Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Užkandžiai: nauda ar žala?

Užkandžiai gali būti ir sveiki
Kristen Taylor, Flickr.com / Užkandžiai gali būti ir sveiki
Šaltinis: Žvalus.lt
0
A A

Traškučiai, šokoladas, sausainiai, riešutai, bandelės, saldainiai... Kuo tik kasdien neužkandžiaujame, norėdami numalšinti alkį arba, šiaip, pamaloninti savo gomurį. Ne visuomet susimąstome apie bereikalingas kalorijas ir apie tai, kad užkandžiai dažnai organizmui suteikia daugiau žalos nei naudos.

Užkandžiauti nėra blogai, jei renkatės vaisius, daržoves, kefyrą, varškę ir panašius naudingus produktus. Praalkus tikrai nereikia alinti organizmo, tokiu atveju rekomenduojama ką nors užkrimsti. Tačiau, jei užklupo liūdesys, bloga nuotaika, norime save palepinti „kažkuo skaniu“ ar ranka pati tiesiasi traškučių link – čia jau kita istorija, parodanti mūsų silpnumą ir valios trūkumą. Jei norite kovoti su šiuo įpročiu bei apsaugoti organizmą nuo bereikalingų kalorijų, pasinaudokite pateiktais patarimais:

  1. Nereikia visiškai ir visiems laikams atsisakyti užkandžiavimų, nes jie kartais tikrai reikalingi. Tinkamai parinkti užkandžiai padeda kovoti su netikėtu alkiu, gali būti papildomas vitaminų ir naudingų medžiagų šaltinis bei padėti sumažinti svorį.
  2. Atidžiai rinkitės užkandžius. Organizmui „nereikalingus“ užkandžius pakeiskite „reikalingais“. Tegul po ranka visuomet būna jogurto indelis, neriebios varškės, sauja džiovintų vaisių, bananas, obuolys ar keli duoniukai. Rinkitės įvairiausius produktus, pasistenkite įsiklausyti ko trūksta jūsų organizmui.
  3. Prieš eilinį kartą sukremtant užkandį stabtelėkite akimirkai ir paklauskite savęs: ar man dabar iš tikrųjų yra taip būtina suvalgyti šį saldainį, bandelę ar ištuštinti traškučių pakelį? Tai tinkamiausias laikas nors sekundei apie tai pamąstyti.
  4. Stebėkite, kiek laiko praėjo nuo valgio. Neskubėkite kaltinti savo gero apetito, greitos medžiagų apykaitos ar „talpaus“ skrandžio. Kartais alkio jausmas būna apgaulingas ir mums tik taip atrodo, jog norim valgyti.
  5. Stenkitės bent jau savaitgaliais (jei jau nepavyksta dažniau) prie pietų ar vakarienės stalo susėsti su savo šeima ir artimaisiais. Valgykite neskubėdami, pasimėgaukite pačiu procesu, pajuskite kiekvieno patiekalo išskirtinį skonį, aromatą. Atminkite, kad pilnaverčiai pusryčiai, pietūs ir vakarienė mažina bereikalingų užkandžių poreikį.
 

 

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie 15min