Dabar populiaru
Publikuota: 2013 spalio 28d. 08:09

Kaip teisingai ir efektyviai lieknėti sportuojant?

Treniruočių efektyvumas slypi reguliarume
Flickr.com / Treniruočių efektyvumas slypi reguliarume

Kovodami su nereikalingais kilogramas daugelis valandų valandas praleidžia sporto salėse. Tačiau visas laikas kartais yra iššvaistomas. O juk lieknėti taip paprasta – reikia tik žinoti, kokie procesai degina organizme sukauptus riebalus.

Kas yra lieknėjimas? Visų pirma, kūno apimčių mažinimas, ir taip mano daugelis. T.y. riebalų masė turi sumažėti, o raumenų masė jei neišauga, bent jau nemažėja. O juk būna ir taip, kad lieknėjant netenkama ir raumenų masės. Tai yra viena dažniausių klaidų: jei mažėja raumenų masė, jūs ne lieknėjate, bet alinate savo organizmą.

Labai svarbu parinkti tik jums tinkamas treniruotes, kurių metu didėja ir jūsų ištvermė, ir yra deginami riebalai. Be to, jei išsikelsite neteisingus treniruočių tikslus, jūs jų nepasieksite ir motyvacija treniruotis dings akimirksniu.

Labai gerai, jei jūsų treniruotes gali stebėti profesionalus treneris, o atliekami pratimai nesuteiks jūsų organizmui žalos.

Raumenų masė nesikeičia, riebalų masė didėja.
Nepakankamas fizinis krūvis. Reikia didinti visas apkrovas: daugiau laiko skirti aerobikai, po kurios sektų jėgos pratimai.

Nei raumenų, nei riebalų masės nesikeičia.
Jūsų treniruotės skirtos palaikyti esamas formas, leidžiančias išlaikyti esamas kūno apimtis.

Raumenų masė nesikeičia, riebalų mažėja.
Kūno masė mažėja riebalų masės dėka. Šio efekto padeda siekti aerobika.

Didėja ir raumenų, ir riebalų masė.
Fizinis krūvis nepakankamas. Tokia būsena būdinga po ilgos pertraukos.

Didėja raumenų masė, riebalų kiekis nesikeičia.
Vidutinis jėgos treniruočių krūvis. Per mažai aerobinio krūvio.

Didėja raumenų masė, mažėja riebalų.
Šis fizinis krūvis leidžia vystytis ir augti raumenims, minimaliai – riebalų kiekiui.

Pagrindinės taisyklės

Norėdamas sulieknėti, žmogus turi daugiau sportuoti aerobikos režimu. Tai treniruočių tipas, kurio metu raumenys gauna daugiausiai deguonies, jie yra aprūpinami energija, taip pat treniruojama ištvermė. Atminkite, kad treniruoklių salė lieknėjimui ne itin padeda.

Treniruotės turi būti reguliarios ir pastovios. Juk riebalų netenkama ne tik treniruočių metu. Todėl rekomenduojama treniruotis 5-6 kartus per savaitę. Reguliariai sportuojant aktyvėja medžiagų apykaita, organizmas skaldo, bet ne saugo riebalinę masę.

Lieknėjimo treniruotės trunka ne mažiau 45 minučių. Jei treniruotės trunka trumpiau, organizmas išeikvoja iš angliavandenių gautą energiją, nevyksta riebalinės masės skaidymas.

Norint lieknėti, patariama kaitalioti fizinį krūvį ir raumenims teikti kuo įvairesnį darbą. Galima pabėgioti, tuomet atlikti keletą pratimų, taip pat tempimo pratimų ir treniruotę pabaigti bėgimu. Visos treniruotės metu būtina sekti pulsą.

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Žiemos olimpinės žaidynės

Parašykite atsiliepimą apie 15min