Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Kokius vaisius ir daržoves rinktis po egzaminų maratono?

Laikomas egzaminas
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr. / Laikomas egzaminas
Šaltinis: Projekto partnerio turinys
Projekto partnerio inicijuotas ir parengtas turinys, turinio kontrolė – partnerio rankose
0
A A

Vasara jau beveik įpusėjo, o po egzaminų sesijos vis dar jaučiatės pavargę ir išsekę? Gali būti, kad jūsų organizmui trūksta vitaminų, mineralinių medžiagų ar vandens, kurių negavote pamiršę sukrimsti obuolį ar traškią morkytę. Tam pritaria privačios ligoninės ir poliklinikos „Kardiolita“ gydytoja dietologė Eugenija Časaitytė. Specialistės teigimu, būtent vaisiai ir daržovės gali padėti greičiau atgauti egzaminų sesijos metų išnaudotas jėgas. Tačiau svarbu nepasiklysti prekybos centrų lentynose ir išsirinkti jūsų organizmui daugiausiai energijos suteiksiančius vaisius ir daržoves.

Daugiau 15min Gyvenimas naujienų – mūsų Facebook puslapyje!

Šakniavaisiai. Morkos – ne tik vieni populiariausių, bet ir sveikiausių šakniavaisių, parduodamų Lietuvos prekybos centruose. Morkose gausu B grupės vitaminų, gerinančių nervų sistemos veiklą. Vitaminas PP padeda geriau užmigti ir net kovoti su depresija, o  vitaminas E, stabdo širdies ligų vystymąsi. Morkose gausu ir karotino. Pasak dietologės Eugenijos Časaitytės, karotinas naudingas ir odos žvilgesiui bei skaistumui.

Nepamiršti reikėtų ir salierų. Šiuose šakniavaisiuose yra eterinio aliejaus, krakmolo, kalio, kalcio, fosforo ir natrio druskų, amino rūgščių, vitaminų C, PP ir B grupės vitaminų.

Verta pastebėti, kad šviežiuose šakniavaisiuose yra daug augalinės ląstelienos, taigi jų vartojant kuo daugiau iš organizmo pasišalina daugiau toksinų ir šlakų.

Uogos. Dietologė siūlo nepamiršti vis gausiau parduotuvių lentynose atsirandančių įvairiausių uogų.  Štai vyšnios gali pasigirti gausiu kiekiu natūralaus cukraus, kuris gerina nuotaiką, o ir suteikia energijos. Sunokusiose vyšniose gausu vitamino A, kuris svarbus akims. Būtent valgydami vyšnias gausite net iki 20 kartų daugiau vitamino A nei skanaudami tokias uogas kaip mėlynės ar braškės.

Fotolia nuotr./Uogos.
Fotolia nuotr./Uogos.

Braškė – dar viena energijos suteikianti uoga. Pagal antioksidantų kiekį braškės nusileidžia tik juodiesiems serbentams, spanguolėms ir avietėms.  Tyrimais nustatyta, kad didelis antioksidantų kiekis braškėse gali padėti neutralizuoti neigiamą laisvųjų radikalų poveikį organizme.

Citrusiniai vaisiai. Apelsinai, mandarinai, citrinos ir kiti iš Pietų Europos mus pasiekiantys citrusiniai vaisiai didžiuojasi imuninę sistemą gerinančio vitamino C gausa. Citrusinius vaisius patariama valgyti ryte – vandenį paskaninus griežinėliu citrinos žvalesni pasijusite iš karto.  

Lapinės daržovės. Špinatai – ne tik skanūs, bet ir labai naudingi. Juose mažai kalorijų, labai daug geležies ir kitų svarbių medžiagų – vitamino A, C, mineralinių medžiagų, ląstelienos. Vienoje porcijoje špinatų yra 3 gramai baltymų.

Dar viena lapinė daržovė, kurią dietologė E. Časaitytė siūlo įtraukti į savo racioną – gražgarstė. Ši daržovė –  tikra vitaminų bomba: 100 g šių lapinių daržovių yra net 15 mg vitamino C, iki 1,8 mg vitamino A, 48 mg vitamino B9 ir daugybės kitų. Jose gausu kalio, kalcio, magnio, jodo ir geležies. Šie mineralai – svarbūs ne tik smegenų veiklai gerinti, bet ir odos grožiui puoselėti.

Shutterstock nuotr./Špinatų užtepėlė
Shutterstock nuotr./Špinatų užtepėlė

Kad nepristigtų vaisių ir daržovių

Gali būti, kad energijos suteikiančių vaisių ir daržovių, kurie sunoksta ne tik Lietuvos, bet ir Europos Sąjungos šalyse Lietuvos studentai bei moksleiviai netrukus ims vartoti dar daugiau. Nepamiršti jų įtraukti į savo meniu skatina ir pasaulyje jau ne vieną dešimtmetį vykstanti kampanija „Penki per dieną“, kuri praeitais metais pradėta ir Lietuvoje.

Šios Kampanijos tikslas – paskatinti Lietuvos gyventojus pradėti gyventi sveikiau ir per dieną suvalgyti bent penkis Europos Sąjungoje užaugintus vaisius ar daržoves. Būtent tiek rekomenduoja Pasaulio sveikatos organizacija.

Kampanija „Penki per dieną“ yra pagrindinė programos „Europos Sąjungos kilmės vaisių ir daržovių žinomumo didinimas Lietuvoje“ priemonė.

fhfhj-541aeeb03a00e
 
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką