Tiesiogiai
Tiesiogiai
2022 12 07, 11:08

Pavojai ir iššūkiai elektromobilių vairuotojams žiemą: kada didelė baterija gali tapti trūkumu?

Atėjus žiemai ir keičiantis vairavimo sąlygoms, elektromobilių savininkai, kaip ir automobilių, varomų vidaus degimo varikliu, savininkai, turi atsižvelgti į veiksnius, kurie veikia važiavimą ir vairavimą, rašoma „Moller Auto“ pranešime.
Volkswagen ID.5
Volkswagen ID.5 / Gamintojo nuotr.

Pasinaudokite įvairiomis galimybėmis taupyti elektromobilio baterijos energiją

Šaltasis sezonas turės įtakos elektromobilio baterijos veikimo laikui, tačiau galima įgyti automobilio naudojimo ir vairavimo įgūdžių, kurie padės jos veikimo laiką pailginti. Pavyzdžiui, automobilio vidaus degimo variklis veikdamas tuščiąja eiga ne tik teršia aplinką, bet ir kelia triukšmą. Be to, sunaudojama daug energijos, todėl toks šildymas neefektyvus, palyginti su salono šildymu važiuojant.

Elektromobilį, atvirkščiai, rekomenduojama pašildyti prieš važiuojant. Todėl, jeigu elektromobilį per naktį kraunate namie, prieš atjungdami jį nuo elektros tinklo ryte įjunkite salono šildymo funkciją. Kai salonas šildomas automobilį prijungus prie maitinimo šaltinio, naudojama elektra iš maitinimo šaltinio, o ne iš automobilio baterijos. Taip sutaupysite šiek tiek baterijos energijos, kuri būtų panaudojama automobilio salonui šildyti.

Tokių automobilių modelių kaip „Volkswagen ID.5“ papildomos įrangos komplekte yra šilumos siurblys, efektyviai šildantis automobilio saloną. Jo efektyvumo dėka automobiliu galima nuvažiuoti didesnį atstumą.

Rekuperacinis stabdymas

Be to, visiems elektromobiliams būdinga viena savybė – jų baterijos atgauna energiją stabdant. Tai vadinama rekuperacija. Vykstant šiam procesui, elektrinės pavaros sistema veikia kaip generatorius ir didžiąją dalį kinetinės energijos paverčia elektros energija, o ši kaupiama aukštos įtampos baterijoje. Baterijos įkrovimas rekuperacijos būdu priklauso nuo kinetinės energijos kiekio, t.y. nuo to, kiek intensyvus yra lėtėjimas stabdymo metu, ir nuo to, kiek ilgai lėtėjimas trunka.

Tiems, kurie nori didžiausio rekuperacijos efekto, ekspertai rekomenduoja stabdyti iš dalies nuspaudus stabdžių pedalą ir, jeigu įmanoma, vengti staigaus greičio sumažėjimo. Taigi, pasirinkus ramų važiavimo stilių, iki paskutinės akimirkos – visiško sustojimo – galima stabdyti sukeliant rekuperacijos efektą, o tai reiškia, kad stabdant prarandama mažiau energijos ir automobiliu nuvažiuojamas didesnis atstumas.

Rekuperacinis stabdymas gali būti efektyvus išnaudojant konkretaus automobilio modelio pagalbinių sistemų teikiamas galimybes, taip pat turint gerus vairavimo įgūdžius.

Ekspertai taip pat primena, kad tam tikrų modelių automobilių savininkai žiemą gali rinktis ekonomiško važiavimo režimą, pavyzdžiui, „Audi e-tron“ savininkai – režimą „Efficiency“ (liet. efektyvumas).

Važiavimas elektromobiliu apledėjusiu ir apsnigtu keliu gali būti skirtingas

Visi elektromobilių vairuotojai turi atsiminti, kad elektromobilio konstrukcija skiriasi nuo automobilio su vidaus degimo varikliu konstrukcijos. Daugelio elektromobilių baterija yra po automobiliu, o tai reiškia, kad jų svorio centras yra žemiau. Dėl šio ypatumo elektromobilio padangos geriau sukimba su paviršiumi, todėl juo patogiau važiuoti snieguotu keliu.

Važiuojant apledėjusiu keliu reikėtų rinktis mažesnį greitį, nes automobilis gali tapti sunkiau valdomas.

Taip pat svarbu tai, kad dauguma elektromobilių yra sunkesni už automobilius su vidaus degimo varikliais, todėl važiuojant apledėjusiu keliu reikėtų rinktis mažesnį greitį, nes automobilis gali tapti sunkiau valdomas. Tiesa, ekspertai nurodo, kad tokiomis važiavimo sąlygomis automobilio elgseną kelyje lems tai, ar žieminės padangos yra kokybiškos, ar stabdžių sistema yra techniškai tvarkinga ir prižiūrėta bei vairavimo įgūdžiai.

Elektromobilis neturi burzgiančio variklio: ką tuomet prižiūrėti žiemą

Palyginti su automobiliais, varomais vidaus degimo varikliu, elektromobiliuose yra mažiau judančių dalių ir įvairių techninių skysčių. Dėl šios priežasties elektromobilių vairuotojams gali susidaryti klaidingas įspūdis, kad šioms transporto priemonėms reikia mažiau priežiūros.

Ekspertai nurodo, kad, kaip ir bet kuriai kitai transporto priemonei, elektromobiliams reikia reguliarios priežiūros – tik tai užtikrins ilgą jų tarnavimą.

Galbūt juose nereikės keisti tiek daug dalių arba skysčių, tačiau yra elementų, kuriuos reikia reguliariai tikrinti. Vienas iš elektromobilio elementų, kuriam reikia reguliarios priežiūros, yra stabdžių sistema. Nors vairuojant elektromobilį ji naudojama daug mažiau nei vairuojant automobilį su vidaus degimo varikliu (tai susiję su minėta rekuperacija) ir stabdžių sistemos dalis reikia keisti rečiau, nuo stabdžių veikimo priklauso saugumas važiuojant keliu.

Reguliari priežiūra taip pat reikalinga ir vairo sistemai, oro kondicionieriui ir ratlankiams, padangas reikia keisti pasikeitus sezonui arba joms susidėvėjus. Šių transporto priemonių bendroji techninė apžiūra turėtų būti atliekama panašiais intervalais kaip ir automobilių su vidaus degimo varikliu.

„Pranešimas spaudai“ - tai naujienų agentūrų, juridinių ir fizinių asmenų sukurti bei platinami pranešimai apie paslaugų, gaminių, įmonių ar įstaigų naujienas ir pan. Spręsdama dėl turinio publikavimo UAB „15min“ atsižvelgia į informacijos aktualumą, naudą visuomenei, viešąjį interesą. Už šio turinio skelbimą UAB „15min“ nėra atlyginama. Redakcija turi teisę pranešimus redaguoti, trumpinti, papildyti, šalinti tekste esančias nuorodas ir pavadinimus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Kinija smerkia J.Bideno „itin neatsakingas“ pastabas dėl Xi Jinpingo
Kinija smerkia J.Bideno „itin neatsakingas“ pastabas dėl Xi Jinpingo
Japonijos žvalgyba: Ukrainoje žuvo 20 Rusijos generolų
Japonijos žvalgyba: Ukrainoje žuvo 20 Rusijos generolų
J.Bidenas: Xi Jinpingas susiduria su „didžiulėmis problemomis“
J.Bidenas: Xi Jinpingas susiduria su „didžiulėmis problemomis“
Baltieji rūmai: Kinijos sekimo balionai skraidė virš penkių žemynų
Baltieji rūmai: Kinijos sekimo balionai skraidė virš penkių žemynų
Po incidento Kinija atmetė JAV prašymą surengti pokalbį tarp abiejų šalių gynybos ministrų
Po incidento Kinija atmetė JAV prašymą surengti pokalbį tarp abiejų šalių gynybos ministrų
Kinų kompanijos investuoja milijonus Meksikoje – kokie jų kėslai?
„NY Times“ / Kinų kompanijos investuoja milijonus Meksikoje – kokie jų kėslai?
J.Powellas: infliacija JAV pradeda vėsti, tačiau priešaky dar laukia sudėtingas kelias
J.Powellas: infliacija JAV pradeda vėsti, tačiau priešaky dar laukia sudėtingas kelias
Po J.Bideno metinio pranešimo Kinija pareiškė tvirtai ginsianti savo interesus
Po J.Bideno metinio pranešimo Kinija pareiškė tvirtai ginsianti savo interesus
JAV parduos Lenkijai 18 didelio mobilumo raketinės artilerijos sistemų HIMARS
JAV parduos Lenkijai 18 didelio mobilumo raketinės artilerijos sistemų HIMARS
J.Bideno metinė kalba: parama Ukrainai ir užuominos apie antrąją kadenciją
J.Bideno metinė kalba: parama Ukrainai ir užuominos apie antrąją kadenciją
Belgijoje išaiškintas Kinijos prekybos sekso darbuotojomis tinklas
Belgijoje išaiškintas Kinijos prekybos sekso darbuotojomis tinklas
T.L.Friedmanas: antrieji karo Ukrainoje metai jus išgąsdins
„NY Times“ / T.L.Friedmanas: antrieji karo Ukrainoje metai jus išgąsdins
Reklama
Valentino dienos dovanos poroms: kaip nustebinti?
Parašykite atsiliepimą apie Gazas