Tiesiogiai

Kandidatų spaudos konferencijos po pirmo Prezidento rinkimų turoKandidatų spaudos konferencijos po pirmo Prezidento rinkimų turo

2020 metų kelionių tendencijos: kokius maršrutus labiausiai mėgsta lietuviai ir kur vykti šiemet?

Kelionės – tarsi gyvenimo variklis. Jos traukia, įtraukia, moko, ugdo, praturtina, suteikia naujų žinių, pažinčių. Ir parako asmeniniame žemėlapyje planuoti naujus maršrutus – turbūt daugeliui pažįstamas jausmas, kai dar nespėjus pasibaigti atostogoms kyla klausimas: „Tai... kur toliau?“
Kelionės planavimas
Kelionės planavimas / 123RF.com nuotr.

Kur keliauti 2020-aisiais, kokias šalis verta aplankyti, kaip rinktis kelionę, pasakoja kelionių organizatoriaus „Travel Planet“ vadovė Gabrielė Štaraitė. Su 15min skaitytojais ji pasidalijo mintimis apie naujų metų tendencijas ir lietuvių keliavimo įpročius.

„Keliaujančiųjų nuolat daugėja, statistika rodo, kad skaičius auga po 8–10 proc. kasmet“, – pokalbį pradėjo G.Štaraitė.

Pasak jos, populiariausių metų kelionių maršrutus neretai padiktuoja pigių skrydžių kompanijų pasiūlymai, todėl jau nebestebina, kad 2019-aisiais daugelis lietuvių atostogas leido keliaudami po Jordaniją ar lankė Ukrainos Lvovo miestą.

„Iš šio sąrašo turbūt niekad nedings ir Turkija – tokio gero kainos ir kokybės santykio kitur reikia dar gerai paieškoti“, – tikino ji.

Viganto Ovadnevo nuotr./Knygos „Apie Afrikos žmones ir žvėris“ autorė Gabrielė Štaraitė
Viganto Ovadnevo nuotr./Knygos „Apie Afrikos žmones ir žvėris“ autorė Gabrielė Štaraitė

Renkantis kelionę 2020 metams, G.Štaraitė siūlo aklai nesivadovauti populiarių užsienio kelionių portalų sukurtais privalomų tam tikrais metais aplankyti TOP šalių sąrašais – juose pateikta informacija neretai esą neturi tvirto argumento, kodėl būtent šiais, o ne kitais metais verta nukeliauti būtent ten. „Geriausia 2020 metų šalimi „Lonely Planet“ paskelbė Butaną. Tačiau kodėl Butanas yra pirmas sąraše 2020 metais, o ne 2019-aisiais? Suprasčiau, jei tame sąraše būtų, tarkime, Japonija, nes čia vyks olimpiada, bet jos nėra. Retais atvejais toks sąrašas turi objektų paaiškinimą, todėl šalį verta rinktis pagal savo asmeninius norus, poreikius, galimybes“, – neslėpė pašnekovė.

Panašus sąrašas esą galėtų būti aktualus tik tais atvejais, jei jame nurodoma, kur dėl tam tikrų priežasčių nerekomenduojama vykti. Tai gali būti, pavyzdžiui, šalyje vykstantys neramumai.

Kita vertus, tam tikros atostogų kryptys niekuomet neišeis iš mados, tarp tolimesnių lietuvių pamėgtų atostogų vietų tvirtas pozicijas laiko Marokas, Šri Lanka, Vietnamas, Balis, Tailandas – jas lietuviai pamėgę dėl optimalaus kainos ir kokybės santykio.

TAIP PAT SKAITYKITE: „Egzotiškos patirtys“: Maroko mozaika apsuka galvą, bet liberalioje Afrikos šalyje džino geriau neerzinti

„Dažnai apie šias šalis vieni kitiems pasakoja tie, kurie jose jau spėjo pabuvoti – rekomenduoja pažįstamiems, dalijasi informacija iš lūpų į lūpas, mato, kaip keliauja žvaigždės. Visa tai suformuoja tam tikrą reklaminį foną apie šalį. Ir kai vėliau pagalvoji, kur čia norėtum nukeliauti, staiga prisimeni, kad draugas neseniai kažkur buvo, skambini, klausi, kaip jam patiko, ką matė, ką veikė, kaip keliavo“, – pasakojo G.Štaraitė.

Tačiau be pamėgtų maršrutų, lietuviai vis dažniau atostogas linkę planuoti ir Šiaurės ar Pietų Amerikoje, po truputį populiarėja ir kelionės į Afriką, kiek mažiau į Okeaniją. Tokius pasirinkimus lemia ir didėjančios finansinės galimybės, ir jau minėta kitų patirtis – į mažiau populiarias vietas vykti drąsiau, kai jose jau yra kas lankęsis.

„Kasmet tarp lietuvių populiarėja ir kelionės į Japoniją, kuri gan sėkmingą ryšį užmezgė per Sugiharos vardą, japonų meilę Lietuvai. Nors apskritai galima sakyti, kad lietuviai mėgsta tas šalis, kuriose yra laukiami, tarp jų ir Sakartvelas, Ukraina“, – sakė G.Štaraitė.

