TIESAI REIKIA TAVO PALAIKYMO PRISIDĖK
Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą

Mokslininkai išsklaidė mitą, neva druska – kenksminga

Druska – naudinga ar žalinga?
Veronica Bucks, Flickr.com / Druska – naudinga ar žalinga?
Šaltinis: Žvalus.lt
0
A A

Amerikiečių mokslininkai išsiaiškino, kad natrio kiekis, kurį įsisavina kiekvieno žmogaus organizmas, turi beveik nekintamą išraišką – svyruoja nuo 2,6 iki 4,8 gramų.

Taigi riboti druskos vartojimą veikiausiai ne taip svarbu, kaip manyta ligi šiol: kad ir kiek jos besuvalgytume, organizmas įsisavins lygiai tiek, kiek jam reikia, – tvirtinama naujausių tyrimų išvadose.

Daugelyje šalių laikomasi gana griežtų rekomendacijų, kiek druskos per parą gali suvartoti žmogus. JAV sveikiems žmonėms patariama suvartoti ne daugiau kaip 2,3 g druskos per dieną, o sergantiems širdies ligomis ir turintiems padidėjusį kraujospūdį – ne daugiau kaip 1,5 g (maždaug ketvirtadalis arbatinio šaukštelio). Tačiau neseniai mokslininkai nustatė, kad natrio kiekis, kurį įsisavina žmogaus organizmas – beveik nekintamas dydis, svyruojantis nuo 2,6 iki 4,8 gramų. Žmogus negali įsisavinti daugiau druskos, nei jam reikia. Druskos perteklius iš organizmo pašalinamas natūraliai.

Tiesa, medikai kol kas neskuba atsisakyti įprastų rekomendacijų riboti druskos kiekį. Ypač žmonėms, kurių kraujospūdis linkęs didėti – jiems geriau natrio chlorido gauti ne daugiau nei 1-3 gramus. Druską ribojanti dieta esant padidėjusiam kraujospūdžiui sureguliuoja ne vienintelį, bet vieną iš pagrindinių kraujospūdžio didėjimo veiksnių – skysčių užsilaikymą. Jau prieš dešimtmetį atliktuose išsamiuose tyrimuose buvo neginčijamai įrodyta, kad apribojus valgiaraštyje druskos kiekį (tam dažniausiai pakanka nesūdyti maisto jo gaminimo procese, šiek tiek druskos berti tik ant to, kas jau atsidūrė jūsų lėkštėje) tikrai efektyviai mažina arterinį kraujo spaudimą. Jei žmogaus kraujospūdis linkęs šiek tiek didėti, tokių mitybos korekcijų paprastai pakanka, kad jo kraujospūdis normalizuotųsi.

Joduota druska – geriau?

Sveiko gyvenimo būdo šalininkai dažnai stengiasi paprastą druską pakeisti joduota. Jodas būtinas normaliai medžiagų apykaitai organizme palaikyti, jis taip pat stimuliuoja protinę veiklą, užtikrina sklandų nervų sistemos darbą. Tačiau tam, kad joduota druska tikrai teiktų naudos organizmui, svarbu žinoti keletą niuansų. Visų pirma – tai, kad tokia druska netenka savo gerųjų savybių per maždaug keturis mėnesius, todėl perkant ją būtina žvilgtelėti į datą, nurodančią, kada ši druska pagaminta. Naudoti tokią druską gaminant karštus patiekalus taip pat beprasmiška – paveiktas karščio jodas visiškai išgaruoja. Joduotos druskos taip pat negalima berti į daržovėms konservuoti skirtą marinatą – daržovės arba surūgs, arba apkars.

 

 

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie 15min