starto liniją kirtusiu Dakaro dalyviu!

10.48 val. SS0 startuos Lietuvos motociklininkas Arūnas Gelažninkas.

Tiesa, iš pradžių kuklusis Laisvydas dėl to šiek tiek nerimavo – juk teks atidarinėti trasą. Tačiau navigacija neturėtų būti sunki, nes trasa juk žvyrinė, be kopų.

Pirmojo automobilio startas – 12.35 val. Siekiant išvengti gudravimų, SS0 įveikimo laikas bus dauginamas iš 4.

Prologo starto logika

Bendra motociklininkų/keturratininkų Prologo starto logika - atvirkštinė. Kitaip tariant, pirmiausia (kas 30 sek.) startuoja didžiausią startinį numerį, t.y., žemiausią reitingą turintys motociklininkai.

Automobiliai/sunkvežimiai startuoja pagal startinių numerių seką: T1/T2 klasės, vėliau T3, T4 ir T5.

T1/T2 (visi lietuvių automobiliai) TOP30 startuoja kas 3 min. Kiti - kas minutę.

T3 klasės TOP5 - kas dvi minutes, TOP6-10 - kas minutę, kiti kas 30 sek.

T4 klasės TOP10 - kas 2 minutes, TOP11-20 - kas minutę, kiti kas 30 sek.

T5 (sunkvežimiai) TOP5 kas 3 min., TOP6-10 - kas minutę, o kiti - kas 30 sek.

ASO informacija apie SS0 greičio ruožą
ASO informacija apie SS0 greičio ruožą

Nebaigę trasos dėl techninių gedimų ar avarijų gaus vidutinį 25 minučių laiką ir dar 10 min. baudos. Taigi nesėkmė SS0 kainuotų tikrai nemažai laiko.

Startiniai numeriai taps nebe tokie svarbūs

Tai reiškia, kad sausio 3 d. rytą jau pirmojo tikro dakarinio greičio ruožo starte SS1 automobiliai, sunkvežimiai, motociklai, motobagiai SxS ir keturračiai išsirikiuos jau nebe pagal jiems suteiktus startinius numerius, o pagal SS0 rezultatus.

„Nulinio“ greičio ruožo reikšmė labai didelė ir kovojantiems dėl Dakaro nugalėtojo vardo, ir tiems, kurių tikslas – pirmasis finišas. Pavyzdžiui, „Heston Airlines“ komandos pilotas Edvinas Juškauskas žada važiuoti atsargiai, bet greitai, kaip tik leis galimybės. Nes geresnė startinė pozicija vėliau leis išvengti laiko švaistymo važiuojant paskui lėtesnius automobilius. Juos aplenkti dulkėse būna sunku ir pavojinga, todėl tenka vilktis iš paskos, laukiant patogios progos.

Agrorodeo pilotas Vaidotas Žala, startuojantis 325-uoju numeriu, tikisi, kad starto rikiuotėje pakils aukščiau. Tačiau nežada labai draskytis. Nes nėr jokios prasmės trumpam išsiveržti į priekį, tarkime, raliniame greičio ruože, kai vėliau bekelės trasose tau į nugarą ims kvėpuoti ir tave erzinti prisiviję greitesni varžovai. Todėl, Vaidoto manymu, prologe reikia važiuoti pagal savo galimybes.

„Nulinis“ greičio ruožas bus galimybė ir favoritais laikomiems Carlosui Sainzui (MINI bagis) bei WRC legendai Sebastienui Loebui (nauja BRX komanda) bent trumpam išsiaiškinti santykius.

Lyderių bokso ringas

Viena didžiausių šio Dakaro „intrigų“ – 9 kartus WRC čempionas Sebastienas Loebas pabrėžia, kad jis ir jo naujasis automobilis „BRX T1“ bus pagrindiniai Carloso Sainzo varžovai.

„Pagrindinis Sainzo varžovas būsiu aš, mano šturmanas ir mūsų automobilis. Jei Carlosas gali mums prilygti, aš būsiu laimingas. Tikiuosi, kad mes neturėsime bėdų bei stengsimės nedaryti klaidų naviguodami. Tikiuosi, kad smagiai kovosim“, – dėstė prancūzas.

Carlosas Sainzas atsakė mandagiai ir netgi nukreipė mintį į kitus konkurentus:

„Manau, kad pagrindinė kova vyks tarp „Toyota“ ir „Mini" komandų. Varžybose yra daug „Toyota“ markės automobilių ir tik du „Mini“ bagiai. Per du paskutinius Dakarus pastebėjome, kad privertėme „Toyota“ tobulėti. Kova su Nasseru Al-Attiyah bus sunki."

S.Loebas Dakare yra startavęs keturis kartus su „Peugeot“. Jis visad būdavo labai greitas, bet patirdavo avarijų arba techninių sunkumų. Tad aukščiausia iškovota vieta – 2-oji 2017 m., o 2018 m. WRC legenda nefinišavo.

C.Sainzas WRC yra laimėjęs du kartus, o Dakarą – tris.

S.Peterhanselio gudravimai

Kodėl šiame žodžių mūšyje nedalyvauja Misteris Dakaras Stephane'as Peterhanselis, laimėjęs Dakarą jau 13 kartų?

Šis pilotas ne veltui vadinamas lapinu. Jis puikiai supranta, kad pasispardymas viename greičio ruože nieko nelemia. S.Peterhanselis yra strategas, numatantis kelis žingsnius į priekį. Tarkime, Peru 2018 m. sukeitus starto tvarką, kai „nepramintu taku“ pirmieji turėjo startuoti automobiliai (o ne motociklai), S.Peterhanselis išvakarėse specialiai praleido į priekį Nasserą Al-Attiyah, kad šis valytų kelią ir turėtų daugiau galimybių daryti navigacijos klaidų. Todėl labai gali būti, kad ten, kur du pešasi, galiausiai laimės trečias.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius