Dabar populiaru
Publikuota: 2016 balandžio 20d. 15:15

Kaip kovoti su stresu ir atgauti vidinę ramybę

Ramybė
Vida Press nuotr. / Vidinė ramybė – daug svarbesnė nei išorinė.

Balandžio 20-oji – tarptautinė kovos su triukšmu diena. Tačiau šia proga pakalbėkime ne apie išorinį, o apie vidinį triukšmą – jis pridaro daugiau žalos ir jį daug sunkiau suvaldyti. O reikia, jei norime atgauti dvasinę bei fizinę pusiausvyrą.

Išnaudokite stiprias emocijas

Jausdami stresą, baimę ar nerimą, dažnai jaučiate labai stiprias emocijas, neretai – nevaldomą pyktį. Tai galinga energija, ją reikia išnaudoti produktyviai.

Tikriausiai pastebėjote, kad jausdami stresą, baimę ar nerimą, dažnai jaučiate labai stiprias emocijas, neretai – nevaldomą pyktį. Tokie jausmai – galinga energija, ją reikia išnaudoti, tik – produktyviai.

Jei turite senų negražių lėkščių ir erdvę lauke, kur galite jas saugiai išdaužyti (o po to, žinoma, surinkti šukes), galite daužyti. Kartais tiek užtenka, kad išsiveržtų prisikaupusios emocijos ir palengvėtų širdyje.

Jei turite galimybę pabūti vieni miške ar girioje ir išsirėkti – rėkite. Rėkite tiek, kiek jaučiate, kad reikia. Nebijokite šių jausmų – paleiskite juos. Taip išlaisvinsite negatyvią energiją ir galėsite judėti pirmyn. Tiesa, miesto parkas ar miškelis, kuriame gali būti žmonių, netinka, nes galite labai juos išgąsdinti.

Jei du minėti variantai atkrenta – sportuokite. Tai labai geras būdas išsikrauti, o dar ir kūnas sutvirtės. Sportuojant gaminasi laimės hormonas serotoninas, pagerėja nuotaika ir todėl specialistai rekomenduoja sportą kaip priemonę nuo depresijos. Geriausia išsikrauti užsiimant aktyvesne veikla – bėgimu, aerobika, boksu ar kardiomankšta.

Prieš ir po treniruotės nepamirškite padaryti tempimo pratimų – tai ne tik padės išvengti traumų, bet ir labiau atsipalaiduoti, nes sulėtės kraujospūdis ir širdies ritmas. Visa tai padeda šalinti stresą ir jaustis ramesniems.

Vida Press nuotr.
Vida Press nuotr.

Nusišypsokite

Atliktas ne vienas mokslinis tyrimas apie tai, kokią įtaką mums daro linksmi vaizdeliai ar nuotraukos su įvairiais gyvūnėliais ar mažais vaikais. Ir visų tyrimų išvada buvo vienoda: jie pakelia nuotaiką, piverčia nusišypsoti net liūdniausią ar niūriausią žmogų.

Šiais laikais tokių vaizdelių rasti internete nesunku!

Fotolia nuotr.
Fotolia nuotr.

Pabūkite vieni

Jei darbo metu, namie ar kur kitur būnant tarp žmonių dėl kokių nors priežasčių apėmė didelis stresas ar nerimas, išeikite, kad ir penkioms minutėms, į lauką ir pabūkite vieni. Kai staiga užplūsta stiprios emocijos, tampa sunku jas nuslėpti, norisi nusiraminti, o tai padaryti geriausia pakvėpavus grynu oru, pasigėrėjus žaliuojančia gamta ar veidą kutenančiais saulės spinduliais.

Pabūsite vieni su savo mintimis, o galbūt apskritai apie nieką negalvosite, tik pasimėgausite akimirka – ir palengvės.

Vida Press nuotr.
Vida Press nuotr.

Pauostykite apelsino

Saldžiųjų apelsinų kvapas gali smarkiai sumažinti streso lygį ir pagerinti nuotaiką.

Tai bus netikėta – kad citrusiniai vaisiai turi stimuliuojančio ir energizuojančio poveikio, turbūt jau žinojote. Jie rekomenduojami norint žvaliai nusiteikti ir tinka tiek maisto, tiek kvepalų ar eterinių aliejų pavidalu. O ar žinojote, kad nuluptų saldžiųjų apelsinų (Citrus sinensis) kvapas gali smarkiai sumažinti streso lygį ir pagerinti nuotaiką? Ir tai įvyksta ne reguliariai uostant, o tiesiog iškart, skelbia mokslininkai.

Nulupkite apelsiną, kelis kartus giliai įkvėpkite to gardaus kvapo, o paskui ir suvalgykite – vitaminai tikrai nepakenks.

Vida Press nuotr.
Vida Press nuotr.

„4-7-8“ technika

Nervams nuraminti, vidinei pusiausvyrai atgauti labai tinka JAV gerai žinomo daktaro Andrew Weilo pasiūlyta kvėpavimo technika „4-7-8“.

Kaip ji veikia? Per keturias sekundes įkvėpkite oro per nosį, septynioms sekundėms sulaikykite kvėpavimą ir iškvėpkite orą pro burną per aštuonias sekundes.

Yra teigiančių, kad padarius kelias tokias kvėpavimo serijas, per minutę galima net užmigti. Tiesa, užmigti taip pavyksta labiau tiems, kurie ir šiaip neblogai miega. O kitiems pakaks, kad šis kvėpavimo būdas padės susikoncentruoti į taisyklingą jo atlikimą, užsimiršti ir nusiraminti.

Vida Press nuotr.
Vida Press nuotr.

Ir dar – atminkite seną gerą frazę: ir tai praeis...

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Aktualu

Antanas Guoga galvoja Vilniaus mero posto siekti su „valstiečių“ vėliava

Verslas

Dėl krizės pasiaiškinti iškviestas G.Kirkilas: tada didinti pensijas ir algas buvo geras sprendimas

Aktualu

Valdantieji nepasiduoda: siūlo Seimo vicepirmininkų skaičių didinti iki septynių

Aktualu

Alisa Miniotaitė: Pasiduodu, apėmė „negatyvas“

Gazas

15min studijoje pristatytas projektas „Kito kailyje“: kaip gatvėje sutaria pėstieji, dviratininkai ir vairuotojai

Aktualu

Edwardas Lucasas: Pinigai kaip ginklas

Donatas Motiejūnas apie uždirbamus milijonus, sūnų ir Lietuvos rinktinę

Mokslas.IT

Nobelio premijos laureatas B.K.Kobilka Vilniuje papasakos apie garsųjį savo atradimą

Gyvenimas

Ginekologė apie mitybą nėštumo metu: kodėl reikėtų vengti pelėsinio sūrio ir mėtų arbatos?

Mokslas.IT

Lietuvos bankas, policija ir kitos institucijos toliau merkia pinigus į rusiškas IT sistemas

Gazas

Darnus judumas – išsigelbėjimas nuo kamščių, taršos ir ydingo nejudrumo

Vardai

„Mis Ukraina“ nugalėtoja neteko karūnos: paaiškėjo, kad ji buvo ištekėjusi ir turi vaiką

Vardai

Shia LaBeoufas dėl buvusios Roberto Pattinsono sužadėtinės išsiskyrė su žmona

Pasaulis kišenėje

9 dažnos turistų klaidos Islandijoje, kurių geriau nedaryti

Aktualu

Orai.lt: pasiruoškite audrai, vėtroms, lietui

Maistas

Saldžiųjų paprikų ir mėsos derinys: 10 puikių rudeniškų patiekalų

Vardai

Lietuvoje kaip modelis išgarsėjusi Erika Stasiulevičiūtė – JAV geidžiama aktorė ateivės vaidmenims

Verslas

Labanoro giriai svarstoma suteikti nacionalinio parko statusą

Verslas

S.Malinauskas: siūloma keisti tiekėjų ir prekybininkų sutartis, remti vietos gamintojus

Šių laikų šnipinėjimas

Naujienos

Aktualu

Antanas Guoga galvoja Vilniaus mero posto siekti su „valstiečių“ vėliava

Verslas

Dėl krizės pasiaiškinti iškviestas G.Kirkilas: tada didinti pensijas ir algas buvo geras sprendimas

Aktualu

Valdantieji nepasiduoda: siūlo Seimo vicepirmininkų skaičių didinti iki septynių

Aktualu

Alisa Miniotaitė: Pasiduodu, apėmė „negatyvas“

Gazas

15min studijoje pristatytas projektas „Kito kailyje“: kaip gatvėje sutaria pėstieji, dviratininkai ir vairuotojai

Aktualu

Edwardas Lucasas: Pinigai kaip ginklas

Donatas Motiejūnas apie uždirbamus milijonus, sūnų ir Lietuvos rinktinę

Mokslas.IT

Nobelio premijos laureatas B.K.Kobilka Vilniuje papasakos apie garsųjį savo atradimą

Gyvenimas

Ginekologė apie mitybą nėštumo metu: kodėl reikėtų vengti pelėsinio sūrio ir mėtų arbatos?

Mokslas.IT

Lietuvos bankas, policija ir kitos institucijos toliau merkia pinigus į rusiškas IT sistemas

Gazas

Darnus judumas – išsigelbėjimas nuo kamščių, taršos ir ydingo nejudrumo

Vardai

„Mis Ukraina“ nugalėtoja neteko karūnos: paaiškėjo, kad ji buvo ištekėjusi ir turi vaiką

Vardai

Shia LaBeoufas dėl buvusios Roberto Pattinsono sužadėtinės išsiskyrė su žmona

Pasaulis kišenėje

9 dažnos turistų klaidos Islandijoje, kurių geriau nedaryti

Aktualu

Orai.lt: pasiruoškite audrai, vėtroms, lietui

Maistas

Saldžiųjų paprikų ir mėsos derinys: 10 puikių rudeniškų patiekalų

Vardai

Lietuvoje kaip modelis išgarsėjusi Erika Stasiulevičiūtė – JAV geidžiama aktorė ateivės vaidmenims

Verslas

Labanoro giriai svarstoma suteikti nacionalinio parko statusą

Verslas

S.Malinauskas: siūloma keisti tiekėjų ir prekybininkų sutartis, remti vietos gamintojus

Šių laikų šnipinėjimas

Vardai

Daugiau vandens

Ginekologė pataria

Video

01:22
01:12
09:06

Sveikata

Ruduo pilnas komplimentų

Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką