Dabar populiaru
Publikuota: 2018 vasario 12d. 18:51

Dvynių Daleckių istorija: kaip treniruotėmis pasiekti įspūdingų rezultatų? Dažniausios naujokų klaidos

Broliai Slava ir Stasas
Asmeninio archyvo nuotr. / Broliai Slava ir Stasas

Slava ir Stasas (23 m.) Daleckiai – broliai dvyniai, prieš penkerius metus pradėję intensyviai domėtis fitnesu ir kultūrizmu. Nors jauni vyrai ir nebuvo sporto naujokai – ilgus metus jie praleido krepšinio aikštelėje, tačiau sporto salėje, treniruojantis su svoriais, jiems teko išmokti daug naujų pamokų. Net ir šiandien jie įsitikinę – sėkmingus rezultatus lėmė treniravimasis dviese.

Kaip pasakoja Slava ir Stasas, kultūrizmu susidomėjo norėdami padailinti kūno linijas, priaugti raumenų. „Kol žaidėme krepšinį, buvome labai liekni, turėjome greitą medžiagų apykaitą, trūko ir jėgos, ir estetinės išvaizdos, norėjome pasikeisti“, – teigia Stasas.

Savo pirmąsias jėgos treniruotes broliai išmėgino dviese: „Kartu sportuoti tiesiog buvo smagiau, o vėliau supratome, kad tokios treniruotės mums yra efektyvios ir saugesnės“, – pasakoja Slava. Jam antrina ir brolis: „Taip, vienas kitą galime stebėti, prižiūrėti, kad nebūtų traumų, pasitarti, – priduria Stasas, pabrėždamas, kad didžiausias treniruočių dviese privalumas yra motyvacija. – Kai du žmonės sportuoja kartu, kartu siekia savo tikslo, atsiranda ir draugiška konkurencija, kuri skatina judėti į priekį.“

Tiesa, tikslas, kurio siekiama treniruojantis dviese, nebūtinai turi būti vienodas: „Pavyzdžiui, jei vienas nori priaugti svorio, o kitas – jo numesti, tai jie gali atlikti tuos pačius pratimus, tik skirtingais būdais. Vienas turėtų atlikti mažiau pakartojimų, protingai didindamas svorį, o kitas – susikoncentruoti į pakartojimų skaičių ir daryti trumpesnes pertraukas“, – pasakoja Stasas.

Asmeninio archyvo nuotr./Slava ir Stasas Daleckiai
Asmeninio archyvo nuotr./Slava ir Stasas Daleckiai

Skirtingos dviejų kartu besitreniruojančių žmonių fizinės galimybės nėra kliūtis: „Gali būti, kad ir mūsų jėgos rodikliai skiriasi – aš arba mano brolis yra stipresnis. Tai nėra esmė, nes mūsų tikslas – spausti vienam kitą. Galbūt jis gali padaryti 10 pakartojimų, o aš – 12, bet tai nereiškia, kad mes negalime sportuoti kartu“, – įsitikinęs Slava.

Sporto priešas – ego

Dažnas salėje tik ką sportuoti pradėjęs žmogus dar kurį laiką neišvengia klaidų, o kartais netgi traumų. Ar sportuojant dviese broliams nepritrūko reikiamų žinių ir progresas juos lydėjo visą treniruočių laiką?

„Žinoma, klaidų neišvengėme. Dažniausiai tiesiog netaisyklingai darėme vieną ar kitą pratimą. Stebėdami „Youtube“ pasisėmėme motyvacijos ir išmokome atsirinkti informaciją, kurią galėjome pritaikyti, siekdami savų tikslų. Po truputį sunkus darbas atnešė rezultatą. Praėjo vieneri metai, ir salėje prie mūsų pradėjo ateiti bendraamžių, prašyti konsultacijos“, – pasakoja Stasas.

Jeigu žmogus turi tikslą priaugti raumenų, jo suvartojamų kalorijų skaičius turi viršyti jo įprastą dienos normą.

Paklaustas, kokios yra dažniausiai pasitaikančios salės naujoko klaidos, jis atsako, jog pirmiausia koją sporte dažniausiai pakiša ego: „Kas pradeda dirbti su svoriais ir greit pajunta, kad galios riba plečiasi, nori greitai didinti svorį. Tada nejučia pradeda daryti netaisyklingai, mechaniškai, be susikaupimo, kontrolės. Tai duoda ne tik blogesnius rezultatus, bet ir didina traumų tikimybę.“

Brolis Slava priduria, kad dažna pradedančiojo klaida – persitreniravimas: „Galvoti, kad kuo daugiau laiko praleisi sporto salėje, tuo geresnių rezultatų pasieksi – klaidinga. Fiziologiniu aspektu tai nėra gerai, nes sukeliamas didelis stresas organizmui, o tai mažina produktyvumą. Kai esi pavargęs, organizmas bando atsistatyti, sugrįžti į pirminę savo stadiją, o ne judėti į priekį.“

Prie rezultatų prisideda žinios

Naujoko klaidos daromos ne tik salėje, bet ir virtuvėje. Mityba yra ypač svarbi rezultato dalis. Sportuojantis žmogus turi pasidomėti, kaip maisto medžiagos – angliavandeniai, baltymai, riebalai – veikia organizmą.

Asmeninio archyvo nuotr./Slava ir Stasas Daleckiai
Asmeninio archyvo nuotr./Slava ir Stasas Daleckiai

„Nereikia būti mitybos specialistu, kad žinotum, ką valgyti pirmoje, o ką – antroje dienos pusėje, prieš ir po treniruotės“, – teigia Stasas.

„Kiekvienas turi turėti individualų planą, kiek kalorijų jam reikia suvartoti per dieną. Jeigu žmogus turi tikslą priaugti raumenų, jo suvartojamų kalorijų skaičius turi viršyti jo įprastą dienos normą. Ir atvirkščiai, jeigu nori sukurti kalorijų deficitą, jam užtektų per dieną sumažinti 200 kcal, ir jau per mėnesį susidarys solidus skirtumas, kuris leis numesti svorio“, – priduria brolis.

Pašnekovai taip pat nerekomenduoja įprasto mitybos plano keisti radikaliai: „Tie, kurie tik pradeda sportuoti, negali valgyti labai daug baltyminio maisto, nes jų organizme dar nevyksta tiek pokyčių, nėra tiek raumenų, todėl baltymai nebus tinkamai įsisavinti. Viską reikia daryti palaipsniui. Kiekvieno geriausias patarėjas – jo organizmas. Į jį labai svarbu įsiklausyti“, – apibendrina Slava.

O jeigu žinioms nėra laiko?

Tiesa, ne kiekvienas, pradėjęs sportuoti, gali skirti papildomo laiko gilinti žinias. „Kai kas gali vos kelias valandas per savaitę skirti sportui. Natūralu, kad jie nori, jog tas laikas būtų išnaudotas kuo efektyviau. Vis dėlto siekiamą progresą gali pristabdyti žinių trūkumas“, – pranešime žiniasklaidai atkreipia dėmesį „Lemon Gym“ sporto programų vadovė Neringa Jermalaitė.

Nemokant taisyklingai atlikti pratimų, susidaryti treniruočių grafiko, susidėlioti krūvio, smarkiai išauga tikimybė susitraumuoti ir prarasti motyvaciją, nepasiekiant norimų rezultatų. Dėl šios priežasties sportuojant drauge (ar atskirai) svarbu turėti bent minimalių žinių, leidžiančių sėkmingai sportuoti ilgą laiką.

N.Jermalaitės teigimu, dalis sporto klubų šiandien jau siūlo galimybę rinktis „S“ tipo treniruotes, kurias gali sudaryti 2–5 žmonių komanda. Tokiu būdu norintys sportuoti kartu turi galimybę dirbti kartu su treneriu.

„Pastebime vis daugiau žmonių, kurie jau ne vieną mėnesį į sporto salę vaikšto kartu. Dažniausiai tai būna poros. Gražu žiūrėti, kaip jie visko mokosi drauge, ir jų treniruotės paprastai būna greitesnės, efektyvesnės. Jie padeda vienas kitam su sunkesniais svoriais, motyvuoja nepasiduoti atliekant sunkų pratimą – dirba kaip komanda“, – treniruočių naudą apibendrina N.Jermalaitė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Aktualu

Po trijų savaičių mokytojai palieka ŠMM: ar buvo išgirsti?

Verslas

Vaiko pinigų skrynia plačiau veriasi ir emigrantų atžaloms

Aktualu

V.Landsbergis po A.Paleckio suėmimo: dar daug ko turi paaiškėti

Verslas

Klaipėdos uostas vartus atvėrė vienam didžiausių laivų pasaulyje

24sek

Ilgai lauktas pastiprinimas: Vilniaus „Rytas“ rado vidurio puolėją

„Eurolygos dienos“ prognozė: turkams nėra šansų (3/3)

Vardai

Išrinkite įspūdingiausias 2018 metų garsių žmonių vestuves

Aktualu

R.Paleckis apie brolio suėmimą: jeigu jis būtų paklausęs manęs ar tėvų, viso to nebūtų

Maistas

2 įdomūs žuvies patiekalai Kūčioms: silkės vyniotinis su avokadu ir keptas amūras

Pasaulis kišenėje

Kaip atrodo Tailando viešbutis, praėjus 14 metų po pražūtingo cunamio

Vardai

Bankrutuojančios „Small Planet Airlines“ akcininkas Vytautas Kaikaris išsiskyrė su žmona Greta Vaitkute

Aktualu

Patvirtinta: sulaikyti A.Paleckis, V.Ivanovas ir dar daugiau asmenų, galbūt šnipinėjusių Rusijos naudai

Gazas

Dakare debiutuojantis Arūnas Gelažninkas atskleidė, kokios strategijos laikysis Peru smėlynuose

Mokslas.IT

Rusija ir Kinija kartu vykdė atmosferos modifikavimo eksperimentus, poveikio plotas dukart didesnis nei Lietuvos

Gazas

Lietuvių „ESmotorsport-BRGroup“ komandoje – Nasseras Al-Attiyah ir kitos autosporto žvaigždės

Vardai

Teismas nutraukė 16 metų trukusią Giedriaus Masalskio ir Astos Stašaitytės santuoką

24sek

Šarūnui Jasikevičiui – dar nespręsti galvosūkiai

Aktualu

Vokietijoje sulaikytas rusas, galimai mėginęs išvežti į Rusiją karinės paskirties prekių

Aktualu

Rusijos ambasada: naujas tyrimas dėl šnipinėjimo Lietuvoje – antirusiška akcija

Aktualu

Teismas atmetė T.Ismailovo prašymą dėl teistumo panaikinimo: jis net nebando atlyginti žalos

Naujienos

Aktualu

Po trijų savaičių mokytojai palieka ŠMM: ar buvo išgirsti?

Verslas

Vaiko pinigų skrynia plačiau veriasi ir emigrantų atžaloms

Aktualu

V.Landsbergis po A.Paleckio suėmimo: dar daug ko turi paaiškėti

Verslas

Klaipėdos uostas vartus atvėrė vienam didžiausių laivų pasaulyje

24sek

Ilgai lauktas pastiprinimas: Vilniaus „Rytas“ rado vidurio puolėją

„Eurolygos dienos“ prognozė: turkams nėra šansų (3/3)

Vardai

Išrinkite įspūdingiausias 2018 metų garsių žmonių vestuves

Aktualu

R.Paleckis apie brolio suėmimą: jeigu jis būtų paklausęs manęs ar tėvų, viso to nebūtų

Maistas

2 įdomūs žuvies patiekalai Kūčioms: silkės vyniotinis su avokadu ir keptas amūras

Pasaulis kišenėje

Kaip atrodo Tailando viešbutis, praėjus 14 metų po pražūtingo cunamio

Vardai

Bankrutuojančios „Small Planet Airlines“ akcininkas Vytautas Kaikaris išsiskyrė su žmona Greta Vaitkute

Aktualu

Patvirtinta: sulaikyti A.Paleckis, V.Ivanovas ir dar daugiau asmenų, galbūt šnipinėjusių Rusijos naudai

Gazas

Dakare debiutuojantis Arūnas Gelažninkas atskleidė, kokios strategijos laikysis Peru smėlynuose

Mokslas.IT

Rusija ir Kinija kartu vykdė atmosferos modifikavimo eksperimentus, poveikio plotas dukart didesnis nei Lietuvos

Gazas

Lietuvių „ESmotorsport-BRGroup“ komandoje – Nasseras Al-Attiyah ir kitos autosporto žvaigždės

Vardai

Teismas nutraukė 16 metų trukusią Giedriaus Masalskio ir Astos Stašaitytės santuoką

24sek

Šarūnui Jasikevičiui – dar nespręsti galvosūkiai

Aktualu

Vokietijoje sulaikytas rusas, galimai mėginęs išvežti į Rusiją karinės paskirties prekių

Aktualu

Rusijos ambasada: naujas tyrimas dėl šnipinėjimo Lietuvoje – antirusiška akcija

Aktualu

Teismas atmetė T.Ismailovo prašymą dėl teistumo panaikinimo: jis net nebando atlyginti žalos

Vardai

Gera keliauti kartu

Kviečiame anties

Šiemet buvau geras

Maistas

Sveikata

Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką