Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Fizinis krūvis gerina smegenų darbą

Vyresniems žmonėms taip pat rekomenduojama sportuoti
Curtis Foreman, Flickr.com / Vyresniems žmonėms taip pat rekomenduojama sportuoti
Šaltinis: Žvalus.lt
0
A A

Fiziniai pratimai vyresniame amžiuje gerina atmintį, stiprina smegenų sveikatą ir gerina bendrą organizmo būseną, teigia Techaso universiteto (Dalasas, JAV) mokslininkai. Juk žmonės virš 50 metų didžiuojasi savo proto aštrumu ir sukaupta patirtimi, tačiau nustoja rūpintis savo fizine sveikata.

Mokslininkai įrodė, kad senėjant smegenų darbo efektyvumas taip pat mažėjo, o blogėjanti atmintis sparčiai plinta tarp vyresnių žmonių kaip epidemija. Tačiau aktyvi fizinė veikla ir reguliarus sportavimas leidžia biologiškai taip greitai nesenti organizmui, o tai atsiliepia ir kognityvinėms pasekmėms.

Tyrime dalyvavo žmonės nuo 57 iki 75 metų, atstovaujantys sėdimą gyvenimo būdą. Atsitiktine tvarka jie buvo padalinti į dvi grupes: fiziškai aktyvių ir kontroliuojamą grupę, kurios veikla nepasikeitė. Fiziškai aktyvus žmonės buvo prižiūrimi trenerių: jie treniravosi dviračiais, bėgiodavo ant bėgimo takelių po valandą, tris kartus per savaitę – iš viso 12 savaičių. Kognityvinė veikla, smegenų kraujotaka ir širdies sveikata buvo tikrinami trimis etapais: prieš fizinius pratimus pirmas tris savaites ir po 12 savaičių, kai buvo pabaigtas treniruočių kursas.

Šiuo metu smegenų veikla tiriama neinvaziniais metodais, pasitelkiant magnetinio rezonanso tomografiją, kai galima ištirti smegenų pakitimus įvairiais etapais.

Dalyviai, užsiimantys fizine veikla, pademonstravo ne tik geresnius atminties gebėjimus, bet jų smegenų kraujotaka buvo žymiai geresnė nei kitos grupės dalyvių. Smegenų pakitimai rodė, kad šiems žmonėms yra mažesnė Alzheimerio ligos rizika.

 

 

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie 15min