Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Kaip neįtūžti dėl to, kas mus nervina?

Nusiminusi moteris
Vida Press nuotr. / Nusiminusi moteris
Šaltinis: 15min
0
A A

Ir vėl – transporto kamštis. Ir vėl boso išraiška, nežadanti nieko gero. Ir vėl – perspektyva dirbti per šventes. Ir vėl – visi planai šuniui ant uodegos! Kaip visa tai ramiai priimti?

Daugiau 15min Gyvenimas naujienų – mūsų Facebook puslapyje!

Anglai turi frazę: „shit happens“. Tai nuostata „visko būna“. Bet taip reaguoti pavyksta ne visada ir ne dėl visko. Dažniausiai spontaniškai užsiplieskiame, nes priešinamės tam, kas vyksta ne taip, kaip mes norime.

Galvojame apie tikslą

Paradoksas: eikvojame savo energiją tam, ko negalime pakeisti. Maratono bėgikai turi posakį: „Skausmas neišvengiamas, o kančia – tavo pasirinkimas“. Žmogus bėga, kojas skauda, nuovargis lenkia, prakaitas pila – tai neišvengiama. Jei jis koncentruosis į tai, „kaip man, vargšui, bloga“, tik be reikalo eikvos energiją ir ims kankintis, kaip jam nežmoniškai sunku. Taigi, daug šansų, kad trasos ji nebaigs. Yra kitas būdas – galvoti apie tikslą, kurio siekia, dairytis į vaizdus ir žmones aplinkui. 

Vida Press nuotr./Susimąsčiusi moteris ofise
Vida Press nuotr.

Jei priimame nemalonią situaciją kaip duotybę, dažniausiai randame būdų kaip iš jos išsikrapštyti.

Jei priimame nemalonią situaciją kaip duotybę, dažniausiai randame būdų kaip iš jos išsikrapštyti. 1952 metais prancūzų gydytojas Alainas Bombardas tapo pirmuoju žmogumi, kuris vienas perplaukė Atlanto vandenyną pripučiama gumine valtimi, turėdamas minimaliai maisto ir vandens atsargas. Jis atkreipė dėmesį į tai, kodėl vieni žmonės po laivų katastrofų išsigelbėję valtyse, kuriose buvo pakankamas kiekis maisto ir gėlo vandens, išgyvena, o kitus, toje pačioje situacijoje gelbėtojai randa negyvus. Antrieji tiesiog nesusitaikė su įvykusia situacija, viduje jai priešinosi, panikavo ir todėl neišgyveno.

TAIP PAT SKAITYKITE: 9 idėjos, galinčios „perkrauti smegenis“

Susitaikyti – tai nereiškia būti pasyviam

Tiesiog neverta protestuoti prieš tai, jog įvykiai klostosi kiek kitaip, nei norėtume, ar kiti žmonės kalba ar elgiasi ne taip, kaip mums patiktų.

Galima pagalvoti, kad tie, kurie susitaiko, (o ne ieško teisybės, neprotestuoja, nereiškia nepasitenkinimo ir nekabina akių pašnekovui, su kurio nuomone nesutinka), demonstruoja silpnumą ir susitaikymą su aplinkybėmis. Visai ne. Susitaikyti su aplinkybėmis  - tai, tarsi būnant fiziku, neprotestuoti prieš Žemės gravitaciją...

Susitaikyti – tai visai nereiškia plaukti pasroviui, tai tiesiog neužsiciklinti ties savo nuostatomis, kurių kažkas neatitinka, o kreipti dėmesį į tai, kas vyksta „čia ir dabar“ ir pasistengti, išlaukus tinkamos progos, pasinaudoti esamomis aplinkybėmis sau pačiu palankiausiu būdu. Nesvarbu, ar bandant išgyventi po katastrofos ar atsigauti po konflikto su sutuoktiniu. Tiesiog neverta protestuoti prieš tai, jog įvykiai klostosi kiek kitaip, nei norėtume, ar kiti žmonės kalba ar elgiasi ne taip, kaip mums patiktų.

Treniruojamės ramiai priimti situaciją

Taip taip – galime ištreniruoti save taip, kad nebepurkštausime dėl smulkmenų ir nekibsime į atlapus dėl to, kad kitas pareiškė kitokią nuomonę.

1 būdas: keičiame savo požiūrį

Stebėkime savo reakciją, kai nutinka kažkas, kuo mes nepatenkinti. Jei jau pripažinsime, kad viduje aktyviai priešinamės – būsime žengę pirmąjį žingsnį. Tada paklauskime savęs, koks mūsų tikslas ir kaip jį geriau pasiekti ne išgalvotomis tobulomis aplinkybėmis, o tokiomis, kurios yra.

Vida Press nuotr./Kolegės geria kavą
Vida Press nuotr.

2 būdas: stebime įvykius beaistriu žvilgsniu

Stengiamės stebėti savo mintis ir emocijas jų nevertindami, geros jos ar blogos, o tiesiog atkreipdami į jas dėmesį, leisdami joms plaukti pro šalį.

TAIP PAT SKAITYKITE: 7 patikrinti būdai, kaip patikti žmonėms

3 būdas: medituojame

Kasdienei praktikai tikrai įmanoma rasti 15-30 minučių. Atsisėskite ant kilimėlio, sukryžiuokite kojas, svarbu, kad nugara būtų tiesi. Pati paprasčiausia meditacija: užsimerkite, kvėpuokite per nosį, ir koncentruokitės į įkvėpimus ir iškvėpimus bei savo pojūčius, leiskite mintimis ateiti ir išeiti, nevertindami jų. 

Vida Press nuotr./Moteris medituoja
Vida Press nuotr.

Psichologų iš Masačusetso klinikinės ligoninės duomenimis, skiriant meditacijai kasdien bent 20 minučių, po 8 savaičių smegenyse įvyksta fiziniai pokyčiai, kuriuos galima fiksuoti aparatūra. Nesigilinant į medicininius aprašymus galima teigti, kad ima aktyviau „dirbti“ smegenų zonos, atsakingos už empatiją ir sąmoningumą, o žmogus tampa atsparesnis stresui. 

4 būdas: dėkojame

Kiekvieną vakarą sąsiuvinyje užsirašykite mažiausiai vieną dalyką, už kurį esate dėkingi: sau, kokiam nors žmogui, su kuriuo bendravote ar Visatai. 

Vida Press nuotr./Mergina šypsosi
Vida Press nuotr.

Neužmirškite paprastos tiesos: visada bus mums nepatinkančių žmonių ir situacijų.

Ir neužmirškite paprastos tiesos: visada bus mums nepatinkančių žmonių ir situacijų. Tuomet įsivaizduokite, kad sėdite kino teatre ir žiūrite filmą. Jei jame būtų tik teigiamai herojai ir tobuli poelgiai – ar būtų įdomu? Pažvelkite pro tą prizmę ir į savo gyvenimą: juk įdomumas slypi svaiginančioje įvairovėje, o ne prėskoje tobulybėje, ar ne? 

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką