Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2019 03 01

Projektas „Rinkis gyvenimą“. Kokios temos aktualiausios lietuviams?

Vakar LR Seimo rūmuose buvo surengta Valstybinio visuomenės sveikatos stiprinimo fondo metinė konferencija „Sveikata visose politikose“.
Aistė Žilinskienė
Aistė Žilinskienė / Vidmanto Balkūno / 15min nuotr.

Buvo apžvelgti finansuoti projektai bei aptarti jų rezultatai.

Kaip žinia, visuomenės fizinė ir emocinė sveikata priklauso ne tik nuo kokybiškų sveikatos paslaugų, labai svarbi yra ir prevencija.

Būtent todėl gyventi sveikai, rūpintis savo emociniu gerbūviu žmonės buvo raginami ir visose didžiuosiose bei regioniniuose žiniasklaidos kanaluose.

Donatas Bedulskis, Gravitas Partners vadovaujantis partneris apžvelgdamas socialinę kampaniją „Rinkis gyvenimą“ džiaugėsi, kad tai viena didžiausių komunikacijos kampanijų, kuri sujungė daug žiniasklaidos kanalų. Sklaida buvo vykdoma naujienų portaluose, didžiosiose ir regioninėse televizijose.

„Viešinimo kampaniją sudarė dvi dalys. Socialine reklama buvo siekiama atkreipti dėmesį į konkrečią problemą, ja domėtis. Tam buvo skirti reklaminiai klipai televizijoje, interneto skydeliai, televizijos užsklandos. Kita „Rinkis gyvenimą“ dalis skatino keisti klaidingas nuostatas bei požiūrius, sužinoti naudingos informacijos. Todėl buvo rengiami straipsniai, televizijos laidos, reportažai, multimedijos projektai, vaizdo konferencijos“, – kalbėjo D.Bedulskis.

Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Donatas Bedulskis
Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Donatas Bedulskis

Kadangi visą turinį kūrė ne viešinimo agentūra, bet žiniasklaidos kanalai, ji buvo priartinta prie labai skirtingų auditorijų, kurias geriausiai pažįsta žurnalistai, redaktoriai, autoriai.

Temų spektras buvo labai platus: nuo savižudybių bei priklausomybių prevencijos ir sveikos mitybos. Tačiau visas jas vienijo žinutė: vietoj priklausomybių, nesveiko gyvenimo būdo rinkis sveiką ir blaivų gyvenimą.

Rinktis gyvenimą ragino ir visuomenėje gerai žinomi ir gerbiami žmonės. Tai Ieva Zasimauskaitė, Benediktas Vanagas, Gabrielius Liaudanskas Svaras.

„Kaip minėjau, socialinė reklama tik atkreipia dėmesį, tačiau žmones patiki, kad galima keisti gyvenimą, kai tai pasakojama per kitų žmonių tikras istorijas. Projekto „Rinkis gyvenimą“ metu jų buvo papasakota nemažai“, - sako D.Bedulskis.

Kad sveiko gyvenimo, gyvenimo be priklausomybių ir smurto tematika aktuali, rodė ir tokių tektų skaitumumas. Portaluose labiausiai žmonės domino būtent šios temos. Kiekvieną tekstą perskaitydavo nuo 20 iki 50 tūkstančių skaitytojų. Tai iš tiesų įspūdingi skaičiai.

Projektas buvo naudingas ne tik skaitytojams, bet ir medžiagas rengusiems autoriams.

Lietuviams aktualiausios temos: smurtas, agresija, modernaus gyvenimo būdo iššūkiai, stresas, tarpusavio santykiai.

„Žurnalistai, kurie turi paskatą ruošti tokią informaciją, galėjo daug giliau susipažinti su temomis, specialistais, todėl tikimės, kad ir ateityje rengdami temas, susijusias su sveika gyvensena, ligų bei priklausomybių prevencija, jie dar geriau supras temas bei problematiką“, – kalbėjo D.Bedulskis.

Jis pasidžiaugė, kad šis unikalus projektas, tarsi sujungė konkurentus, sugriovė sienas tarp skirtingų žiniasklaidos kanalų sujungdamas juos bendram tikslui.

Aistė Žilinskienė, Interneto žiniasklaidos asociacijos pirmininkė apžvelgdama projektą „Rinkis gyvenimą“ naujienų portaluose sakė, jog temų gausa ir įvairovė leido įvertinti ir kokios iš jų labiausiai rūpi žmonėms, o kurios jau kelia mažiau klausimų ir yra savaime suprantamos.

„Galime matyti kiekvieno teksto skaitomumą bei pasidalijimų socialiniuose tinkluose skaičių. Gal net dalijimosi skaičiai yra reikšmingesni nei skaitomumo, nes jie rodo, kad tema žmogui aktuali ir ja dalintis nesigėdijama, ji ir svarbi, ir reprezentatyvi“, – sakė pranešėja.

Pasak jos, lietuviams aktualiausios temos: smurtas, agresija, modernaus gyvenimo būdo iššūkiai, stresas, tarpusavio santykiai. Imuniteto stiprinimas, peršalimo ligos, neįgalumas, savižudybių prevencija – mažiau kelia jau mažiau klausimų nei anksčiau. Žinoma, tai nėra tikslūs duomenys, labiau tendencijos.

A.Žilinskienė pastebėjo, kad žmonėms labai svarbus kalbėjimo būdas: „Kalbinti žmones per jų asmenines patirtis, kaip jie įveikė alkoholizmą, narkotikus, išbandė judresnį gyvenimo būdą yra daug efektyuviau, norint atkreipti skaitytojo dėmesį ir leisti jam patikėti, kad ir jam pavyks“.

Šalia tokių pasakojimų „Rinkis gyvenimą“ kampanijos metu buvo pateikiami ir specialistų komentarai, nurodyti pagalbos telefonai.
Juk labai svarbu ne tik atkreipti žmonių dėmesį į problemas, paskatinti juos keisti gyvenimo būdą, bet ir suteikti kuo profesionalesnę, mokslu pagrįstą informaciją.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius