Laisvas žodis nereiškia palaidas.  Prenumeratai iki - 60%
Išbandyti

Kodėl 2016-ųjų Dakaras bus įdomesnis nei bet kada anksčiau?

Sausio 3-oji yra antra labiausiai laukiamų sausio mėnesio dienų sąraše po 1-osios. 2016-ųjų sausio 3-ią šimtai Dakaro maratono automobilių, motociklų, keturračių ir sunkvežimių pajudės nuo starto linijos Argentinoje. Tos dvi sausio savaitės iki finišo sausio 16-ą bus įdomesnės nei bet kada anksčiau.
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Antanas Juknevičius
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Antanas Juknevičius

Antanas Juknevičius

Dakare jis kelis metus buvo šturmanas, kelis – vairuotojas, o kelis – komandos vadovas. Vienerius metus jis netgi bandė derinti vairuotojo ir komandos vadovo pareigas.

Tai žmogus, tarp lietuvių turintis daugiausia patirties dykumų lenktynėse, o jo nuotykiai su ne pačiais patikimiausiais automobiliais pastaruosiuose Dakaro raliuose visiems įrodė, kad ir užsispyrimo bei techninių žinių jam netrūksta. Niekas nenustebtų, jeigu A.Juknevičius Dakarą sugalvotų įveikti be šturmano ir mechanikų komandos ir tą padarytų sėkmingai.

Šiemet ekipaže greta A.Juknevičiaus sėdės Mindaugas Slapšys – patyręs motociklininkas, 2009-aisiais dvirate transporto priemone Dakaro finišą pasiekęs 99-oje vietoje. Buvęs A.Juknevičiaus šturmanas, Edvardas Duoba, 2016-ųjų maratone atliks komandos vadovo pareigas.

Vis tik didžiausia naujovė A.Juknevičiaus stovykloje – automobilis. Kitų metų Dakare lietuvis startuos „Toyota Hilux“ – automobiliu, techniškai panašiu į B.Vanago.

VIDEO: Antanas Juknevičius pristato naują Dakaro automobilį

A.Juknevičius teigia, kad jo tikslas – pagerinti geriausią lietuvių pasiektą rezultatą Dakare, praėjusiais metais B.Vanago su A.Rudnickiu užimtą 24-ą vietą. 

Pastaruosius dvejus metus A.Juknevičius nemažai daliai Dakaru besidominčių lietuvių tapo puikaus lenktynininko, kuris neturi gero automobilio, sinonimu. Paskui B.Vanagą neretai velkasi atvirkštinis šleifas – vidutinio lygio lenktynininko, kuris turi puikią techniką ir komandą. Ar šie stereotipai yra teisingi, visi išvysti galės jau po trijų mėnesių.

Anksčiau technikos ir komandos skirtumas galėjo būti paaiškinimas, kodėl B.Vanago rezultatai ženkliai geresni nei A.Juknevičiaus, 2016-ųjų sausį šis argumentas nebeveiks. Abu startuos techniškai panašiais automobiliais, abu yra patyrę Dakaro ir kitų maratonų lenktynininkai ir turi gerai sustyguotas komandas.

Turbūt pirmą kartą Dakaro istorijoje dvi lietuvių komandos kausis ne tik siekdamos įveikti visą maratoną, bet ir jų rezultatus bus galima lyginti tarpusavyje. Tai suteiks šioms lenktynėms žavesio, kokio aukščiausios klasės automobilių sporte lietuviai dar nėra regėję.

A.Juknevičius savojo „Toyota Hilux“ pristatymo metu aiškiai deklaravo tikslą Dakare – užimti bent 23-ią vietą. Jį galima papildyti – 23-ia vieta, arba 1 pozicija aukščiau už B.Vanagą. Dvi lietuvių komandos „Top 20“? Kodėl gi ne. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Užsisakykite 15min naujienlaiškius