Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Šokio spektaklyje Klaipėdoje – pamirštos ir nežinomos princesės

Šeštadienį, gruodžio 3d., Klaipėdos dramos teatre vyks jaunos šokio teatro „PADI DAPI Fish“ choreografės Ingos Kuznecovos šokio spektaklio vaikams „Pamirštų ir nežinomų princesių istorijos“ premjera. Šis spektaklis jau spėjo patraukti tiek mažų, tiek didelių žiūrovų simpatijas savo švaria, minimalistine estetika ir įdomiais veikėjų personažais.
Scena iš šokio teatro „Padi Dapi Fish“ spektaklio „Pamirštų ir nežinomų princesių istorijos“.
Scena iš šokio teatro „Padi Dapi Fish“ spektaklio „Pamirštų ir nežinomų princesių istorijos“. / Vytauto Petriko nuotr.
Temos: 2 Šokiai Klaipėda

„Spektaklį įkvėpė užburianti prancūzų autorių dueto PhilippoLechermeier ir RébeccosDautremer knyga „Pamirštos ir nežinomos princesės“. Ją padovanojo leidykloje dirbanti draugė – užkabino labai gražios iliustracijos, aprašai – mintyse ėmė kilti įvairūs vaizdiniai, atkakliai augo spektaklio idėja. Prasitariau apie ją kolegei ir savo mokytojai, choreografei Agnijai Šeiko, ji padrąsino imti ir atgaivinti princeses. Visa kita – istorija“, pasakojo „Pamirštų ir nežinomų princesių istorijomis“ uostamiesčio publikai kaip stipri choreografė prisistačiusi šiuolaikinio šokio šokėja, šokio pedagogė I. Kuznecova.

Gana didelio formato, vizualioje knygoje buvo aprašomos labai netradicinės princesės – besikarstančios po medžius, išdykaujančios. „Daugeliui mergaičių, bent jau mažų, „princesė“ yra beveik magiškas žodis. Toks jis buvo ir man pačiai vaikystėje. – Atviravo choreografė – Vaikai šiandien, kaip ir visais laikais turėjo savo ikonas, dievukus, princus ir princeses, kuriais nori sekti, kuriuos nori kopijuoti. Savo spektaklyje kviečiu princesę atrasti savyje. Būti princese reiškia būti savimi. Patogiai jaustis savo kailyje, nejusti poreikio kažką kopijuoti“.

„Pamirštų ir nežinomų princesių istorijos“ kviečia gėrėtis, juoktis ir susimąstyti, spektaklyje paliečiama nemažai vaikams aktualių temų – patyčių, buvimo savimi problematika.

Spektaklį pamatyti choreografė kvietė ir berniukus, „berniukai tikrai gali ateiti ir jiems bus įdomu. Tiesiog spektaklį įkvėpusi knyga pasakojo princesių istorijas, jas ėmėmės pasakoti ir mes. Pasirodė netikslinga prijungti „princą“ vien dėl patogumo“.

Princesėse – šokėjų vaikystės atspindžiai

Ruošiant personažų charakterius kiekviena šokėja atsakinėjo į specialiai parengtus klausimynus, svarstė, su kuo joms asocijuojasi žodis „princesė“, kiek princesės joms buvo svarbios vaikystėje ir t.t. „Atsakymuose į klausimyno klausimus išskaitėme nemažai gerų raktinių žodžių, kurie padėjo kuriant personažus. Pavyzdžiui, viena iš šokėjų niekada nesidomėjo princesėmis, spektaklyje ji taip pat niekuo neprimena stereotipinės princesės – ji kovotoja“, minėjo I. Kuznecova.

Unikalia judesio kalba pasižyminčio spektaklio choreografija buvo kuriama bendromis pastangomis. „Spektaklyje nėra mano kurtų ir šokėjoms primestų judesių. Žinojau, ką norėsiu pasakyti, bet ne kaip. Nenorėjau primesti savo judesių princesėms, jos yra savitos, o tai ir svarbiausia, juk pats spektaklis apie tai, kad kiekviena princesė yra unikali“, sakė choreografė.

Profesionalų komanda

K.Lučinsko nuotr./Inga Kuznecova
K.Lučinsko nuotr./Inga Kuznecova

Išskirtiniam spektakliui I. Kuznecova subūrė profesionalų komandą: iš Vilniaus atvyko šokėja Sigutė Juraškaitė, susijungė klaipėdiečių šokėjų pajėgos – EivaDobilaitė, Aušra Krasauskaitė, Laura Geraščenko. Pasak choreografės, dar vienas iš spektaklio patrauklių bruožų yra tai, kad kai kurios princeses įkūnijančios šokėjos pačios yra šokio mokytojos, dirba su vaikais, kurie ateis į spektaklį, „ir man pačiai įdomiausi šokėjų sukurti princesių personažai. Jie bus įdomūs visiems, ypač tiems, kas šokėjas pažįsta asmeniškai, juk dalis jų yra pakankamai gerai atpažįstamos mūsų mieste, dirba šokio mokytojomis. Be šokėjų viduje glūdinčių princesių nebūtų buvę ir spektaklio princesių“.

Spektaklio muziką kūrė Kristijonas Lučinskas. Įspūdingus, rytų estetika dvelkiančius kostiumus kūrė savo išskirtinėmis suknelėmis klaipėdiečiams vis labiau pažįstama dizainerė Lina Andriukonė.

Spektaklis skirtas 7-12 metų vaikams.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Užsisakykite 15min naujienlaiškius