Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Profesorius atskleidė, kodėl niekada neturėtumėte miegoti lėktuvui kylant ir leidžiantis

Aviacijos ekspertas perspėjo, kad yra dvi esminės priežastys, dėl kurių lėktuvo keleiviai niekada neturėtų miegoti pakilimo ar nusileidimo metu. Ši dažna klaida gali būti pavojinga.
Miegas lėktuve
Miegas lėktuve / Shutterstock nuotr.

Galbūt atrodo, kad snaudimas lėktuve yra idealus būdas praleisti laiką keliaujant lėktuvu arba atsigriebti už miegą, prarastą paskutinę minutę kraunantis daiktus į kelionę, tačiau tai kelia rimtą pavojų, rašoma „The Sun“.

Aviacijos ekspertas teigia, kad būtina budėti iki pakilimo, kad sumažintumėte ausų barotraumos, dar vadinamos lėktuvo ausimi, tikimybę.

Ausies barotrauma – tai ausies pažeidimas, kurį sukelia slėgio skirtumas tarp ausies vidaus ir išorės.

Shutterstock nuotr. / Lėktuvas
Shutterstock nuotr. / Lėktuvas

Dėl šio disbalanso ausies būgnelis gali skausmingai išsipūsti, panašiai, tarsi būtumėte plaukę baseino dugnu.

Dažnai keleivių ausų būgneliams sunku susidoroti su staigiais oro slėgio pokyčiais lėktuvo salone kylant ir leidžiantis.

Dėl to keliautojai gali jausti skausmą, dusulį, gali susilpnėti klausa.

Dauguma sveikų suaugusiųjų slėgį ausyse gali sumažinti žiovaudami, rydami ar kramtydami.

Nevados universiteto profesorius Danas Bubbas „Travel + Leisure“ pasakojo: „Kai miegame, ne tiek daug ryjame, kad išlygintume slėgį ausyse“.

123RF.com nuotr. / Miegas lėktuve
123RF.com nuotr. / Miegas lėktuve

Dauguma sveikų suaugusiųjų slėgį ausyse gali sumažinti žiovaudami, rydami ar kramtydami, taip atverdami kiekvienos ausies Eustachijaus vamzdį, tačiau kitiems, pavyzdžiui, vaikams ir kūdikiams, kurių Eustachijaus vamzdžiai yra mažesni, gali būti sunku.

Dėl ligos, alergijos ir infekcijos gali padidėti ausų barotraumos rizika, tačiau naudojant silikoninius ausų kištukus ji gali sumažėti.

D.Bubbas sakė: „Kita priežastis, dėl kurios reikėtų vengti miegoti lėktuvui kylant ir leidžiantis, yra ta, kad gerai žinotumėte, kas vyksta, jei įvyktų avarinė situacija ir keleiviams bei įgulos nariams reikėtų evakuotis iš lėktuvo“.

123RF.com nuotr. / Skrydis lėktuvu
123RF.com nuotr. / Skrydis lėktuvu

Remiantis „Boeing“ ir „Airbus“ ataskaitomis, statistiškai didesnė tikimybė, kad lėktuvas avariją patirs kilimo ir tūpimo metu, o miegojimas avariniu metu gali sulėtinti jūsų reakciją.

Statistiškai didesnė tikimybė, kad lėktuvas avariją patirs kilimo ir tūpimo metu.

Geriausias būdas užtikrinti, kad skrydis bus saugus ir malonus – miegoti tada, kai atvyksite į atostogų vietą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Lidl“ parduotuvėse – išskirtinės „UEFA EURO 2024“ kortelės: kviečia surinkti visą kolekciją
Reklama
Lauko baldų ekspertas P.Kelbauskis pataria, kaip lengvai įsirengti lauko terasas ir nepermokėti
Reklama
Sutelktinio finansavimo ir tarpusavio skolinimosi platformos – ką reikia žinoti renkantis, kur investuoti
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius