Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Vaikščiojimas – paprastas būdas jaunėti

Į parduotuves eikite pėsčiomis
Beverley Goodwin, Flickr.com / Į parduotuves eikite pėsčiomis
Šaltinis: Žvalus.lt
0
A A

Judesys – tai gyvenimas. Jei norite būti sveiki, darbingi ir džiugūs, judėkite daugiau. Visi tai žino, tačiau vis daugiau žmonių renkasi automobilio vairą, bet ne vaikščiojimą pėsčiomis.

Grįžę namo mes vėl minkštai krentame ant sofos prieš televizorių, naršome prie kompiuterio arba patogiai įsitaisę krėsle skaitome knygą. Savaitgaliai prikimšti kavinių, kuriose vėlgi sėdime ir geriame kavą.

Galima rinktis sporto klubą, tačiau ir jam nedaug kas turi valios. Todėl geriausia išeitis – pasivaikščiojimai.
Sportinis ėjimas sudegina daugiau kalorijų nei kad bėgimas ristele. Be to, atkreipkite dėmesį, kad greitojo ėjimo sportininkai turi gražią figūrą.

Kanados Alberto universiteto mokslininkai pakvietė 128 savanorių sudalyvauti tyrime ir padalino juos į dvi grupes. Pirmoji grupė treniravosi treniruoklių salėje. O antroji pradėjo vaikščioti. Visiems eksperimento dalyviams išdavė žingsniamačius. Treniruočių intensyvumą sureguliavo taip, kad abi grupės išeikvotų vienodą energijos kiekį.

Vaikščiojančiai grupei siūlė vis didinti nueitų žingsnių kiekį iki 10 000 per dieną. Ir tyrimo pabaigoje eksperimento dalyviai nueidavo 9221 žingsnius per dieną.

Rezultatas – per 6 mėnesius vaikščiojančiųjų tyrimo dalyvių sveikata tapo žymiai geresnė nei antrosios grupės, kuri liejo prakaitą treniruoklių salėje.

Yra atliktas ne vienas panašus eksperimentas, ir mokslininkai teigia, kad vaikščiojimas naudingas širdžiai ir efektyvesnis nei aktyvus sportavimas sporto salėje. Be to, pradėję vaikščioti žmonės nemeta šio užsiėmimo taip lengvai kaip treniruočių.

Geriausiai pradėti vaikščioti pavasarį, vasarą arba ankstyvą rudenį. Tuomet žmogus pripranta prie judėjimo ir žiemos atgrasūs orai netrukdo pasivaikščioti.

Jei norite sulieknėti, kuo ilgiau išsaugoti jaunystę ir stiprų stuburą, vaikščiokite greitu tempu kiekvieną dieną po 30-40 minučių. Einant raumenyse, taip pat ir širdies, padvigubėja atvirų kapiliarų, o tai reiškia, kad į organizmą patenka dvigubai daugiau deguonies ir maisto medžiagų.

Vaikščiojantys žmonės praktiškai niekada neserga skleroze. Greitasis vaikščiojimas ne tik treniruoja širdį, plaučius, bet ir stiprina nervinę sistemą bei imunitetą. Pas vaikščiojančiuosius oda ilgam išlieka lygi, švelni ir gražaus atspalvio.

Šiaurietiškam ėjimui specialistai siūlo skirti 40-45 minutes 3 dienas per savaitę. Žinoma, kad treniruočių įtaka organams trunka 48 valandas. Tačiau jei po dviejų dienų treniruotės nepakartosite, efektas vėl pradingsta.

Galima vaikščioti ryte arba vakare 1 valandą iki vakarienės arba 2 valandas po jos.

Laisvadieniais, jei nekaršta, galima pasivaikščioti 2 valandas iki pietų arba 2 valandas po jų.

Judesį derinkite su kvėpavimu: 4 žingsniai – įkvėpimas, 4 žingsniai – iškvėpimas.

Jei esate iš tikrųjų labai užsiėmę arba aptingę, išnaudokite vaikščiojimą įvairiomis progomis: dalį kelio į darbą eikite pėsčiomis, išlipkite viena stotele anksčiau iš visuomeninio transporto ir pan. Vaikščiojimui rinkitės laiptus, laiptines ir ignoruokite liftą.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie 15min