Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

3 maisto deriniai, nuo kurių pučia pilvą

Nuo ko pučia pilvą
Flickr.com / Nuo ko pučia pilvą
Šaltinis: Žvalus.lt
0
A A

Jums dažnai pavalgius pučia pilvą, tačiau nežinote, kokie konkrečiai patiekalai sukelia šį nemalonų jausmą? Gali būti, kad pilvo pūtimu jus kamuoja ne konkretus produktas, o netinkami jų deriniai.

Ne paslaptis, kad vieni žmonės yra labiau linkę į šį negalavimą nei kiti. Taigi jei jūsų žarnyne linkę kauptis dujos – neskubėkite griebtis vaistų. Pirma pamėginkite vengti pavojingų derinių.

Pieno produktai + krakmolas

Taip, į šią kategoriją patenka ir šaltibarščiai su bulvėmis. Kaip ir bandelė su varške ar bulvių plokštainis su grietine. Pieno produktus organizmas virškina pakankamai ilgai. O kai prie jų prisideda dar ir krakmolas, kurio gausu bulvėse, grūduose, miltuose, virškinimo procesas trunka dar ilgiau. Per tą laiką prasideda krakmolo fermentacija, kurios metu išsiskiria dujos, sukeliančios skausmingą vidurių pūtimą.

Kokia būtų alternatyva? Rečiau užsigerkite bandeles pienu, prie bulvinių patiekalų nesirinkite iš pieno produktų pagamintų padažų.

Vaisiai + baltymai arba krakmolas

Vaisiuose esama gryno cukraus, kuris virškinamas labai greitai. Taigi jie skrandyje neužsilieka ilgai – bent jau normaliomis sąlygomis. Tačiau kai valgote juos su baltymais – pavyzdžiui, kiaušiniu, arba iškart po valgio, kaip desertą, virškinimo procesas pakinta. Vaisiuose esantis cukrus skrandyje užsibūna ilgiau, kol skyla baltymai. Ir būtent jis sukelia pilvo pūtimą.

Kad to išvengtumėte, stenkitės vaisius valgyti atskirai, nemaišydami su kitais produktais, ir ne iš karto po valgio, o likus valandai iki valgio, kaip užkandį, arba kaip savarankišką patiekalą.

Baltymai + baltymai

Blogos naujienos kiaulienos su žirniais gerbėjams. Baltymams virškinti organizmas sunaudoja daug energijos. Todėl baltymų ir kitų baltymų duetas nėra geriausias maisto pasirinkimas – po tokio patiekalo organizmui atsigauti prireiks laiko, taigi pasijusite ne pasisotinę ir žvalūs, o veikiau apsunkę.

Pasirūpinkite, kad jūsų patiekale būtų vienas pagrindinis baltymų šaltinis – pavyzdžiui, žuvis ar vištiena puikiai dera su garuose troškintomis daržovėmis arba kiaušinis – su lapinėmis salotomis. Žalumynuose nėra krakmolo, todėl jie tinka prie bemaž visų nesaldžių patiekalų.
 
 

 

 

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie 15min