Tačiau ne visuomet bičiulių patirtis turi įtakos šalies pasirinkimui, dalis keliautojų, ypač tų, kurie aplankę jau ne vieną tolimą kraštą, ima ieškoti naujų krypčių, maršrutų, stengiasi rinktis mažiau populiarias, turistų rečiau lankomas vietoves. „Yra tokių, kuriems kasmet reikia vis naujos egzotiškos krypties, galbūt ten – kur dar retas kuris buvęs. Taip nutinka ir dėl to, kad daugiau pakeliavus, šalys tarpusavyje ima atrodyti panašios: džiunglės ir Peru ir Kosta Rikoje yra džiunglės, jei tai dykuma – ji panaši ir Namibijoje, ir Jordanijoje, nebėra didelio skirtumo“, – kalbėjo pašnekovė.

Galbūt todėl kelionių organizatorių sąrašuose atsiradusios tokios kryptys kaip Sudanas ar Alžyras daugiau keliavusiems nebeatrodo itin išskirtinės – jau anksčiau keliavusiems po dykumas tai tiesiog naujas pliusiukas jų asmeniniame žemėlapyje. Kita vertus, noras užsidėti tą vadinamąjį pliusiuką esą tampa svarbiu motyvu planuojant naujas kryptis, pirmiausia iškeliamas tikslas, o jau tuomet svarstoma, kaip jį įgyvendinti.

„Kasmet stengiamės atnaujinti kelionių krypčių sąrašą, rasti vietų, kurios domintų ir daug keliavusius. Prognozuojame, kad 2020 metais susidomėjimo sulauks Vidurinė ir Centrinė Azija“, – 15min sakė G.Štaraitė.

Ji pastebi, kad sparčiai auga ir susidomėjimas kruizais – buriavimo kelionės buvo praėjusių metų „Travel Planet“ naujiena, tikimasi, kad jų populiarumas laikui bėgant tik augs.

„Didieji kruizai – daugeliui pažįstami, dideli laivai primena grandiozinį viešbutį. Tačiau galima rinktis ir mažesnį laivą, kuris plauks ne per vandenyną, o tarp salų, vienos šalies ribose, pavyzdžiui – po Indoneziją, Seišelių salas, tokios jachtos – tarsi butikinis viešbutis“, – sakė G.Štaraitė.

Kad keliautojai yra linkę išbandyti įvairius keliavimo būdus, rodo ir augantis aktyvesnio laisvalaikio poreikis – tingiai lepintis saulės voniomis keliautojams nebeužtenka. Ir nors ramus poilsis veikiausiai niekada neišeis iš mados, G.Štaraitė tikina, kad laikas, kurį keliaujantys linkę praleisti pliažuose, trumpėja.

„Keičiasi ir pats supratimas apie pažintines keliones. Anksčiau jos buvo ekskursinio tipo, tokios atvažiavai-pažiūrėjai-nusifotografavai ir važiuoji toliau, o dabar žmonės linkę šalies kultūrą, tradicijas pajausti per maistą, renginius, jiems reikia daugiau atrakcijų, nebeužtenka tiesiog pamatyti“, – kalbėjo ji.

Asmeninio archyvo nuotr./Gabrielė Štaraitė
Asmeninio archyvo nuotr./Gabrielė Štaraitė

Būtent dėl to esą didėja ir poreikis leistis į nedidelius žygius, vykstant iš taško A į tašką B įvertinama galimybė žygiuoti pėsčiomis, važiuoti dviračiais ar nuplaukti patiems vietoje riedėjimo automobiliu, skrydžio lėktuvu.

Auga ir tendencija leistis į keliones su bendraminčiais, kuriuos vienija tam tikri pomėgiai. Pavyzdžiui, pilateso klubo kompanija vyksta į Maroką, derina šalies pažinimą su mankšta, kasdien keliauja, o kartu turi ir bendrus užsiėmimus.

G.Štaraitė sako, kad atostogoms tolimuose, egzotiškuose kraštuose lietuviai linkę išleisti nuo 1000 iki 2000 eurų. Tačiau kasmet sumas šiek tiek koreguoja rinka – kyla ir viešbučių kainos, brangsta ir bilietai į mokamus objektus. Nepaisant to, kasmet keliaujančių skaičius vis didėja. „Gal ir uždirba žmonės daugiau, tačiau ir prioritetus visi skirtingai skirsto – būna, kad sumoka už kelionę ir sako, kad tai jų nauja virtuvė. Vadinasi, žmonėms keliauti pradėjo patikti labiau nei įsigyti naujus baldus“, – sakė G.Štaraitė.

Pasikonsultuoti dėl „Travel Planet“ egzotinių kelionių maršrutų sausio 24–26 dienomis galite turizmo parodoje „Adventur“.

TAIP PAT SKAITYKITE:

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Užsisakykite 15min naujienlaiškius