Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Jaučiuosi kaip sumuštas

Kaip pailsėti savaitgalį?
Flickr.com / Kaip pailsėti savaitgalį?
Šaltinis: Žvalus.lt
0
Skaitysiu vėliau
A A

Dienos pabaigoje, po darbų, normalu, kad grįžtame pavargę. Po ilgo darbo, laukimo „kamščiuose“, kartais ir alkio, fizinio darbo norisi kristi ir neatsikelti. Tačiau juk ir po keleto laisvų dienų jaučiamės taip pat – lyg sumušti. Kodėl taip atsitinka, kad ir per savaitgalį nepasiilsime?

Rutina. Jei kiekviena diena panaši į praėjusią kaip du vandens lašai, mūsų smegenys pradeda suvokti tai, kaip pasikartojantį veiksmą. Ką daryti, kad joms padėti? Paįvairinkite savo gyvenimą. Pakeiskite maršrutą į darbą. Paruoškite neįprastą vakarienę. Perskaitykite naują knygą, sužaiskite naują žaidimą – darykite viską, kas neįprasta jūsų dienotvarkėje. Daugiau siurprizų!

Šviesos trūkumas. Kas vyksta, kai mums trūksta šviesos? Teisingai! Mes norime miego. Ar reikia dar kažką aiškinti? Būtent todėl žiemą mes jaučiamės prislėgti ir mieguisti. Kaip pakeisti situaciją? Atverkite kuo plačiau užuolaidas, būkite kuo dažniau gryname ore ir gaudykite saulės šviesą.

Paviršutiniškas kvėpavimas. Ar kada nors susimąstėte, kaip jūs kvėpuojate? Atsimenate, kaip darželyje ir mokykloje komanduodavo su pratimais „iškvėpti-įkvėpti“, „giliai įkvėpkite“. Kuo giliau kvėpuojame, tuo daugiau deguonies gauna mūsų organizmas, tuo daugiau anglies dvidegenio mes iškvepiame. Trūkstant deguonies kyla kraujospūdis ir padažnėja širdies ritmas.

Sėdite patogiai? Ir taip visą dieną? Ar skaičiavote, kada mes dar tiek laiko nejudame? Žinoma, kai miegame. Todėl daugiau mankštinkitės, judėkite, kad kūnas nesustingtų. Tegul bent akys palaksto ir pasižiūri, ką veikia kolegos.

Sveikas miegas. Šiame punkte negalioja taisyklė „daugiau įvairovės“. Jei kasdien keliatės 5 valandą ryte, o savaitgaliais miegate iki 11 val., vakare gulėtės 5 valandomis vėliau – taip pateikiate siurprizą savo organizmui. Normalu, kad kitą dieną jis „padėkos“ galvos skausmu.

Vandens trūkumas. Daugumai žmonių trūksta skysčių, tačiau jie nejaučia troškulio. Esmė ta, kad organizmas praneša apie troškulį tuomet, kai trūksta 2-3 proc. skysčio. Jei šis procentas mažesnis, organizmui nieko neatsitiks. Kai trūksta vandens, sumažėja kraujotaka į smegenis, todėl širdis priversta dirbti greičiau. Jei geriate kavą, šalia turi visuomet stovėti stiklinė vandens.

Stipri šviesa naktį. Šviesa naktį trukdo smegenims miegoti. Šviesa sulaiko melatonino gamybą, kuris atsakingas už miegą. Keletą valandų iki miego nesinaudokite stiprios šviesos šaltiniais, o taip pat venkite šviesos šaltinio prieš užmiegant.

Per dažnas sportavimas. Jei staiga prieš vasarą ar vasaros metu prisiminėte, kad reikia sulieknėti ir pradėjote sportuoti kasdien, gali būti, kad organizmas nespės atsistatyti. Prieš pradėdami sportuoti sužinokite rytinį pulsą. Jei pradėjus sportuoti rytinis pulsas padažnėjo, jums būtinas ilgesnis poilsis.

Neteisinga kūno padėtis. Stebėkite savo stuburą ir laikyseną. Jaučiate skausmus nugaros sirtyje? Mankštinkite nugaros raumenis.

Triukšmas. Aukštas kraujospūdis, pulsas, padidintas adrenalino išsiskyrimas ir sudirgusi nervinė sistema. Mes viso to kontroliuoti negalime. Pasistenkite visą triukšmą atskirti nuo gaunamos reikalingos ir naudingos informacijos.

Jei gyvendami stengsitės susitvarkyti išvardintus punktus, pastebėsite, kad nuovargis pradingo. Padėkite savo organizmui susidoroti su įtampa!

 

 

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie 15min