Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Apskaičiavo: kasmet į šalies sąvartynus patenka apie 20 tūkst. tonų automobilių plastiko atliekų

Automobilių pramonė naudoja gamyboje vis daugiau plastiko, tad, natūralu, didėjant automobilių plastiko atliekų srautui, reikia kur kas daugiau lėšų šioms atliekoms surinkti ir sutvarkyti. Tačiau, pasak ekspertų, dauguma automobilių pardavėjų tuo tinkamai nepasirūpina.
Automobilių plastiko atliekos
Automobilių plastiko atliekos / Bendrovės nuotr.

Pasak Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacijos vadovo Vladimiro Jankoito, šiuo metu rinkoje susiklosčiusi situacija, kai beveik du trečdaliai automobilių pardavėjų nevykdo teisės aktuose numatytos pareigos organizuoti ir finansuoti automobilių tvarkymo sistemą, teigiama pranešime žiniasklaidai.

„Metalo turinčios automobilių atliekos, pavyzdžiui, kėbulai, sparnai, filtrai ar akumuliatoriai, turi teigiamą vertę rinkoje ir problemų dėl šių atliekų tvarkymo beveik nėra. Tačiau neigiamą rinkos vertę turinčių atliekų, prie kurių priskiriamas ne tik automobilių plastikas, bet ir panaudota alyva, užterštos pašluostės, guma, stiklas, kėbulas ir salono dalys, surinkimas ir tvarkymas kainuoja“, – sako Gamintojų ir importuotojų asociacijos vadovas Alfredas Skinulis.

Pagal Europos Sąjungos ir Lietuvos teisės aktus, 95 proc. eksploatuoti netinkamų transporto priemonių dalių turi būti panaudotos pakartotinai arba perdirbtos. Netinkami naudojimui automobiliai turi būti nugabenti tik į apdorojimo įmones, atitinkančias teisės aktų nustatytus reikalavimus.

Aplinkos apsaugos agentūros duomenimis, 2016 metais buvo surinkta 32,3 tūkst. tonų eksploatuoti netinkamų automobilių, o apdorojimui (naudojimui ar šalinimui) buvo paruošta 31,2 tūkst. tonų.

Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacija skaičiuoja, kad Lietuvoje kasmet išardoma apie 50–60 tūkst. tonų senų automobilių.

„Automobilių plastiko atliekos susmulkinamos ir panaudojamos kitų gaminių gamybai ar energijai išgauti. Iš Lietuvos susmulkinto plastiko atliekos išvežamos į užsienį“, – komentuoja bendrovės „Atliekų tvarkymo centras“ vykdomoji direktorė Kristina Štelmokaitienė.

Apie 30 proc. atliekų (15–20 tūkst. tonų) yra rinkoje vertės neturinčios plastiko ir kitos automobilių dalys, kurios dėl transporto priemonių importuotojų nustatytų pareigų ir užduočių nevykdymo neišvengiamai patenka į buitinių atliekų sąvartynus, aplinką ir ją teršia. Kartais šios atliekos tiesiog deginamos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Reklama
LPC meno galerijoje eksponuojamos parodos turi išskirtinę misiją
Reklama
Top 5 „Dreame“ dulkių siurbliai 2024
Užsisakykite 15min naujienlaiškius