Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Kaip vyrams išlaikyti vyriškumą?

Ar dar liks vyrų?
Beau B, Flickr.com / Ar dar liks vyrų?
Šaltinis: Žvalus.lt
0
A A

Visi veržiasi į miestus, moterys ir vyrai siekia karjeros bei gyvena aplinkos diktuojamu ritmu. Tačiau sėkmingas žmogus mieste – tai biuro darbuotojas, paskendęs darbuose. Gyvenimo tempas ir būdas prikausto šiuolaikinį žmogų prie kompiuterio ir interneto. Darbai persipina su poilsiu, trūksta gamtos ir judėjimo.

Kita problema – tai užimto žmogaus mityba. Daugumoje atvejų šiuolaikinio vyro racionas yra gana skurdus, jame nėra šviežių vaisių ir daržovių, perpildytas greitu maistu. Sėdimas darbas, laiko trūkumas ir bloga mityba sąlygoja tai, kad vyrai pradeda anksčiau laiko senti.

Vyrai anksčiau laiko pradeda skųsti vienomis ar kitomis urologinėmis bėdomis. Ką jau kalbėti apie aukštą kraujospūdį, medžiagų apykaitos sutrikimus, psichosomatinius sutrikimus. Vis dažniau skundžiamasi dėl erekcijos funkcijų ir šlapinimosi, o juk nuo to kenčia vyriškas libido bei lytinis aktyvumas. Būtent dėl pastarųjų ligų dažniausiai kaltas yra sėdimas darbas.

Vyrišką sveikatą reikia palaikyti nuo jaunystės, kitu atveju subrendus jau sunkiai susigrąžinsite tai, ką praradote. Reikia paminėti, kad nuo 40 metų beveik visi vyrai susiduria su šlapimo takų sutrikimais, todėl rekomenduojama reguliariai tikrintis pas proktologą vyresniems nei 40-45 metų vyrams.

Kokia gi vyriškosios sveikatos profilaktika? Visų pirma, specialistai rekomenduoja kovoti su sėdimu gyvenimo būdu. Sportuoti šiuolaikiniams vyrams tiesiog būtina, skirtingai nei mūsų protėvių protėviams, kurie intensyviai dirbo fizinius darbus ir kariavo. Geriausias sportas vyrams – badmintonas, plaukimas ir lengvoji atletika. Vyrai turėtų nevengti ir įprastinės kasdieninės mankštos, skirtos raumenų apšilimui bei kraujotakos suaktyvinimui. O jei norite išvengti urologinių bėdų, atlikite paprastus pratimus, suaktyvinančius kraują mažajame dubenyje: žirklės, dviratis ir kt.

Vyriškos sveikatos palaikymo svarbus faktorius – reguliarus lytinis gyvenimas. Tačiau atsitiktiniai santykiai ir nesaugus seksas – tai tik papildoma urogenitalinių infekcijų rizika. Kraujo užsistovėjimas mažajame dubenyje sukelia ne infekcines problemas, bet šlapinimosi sistemos sutrikimus. Tad ilgas lytinis susilaikymas ar nutrauktas lytinis aktas tikrai neprideda pliusų bet kuriam vyrui. Vėlgi, tuos pačius reiškinius sukelia ir sėdimas darbas, peršalimas, nikotinas ir chroniškas alkoholizmas. Ir tai yra pagrindinės priežastys, kurios turi didžiausią įtaką vyriškai sveikatai.

Maistas – atskira ir labai plati tema. Koks yra tikro vyro įvaizdis? Rūkomas cigaras, tuo pat metu suvalgomas riebaluose keptas ėriukas ir užgeriamas alumi. Riebus maistas sukelia skrandžio ir virškinimo problemų, dėl greito maisto užkietėja viduriai – o tai irgi susiję su šlapimo sistema. Alkoholis ir nikotinas ne tik mažina kraujo cirkuliaciją mažajame dubenyje, bet ir silpnina vyriškų hormonų gamybą. Stipriai geriantys vyrai dažnai kenčia nuo impotencijos, kadangi sumažėja spermatozoidų aktyvumas: piktnaudžiaujant alkoholiniais gėrimais mažėja testosterono kiekis, kuris ir yra atsakingas už vyriškumą ir lytinę funkciją. Be to, aluje yra labai daug hormonų, veikiančių kaip moteriški estrogenai, todėl organizme sukuriamas hormoninis disbalansas.

Nikotinas kenkia tiek vyrams, tiek ir moterims. Degantis tabakas ir nikotinas iššaukia organų spazmus, palieka aterosklerotinius požymius. Organai nėra pilnai aprūpinami krauju, todėl vyrams pritrūksta kraujo spaudimo ir mažajame dubenyje bei lytiniams organams. Nikotinas taip pat slopina testosterono gamybą.

Taigi, ką daryti jaunam vyrui, norinčiam išsaugoti vyrišką sveikatą ilgus metus? Visų pirma sureguliuoti savo gyvenimą ir paversti jį sveiku. Sudėtingoje ir įtemptoje dienotvarkėje rasti laiko judėjimui bei sportui, peržiūrėti maisto racioną, valgyti daugiau šviežio maisto, atsisakyti alkoholio bei tabako intoksikacijų bei sureguliuoti lytinį gyvenimą. Rodos, nieko sudėtingo nėra? Tačiau šios pagrindinės ir paprastos taisyklės yra paprasčiausiai ignoruojamos.

 

 

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie 15min