-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kas ir kaip sprendžia, kurios lentelės su žaliomis rodyklėmis sugrįš?

Nors pirmosios lentelės su žaliomis rodyklėmis sugrįžo ir į Vilniaus gatves, vairuotojams vis dar kyla klausimų: kodėl jos pakabintos vienose gatvėse, o kitose, kuriose eismo intensyvumas, atrodo, didesnis, negrąžinamos? Kad būtų grąžintos minimos lentelės, sankryžos turi atitikti tam tikrus reikalavimus. Kitaip tariant, lentelės gali būti grąžinamos nebūtinai ten, kur tai atrodo tinkamiausia vairuotojams – sprendžia Transporto kompetencijų agentūros (TKA) ekspertai.
Vilniuje grąžinamos lentelės su žaliomis rodyklėmis
Vilniuje grąžinamos lentelės su žaliomis rodyklėmis / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Kai kurie miestai, pavyzdžiui Kaunas, Šiauliai, Jurbarkas, Marijampolė ir Mažeikiai lenteles su žaliomis rodyklėmis grąžino be TKA patvirtinimo. Tą daryti jie gali, tačiau anksčiau ar vėliau turės kreiptis į TKA, pateikti reikalingus duomenis ir sulaukti oficialaus patvirtinimo, kur lentelės galės sugrįžti. Kitaip jas teks nuimti.

Pasak TKA Transporto paslaugų skyriaus vadovo Evaldo Morkūno, sąrašus, pagal nustatytą tvarką, atsiuntė du miestai.

„Sąrašus pagal nustatytą tvarką atsiuntė Vilnius ir Palanga. Konsultavosi daug savivaldybių, sunku įvardinti tikslų skaičių“, – teigė E.Morkūnas.

Kas nusprendžia, ar lentelės sugrįš?

TKA specialistai, priimdami sprendimą dėl lentelių grąžinimo, vertina eismo saugos ir transporto pralaidumo kriterijų, t.y., transporto priemonių gaišties parametrą, nustatantį vidutinį laiką, per kurį automobilis pravažiuoja sankryžą. Visą reikalingą informaciją TKA turi pateikti savivaldybės.

Atsižvelgiant į skirtingas situacijas – kiekviena sankryža vertinama individualiai ir lyginami tik jos rezultatai. Gavus neigiamą išvadą dėl lentelių sankryžoje grąžinimo, savivaldybėms pateikiama išsami informacija dėl sankryžos perspektyvinių sprendinių ir galimų tolesnių pakeitimų.

TKA iliustracija/Lentelių su žalia rodykle įrengimo patvirtinimo procesas
TKA iliustracija/Lentelių su žalia rodykle įrengimo patvirtinimo procesas

Kokie yra vertinimo kriterijai?

Eismo saugos vertinimo kriterijų klausimai, nurodyti „Lentelių su žalia rodykle prie raudono šviesoforo signalo įrengimo vertinimo metodikoje“:

  • Ar ties žaliu šviesoforo signalu yra papildoma šviesoforo sekcija su žalia rodykle dešiniajam posūkiui?
  • Ar yra atskiras šviesoforas su rodyklėmis dešiniajam posūkiui?
  • Ar į dešine leidžiama sukti daugiau kaip iš vienos eismo juostos?
  • Ar gatvėje, į kurią įsukama, leidžiamas važiavimo greitis yra didesnis už 50 km/val.?
  • Ar į dešinę ketinantis sukti vairuotojas, sustojęs prieš STOP liniją, blogai mato pėsčiuosius ir transporto priemones, kurių judėjimo kryptį jis kirs, ir kliudys pagal žalią signalą skersine kryptimi judantiems pėstiesiems ir transportui?
VIDEO: Vairuotojams susisuko galva: važiuoja per raudoną, stoja degant žaliai šviesai

Sankryžoms, kurios įrengtos ar rekonstruotos po šių metų sausio 1-osios, pateikiami dar keli papildomi klausimai:

  • Ar priešpriešiniam transportui numatytas apsaugotas kairysis posūkis?
  • Ar priešpriešiniam transportui numatytas dalį laiko apsaugotas kairysis posūkis?
  • Ar dešinėje esančiam transportui numatytas apsaugotas kairysis posūkis?
  • Ar dešinėje esančiam transportui numatytas dalį laiko apsaugotas kairysis posūkis?
  • Ar įrengtas jutiklinis šviesoforų valdymas?
„Grinda“ nuotr./Policijos reidas T.Narbuto ir Saltoniškių g. sankryžoje
„Grinda“ nuotr./Policijos reidas T.Narbuto ir Saltoniškių g. sankryžoje

Sankryžos pralaidumo vertinimo kriterijų klausimai:

  • Ar papildomą šviesoforo sekciją su žalia rodykle dešiniajam posūkiui galima įrengti be naujos eismo juostos?
  • Ar papildoma šviesoforo sekcija su žalia rodykle dešiniajam posūkiui lemia geresnį pralaidumą sankryžoje palyginti su situacija be papildomos šviesoforo sekcijos su žalia rodykle posūkiui į dešinę?

Jeigu bent į vieną eismo saugos kriterijų klausimą yra atsakoma teigiamai, tuomet formuluojama neigiama išvada dėl lentelės įrengimo ir pasitelkiami kiti sprendimai. Pavyzdys - nuotraukoje.

123RF iliustr./Šviesoforas su papildoma sekcija
123RF iliustr./Šviesoforas su papildoma sekcija

Taigi pagal sankryžos pralaidumo vertinimo kriterijus įvertinama, ar būtų tikslinga įrengti šviesoforo sekciją su žalia rodykle posūkiui į dešinę (jeigu tokios sekcijos ar atskiro šviesoforo analizuojamoje sankryžoje nėra) ir teikiama su tuo susijusi rekomendacija.

VIDEO: Vairuotojai sutrikę: papildomos žalios rodyklės sankryžose vis dar kelia sumaištį

Vilniuje kol kas grąžino 6-ias lenteles

Kaip skelbia Vilniaus miesto savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“, pirmiausia lentelės grąžinamos 6-iose sankryžose, kurias pagal savivaldybės pateiktą sąrašą įvertino ir patvirtino Transporto kompetencijų agentūra (TKA):

  • Liepkalnio g. – Žirnių g. – Minsko pl.,
  • Saltoniškių – Sėlių g.,
  • A. Goštauto – Gynėjų g.,
  • G. Vilko – Baltupio – Didlaukio g.,
  • T. Narbuto – Saltoniškių g.,
  • Nemenčinės pl. – Saulėtekio al.

Lentelių kabinimo darbai jose buvo pradėti nuo antradienio. Iš viso lenteles siūloma grąžinti 24-iose Vilniaus sankryžose. 9-iose – visam laikui, o 15-oje – laikinai, kol bus įvykdyti reikalingi pakeitimai.

Svarbus ne tik eismo saugumas

Kaip teigia „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė, svarbiausi kriterijai buvo eismo saugumas, matomumas bei eismo pralaidumo sumažėjimas.

„Faktorių yra daug: žiūrimi ir pėsčiųjų srautai, bet žiūrimas eismo organizavimas visoje sankryžoje – ypač šioje sankryžoje (Saltoniškių g. – Narbuto g. aut. past.), kuri yra didelė, transporto krypčių ir susikirtimo taškų yra labai daug. Šviesoforo ciklų fazių yra tikrai nemažai ir viską reikia įvertinti.

Transporto kompetencijų agentūrai buvo pateiktos visos šviesoforo ciklų programos, susikertantys srautai, kokie jie yra konkrečiomis kryptimis – tai ir buvo vertinama. Kalbama ir apie viešojo transporto srautą, kad nepakenktų vieni ar kiti sprendimai“, – teigia M.Gusarovienė.

Sauliaus Žiūros nuotr./Modesta Gusarovienė. Į Vilniaus sankryžas grąžinamos lentelės su žaliomis rodyklėmis
Sauliaus Žiūros nuotr./Modesta Gusarovienė. Į Vilniaus sankryžas grąžinamos lentelės su žaliomis rodyklėmis

Darbai papildomai nekainuos

M.Gusarovienė priduria, kad dalyje sostinės sankryžų taip pat jau yra numatytos ir papildomos šviesoforų sekcijos į dešinę. Planuojama, kad lentelės jose atsiras laikinai, iki infrastruktūros pakeitimų.

Teigiama, kad šviesoforų lentelių su žaliosiomis rodyklėmis įrengimas numatytose sankryžose miestui papildomai nekainuos. Šiuos darbus rangovai atliks pagal SĮ „Susisiekimo paslaugos“ šviesoforų priežiūros paslaugų sutartis. Bus montuojamos tos pačios lentelės, kurios mieste jau buvo naudotos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius