2023 11 25

Skonių kelionė istoriniu traukiniu: nuo legendinio Panevėžio kepsnio iki J.Miltinio iš Paryžiaus parvežto deserto

Aukštaitijoje į kultūros paveldą įrašytas bėgiais dardantis „siaurukas“ dar niekad neturėjo tokios ilgos kelionės. Tradicinės „Gastronominės savaitės“ Lietuvoje proga 120 gurmanų jis nugabeno 65 kilometrus – iš Panevėžio į Anykščius ir atgalios. Kiekvienoje stotelėje pramogautojų laukė net tik gyva muzika, įdomūs faktai, bet ir aukštaitiškos kulinarinės patirtys. Ar kada valgėte kepsnį depe?
Skonių kelionė istoriniu traukiniu: nuo legendinio Panevėžio kepsnio iki J.Miltinio iš Paryžiaus parvežto deserto
Skonių kelionė istoriniu traukiniu: nuo legendinio Panevėžio kepsnio iki J.Miltinio iš Paryžiaus parvežto deserto / Karolinos Stažytės nuotr.

Vieną lapkričio savaitgalį Aukštaitijos siauruoju geležinkeliu – istoriniu Lietuvos traukiniu, kuris kitąmet minės 125 metų jubiliejų, surengta kiek daugiau nei 7 valandas trukusi skonių kelionė privertė įjungti visas jusles: regą, klausą, uoslę ir skonį.

Bilietai į šį nuotykį buvo iššluoti akimirksniu, tad organizatoriams teko prijungti dar vieną – ketvirtąjį, tiesa, ne pirmos, o jau antros klasės, vagoną.

Karolinos Stažytės nuotr./Kulinarinė kelionė Aukštaitijos siauruoju geležinkeliu
Karolinos Stažytės nuotr./Kulinarinė kelionė Aukštaitijos siauruoju geležinkeliu

Šie, apstatyti autentiškais mediniais suolais, pakabintomis jaukiomis užuolaidėlėmis bei įrengtais baro stalais, mena dar praėjusio amžiaus 6-ąjį dešimtmetį.

Karolinos Stažytės nuotr./Kulinarinė kelionė Aukštaitijos siauruoju geležinkeliu
Karolinos Stažytės nuotr./Kulinarinė kelionė Aukštaitijos siauruoju geležinkeliu

„Pirmą kartą toks ilgas maršrutas. Niekada 65 km „siaurukas“ nevažiavo, keleivių nevežė. Direktoriaus vizija buvo įveiklinti visas pakeliui esančias stotis ir ta vizija įgyvendinama“, – 15min prieš kelionę teigė Audrius Rudys, VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ komunikacijos vadybininkas.

Karolinos Stažytės nuotr./Kulinarinė kelionė Aukštaitijos siauruoju geležinkeliu
Karolinos Stažytės nuotr./Kulinarinė kelionė Aukštaitijos siauruoju geležinkeliu

Tokia kulinarinė kelionė organizuojama pirmą kartą, bet tikimasi ją atkartoti po metų, gal netgi paversti tradicija.

Jau vien pasivažinėjimas šiuo kultūros paveldu – didžiulis nuotykis. Juk lietuviškasis „siaurukas“ pajėgus įveikti ilgiausią Baltijos šalyse išlikusį 68,4 km ruožą, jungiantį Panevėžį ir Rubikius (pakeliui kertamos Taruškų, Raguvėlės, Surdegio, Troškūnų, Anykščių ir Bičionių istorinės stotelės).

Darda jis vidutiniškai 25 km/val. greičiu, kartais lengviau, o kartais stipriau pakratydamas savo keleivius.

Niekada 65 km „siaurukas“ nevažiavo, keleivių nevežė.

Dar prieš pradedant kelionę bėgiais apie 120 gastronominio reiso keleivių, susirinkę šildytuvais įkaitintame ir renginių oaze virtusiame depe Panevėžyje, skanavo bene žinomiausią šio miesto patiekalą – „Čičinsko“ kepsnį, kurį patiekė to paties pavadinimo restorano kolektyvas.

Karolinos Stažytės nuotr./Depe patiekiamas „Čičinsko“ kepsnys
Karolinos Stažytės nuotr./Depe patiekiamas „Čičinsko“ kepsnys

Manė, jog Liuciferis

Kaip teigė renginį depe vedusi Vilanda Reikalienė, VšĮ „Panevėžio plėtros agentūra“ vyriausioji turizmo projektų vadovė, siaurasis geležinkelis buvo be proto svarbus ne tik Panevėžiui, bet ir visai Lietuvoje. Siaurais bėgiais traukinys mūsų šalyje pradėjo riedėti dar 1895 m., o Panevėžio stotyje, kurioje ir buvo skanaujamas „Čičinsko“ kepsnys, pirmą kartą sustojo 1899-aisiais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Televiziniai „Oskarai“ – išdalinti, o šiuos „Emmy“ laimėtojus galite pamatyti per TELIA PLAY
Progimnazijos direktorė D. Mažvylienė: darbas su ypatingais vaikais yra atradimai mums visiems
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas