Nauji tyrimai kelia klausimų apie mitybos vaidmenį šeimos planavime – tiek vyrams, tiek moterims.
Itin perdirbtas maistas siejamas su daugybe sveikatos problemų, įskaitant didesnę tam tikrų vėžio formų ir širdies ligų riziką.
Neseniai atliktas tyrimas atskleidė ryšį tarp itin perdirbto maisto vartojimo, vaisingumo sutrikimų ir sulėtėjusio ankstyvo vaisiaus vystymosi.
Nors daugelis vaisingumo specialistų jau seniai pataria pacientams maitintis sveikai, rekomendacijos dažniausiai buvo orientuotos į moters mitybą.
„Mūsų išvados pirmą kartą rodo, kad itin perdirbto maisto vartojimas būsimų tėvų – tiek moterų, tiek vyrų – yra susijęs su tikimybe pastoti ir ankstyvuoju palikuonių vystymusi“, – sako tyrimo bendraautorė Romy Gaillard, medicinos mokslų daktarė, pediatrė ir vystymosi epidemiologijos docentė iš Erasmus universiteto medicinos centro Roterdame, Nyderlanduose.
Štai kas gali lemti šį ryšį ir ką reprodukcinės endokrinologijos specialistai pataria įsidėmėti planuojant pastojimą.
