Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Koks mitybos racionas turi būti pavasarį?

Pavasarinis piknikas
Vanessa P., Flickr.com / Pavasarinis piknikas
Šaltinis: Žvalus.lt
0
A A

Vasarą mūsų laukia kvapą gniaužiančios kelionės ir nuotykiai. Taip pat ir paplūdimys. Dauguma žmonių tik pavasarį susimąsto apie savo mitybos racioną, laukdami karštųjų dienų. Ką gi suvalgyti, kad numestumėte keletą kilogramų? Ką valgyti, kad užtektų žvalumo ir vitaminų, kurių taip trūksta pavasarį?

Pavasarį mes gauname pirmąsias gamtos dovanas. Tačiau retai kuris susimąsto apie tai, kad būtent pavasarį reikia pakeisti mitybą: iš žiemos raciono (baltymų ir riebalų) meniu pereiti į pavasario (angliavandenių, augalinio maisto).

Būtent pavasarį dauguma žmonių jaučia padidintą nuovargį, nervinį išsekimą, jėgų ir miego trūkumą. Dvi pagrindinės to priežastys – mažo aktyvumo gyvenimo būdas ir vitaminų, mineralų bei mikroelementų trūkumas. Ir pirmiausiai, nuo ko reikėtų pradėti – tai nuo maisto.

Pavasarį kaloringą maistą reikėtų keisti augaliniu. Tai gali papildyti vitaminų ir mikroelementų atsargas, pagerinti savijautą, pašalinti šlakus ir toksinus, o taip pat ir sulieknėti.

Visų pirma reikia pasirūpinti, kad kasdien ant jūsų stalo netrūktų daržovių, vaisių ir žalumynų. Pamirškite apie didžiulius puodus maisto, kurio užteks dar keletai dienų. Tai žalinga organizmui. Klausykite savo kūno, ir kiekvieną dieną užduokite sau klausimą, ko norėtųsi pavalgyti? Organizmas mielai atsakys į šį klausimą. Tačiau tai nereiškia, kad galima pasiduoti silpnybėms ir pirkti greitąjį maistą, saldumynus ir kitus nerekomenduojamus sveikai mitybai produktus.

Pavasaris – organizmo valymo laikas. Pradėkite gerti kuo daugiau vandens: kai tik prisižadinote, prieš kiekvieną valgį, prieš einant miegoti. Tai turi tapti geležine taisykle ir įpročiu.

Ruošiatės gaminti? Daržoves troškinkite tik ant garų arba valgykite šviežias. Švieži vaisiai ir daržovės suteikia organizmui daug energijos, normalizuoja maisto virškinimą, šalina iš organizmo visus šlakus ir toksinus.

Salotas maišykite su alyvuogių aliejumi, venkite gyvulinės kilmės riebalų, taip pat keptų, rūkytų ir konservuotų produktų. Maisto racione didinkite kruopas, kiekvieną dieną valgykite riešutus. Į visus patiekalus berkite selenas – jos padės apsirūpinti B grupės vitaminais.

Jūros gėrybės, pupos, špinatai padidins bendrą organizmo tonusą, pripildys jį magniu, kuris būtinas gerai savijautai, giliam miegui, žarnyno ir širdies darbui. Nepamirškite, kad gyvenant mūsų regione, mėsos nereikėtų visiškai ištrinti iš raciono: per dieną rekomenduojama suvalgyti bent 150 g raudonos arba baltos mėsos. Du kartus per savaitę valgykite riebios žuvies.

Ką gi valgyti, kad maistas taptų nauda:

  • Pavasarį geriausi pusryčiai bus košė, varškė, dribsniai. Nuo pusryčių priklauso ir visa diena, o šie produktai praturtina visais reikalingais komponentais, garantuojančiais normalų darbingumą, ir gerina smegenų darbą.
  • Pietus turi sudaryti daržovių sriuba, neriebi virta mėsa, daržovių salotos su žalumynais ir augaliniu aliejumi, troškintas antrasis patiekalas.
  • Vakarienė – kiek galima lengvesnė: vaisių arba daržovių salotos, neriebus jogurtas arba kefyras, sultys.

Ir prisiminkite sporto sales bei fizinius pratimus. Būtent jie padeda normalizuoti maisto virškinimą, gerina apetitą. Rytinė mankšta, sveikas maistas visos dienos metu, pasivaikščiojimas gryname ore jums padės pajusti jaunystę, žvalumą ir grąžinti pasitikėjimą savo jėgomis. Juks mes esame tai, ką valgome.

 

 

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie 15min