Per Kalėdas skaitykite kartu. Prenumeratai -50%
Išbandyti

Perkūnkiemio gyventojų karai: kas kaltas, kad kasmet mažėja vietų automobiliams?

Į 15min redakciją kreipėsi neviltyje atsidūrusi Perkūnkiemio mikrorajono gyventoja. Moteris teigia, kad netoliese išdygsta vis daugiau prekybos centrų, mažėja automobilių statymui skirtų erdvių, o grįžus kiek vėliau, po darbų, vietos tenka ieškoti sukandus dantis. O atsakingos institucijos skėsčioja rankomis – neaišku, kas atsakingas.
Perkūnkiemis ir jo užstatymas
Perkūnkiemis ir jo užstatymas / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Temą siūlykite gazas@15min.lt

„Nuomojamės butą Perkūnkiemio gatvėje Vilniuje. Vyras dirba pamainomis – grįžta ir 22 val. Kaip visi žino, čia vietos automobiliui kiekvienais metais tik mažėja, o gyventojų daugėja“, – laišką redakcijai pradeda skaitytoja Greta.

Pasak moters, jos vyras grįžęs po darbo laisvos vietos automobiliui ieško 10-20 min. ir net ilgiau.

„Pastato ten, kur tikrai netrukdo kitiems pravažiuoti, tik pasitaiko, kad pagal ženklus neleistinose vietose. Rugsėjį gautos jau 3 baudos už stovėjimą neleistinose vietose. Perkūnkiemyje jau ne pirmą kartą yra žmonių, kurie, ar iš neturėjimo ką veikti, ar dėl to, kad yra nepatenkinti savo gyvenimu ir nori, kad ir kitiems nesisektų, fotografuoja automobilius, kurie pastatyti ne taip, ir siunčia į epolicija.lt.

Prieš metus laiko laiptinėje ant durų kiti kaimynai rašydavo žinutes, kad pas mus yra „skundikai, kurie fotografuoja automobilius“. Noriu pasakyti, kad jie vėl atsirado ir kreiptis į tuos žmones pasakydama, kad jei žmogus ne iš blogos valios pastato mašiną ten, kur tikrai niekam netrukdo, nejaugi būtina imti ir fotografuoti“, – rašo Greta.

Moteris pastebi ir vieną labai opią problemą – kasmet automobilio parkavimo vietų mažėja, o rajonas tampa ne toks draugiškas vairuotojams.

„Vietoje to, kad čia daugėtų automobilio statymo vietų, jų ne tai, kad lieka tiek, kiek buvo, o vis mažėja. Kaip gali būt išduodami leidimai statyti daugiabučius ar prekybos centrus, kur žmonės jau stumdytis pradeda ir dar pastato šviesoforą, nuo kurio spūstys susidaro – to anksčiau nebuvo.

O, mieli kaimynai, būkit geri, vietoje to, kad fotografuotumėte kitų kaimynų automobilius, kurie ne iš blogos valios, o tiesiog pavargę po darbo, 10 ratų apvažiavę ir neradę, kur pastatyti automobilį, jį kartais pastato „po ženklu“. Pagalvokite: „kaip gerai, kad aš turiu kur saugiai pastatyti savo automobilį“ ir nueikite, juk kitos mašinos pravažiuoti vietos turi ir taip pat stato.

Yra žmonių, kurie daro blogesnius darbus, bet jų niekas nebaudžia, geriau paieškokite tokių“, – rašo vilnietė.

Moteris užbėga už akių ir tiems, kurie klaus, kodėl gyvena Perkūnkiemyje, jei ten taip blogai: „Per metus išsikraustysime, tiesiog kol kas nėra kitos galimybės“.

Butui privaloma viena vieta

Kaip teigia Vilniaus miesto savivaldybės komunikacijos specialistė Neringa Kolkaitė, savivaldybė parkavimo vietų įrengimo nekontroliuoja.

„Perkūnkiemio kvartale privalomoms įrengti automobilių stovėjimo vietoms jokie mažinimo koeficientai nenustatyti ir netaikomi. Pagal galiojančius normatyvus privaloma įrengti po 1 stovėjimo vietą butui. O ar gyventojai išsiperka įrengtas požemines ar antžemines automobilių stovėjimo vietas pirkdami butus, savivaldybė kontroliuoti neturiu galimybių“, – teigia N.Kolkaitė.

Pasak jos, Perkūnkiemio teritorijoje nėra laisvos valstybinės žemės, kurioje savivaldybė ar savivaldybės įmonė, turėdama finansavimą, galėtų inicijuoti daugiaaukščių stovėjimo aikštelių statybą.

Nesutaria, kas atsakingas

Kaip teigė N.Kolkaitė, už pakankamą parkavimo vietų skaičių atsakinga yra Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija (VTPSI) prie Aplinkos ministerijos. Ji priiminėdama pastatus eksploatacijai turi įsitikinti, ar/kur įrengtos normatyvinės automobilių stovėjimo vietos.

Nusiuntus tą patį skaitytojos laišką ir pasiteiravus komentaro VTPSI, išgirdome kitokią nuomonę.

Pasak jų, Vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio nuostatose nurodytos savarankiškosios savivaldybių funkcijos, tarp kurių patenka ir teritorijų planavimas, savivaldybės bendrojo plano ar savivaldybės dalių bendrųjų planų ir detaliųjų planų sprendinių įgyvendinimas. Taip pat specialiųjų architektūros reikalavimų nustatymas ir statybą leidžiančių dokumentų išdavimas įstatymų nustatyta tvarka. Ir savivaldybių vietinės reikšmės kelių ir gatvių priežiūra, taisymas, tiesimas ir saugaus eismo organizavimas.

„Tais atvejais, kai planuojama statyti statinį, kurio statybai privalomas statybą leidžiantis dokumentas (SLD), prieš SLD išdavimą projektus pagal kompetencijas tikrina viešojo administravimo subjektai, pavyzdžiui, savivaldybėms numatyta pareiga tikrinti statinio projekto sprendinius, susijusius su norminiais atstumais tarp statinių, tarp statinių ir sklypų (teritorijų) ribų, atitiktis teisės aktų reikalavimams, taip pat tikrinti statybos galimybes galinčius riboti ir trečiųjų asmenų interesus pažeidžiančius juridinius faktus ir kt.

Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta aukščiau, dėl skaitytojos laiške keliamų klausimų reikėtų kreiptis į Vilniaus miesto savivaldybės administraciją. Būtent savivaldybės (ne Statybos inspekcijos) kompetencija apima Vilniaus miesto Perkūnkiemio teritorijos problemas (teritorijos planavimas, t.y. naujo Vilniaus miesto bendrojo plano rengimas, specialiųjų reikalavimų išdavimas, naujų projektų derinimas, SLD naujoms statyboms išdavimas, žemių išpirkimo klausimai ir t. t.)“, – teigiama 15min atsiųstame VTPSI atsakyme.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
95 metų gimtadienį atšventusi „Astra LT“ į modernius sprendimus investavo kiek daugiau nei 600 tūkst. eurų
Reklama
Tvarumu garsėjanti kompanija „Reynaers Aluminium“ prisidės prie unikalaus miestelio verslui statybų Kauno LEZ
Reklama
Energija veiksme: kaip Dakaro lenktynininkas valdo stresą ir iššūkius